Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du er jo ikke alene....er andre mennesker der. Lær deg å omgås mennesker, så kan du reise rundt i hele verden å snakke med folk :) Da vokser du som menneske! Utvikler dine sosiale evner.

Du er heller ikke alene på flyet....ofte over 100 rundt deg! :) Snakk med flyvertene/vertinnene om du er utrygg, gjerne med de ved siden av deg også :) Da  blir turen mye bedre.

Trist å se hvor håpløse Nordmenn er på å gjøre ting på egenhånd, MÅ ha med seg noen.

Anonymkode: 7d8d5...597

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du har jo rett i det😅 Jeg har reist en del før, Kina, Svalbard, Europa osv men da har jeg alltid vært sammen med reisefølge. 

Skrevet (endret)
XOY skrev (36 minutter siden):

Sykler de fort da? Jeg har tidligere syklet landevei men måtte gi meg pga astma. Klarer ikke å holde følge med resten, så hvis det er sånn kosetempo er det greit. 

Tror du kan finne alle nivåer fordelt på de forskjellige gruppene. Men Gran Canaria er jo generelt kupert. Mallorca er mye flatere sånn sett, men vet ikke om det er plassen å dra om vinteren. På Facebook er det en egen side eller gruppe eller hva det heter med folk som skryter av hvor langt de sykler, men og legger ut at de ønsker folk å sykle med: Mallorca Cycling | Facebook Vet ikke om tilsvarende finnes på Granca.

Det har jo og kommet elektriske landeveissykler, sånn at du kan få hjelp når du trenger opp bakkene. Vet ikke hva som er på leiemarkedet i Gran Canaria av el-landeveissykkel. Men generelt er det jo lavere puls jo lengre turene er. Er vel og mange som finner mindre problemer med astmaen jo varmere det er, sånn at 20 grader ikke er så ille.

Uansett vil det jo være en del grupper med folk i alle fysiske former og aldrer.

Endret av StianEg
Skrevet
XOY skrev (26 minutter siden):

Ja du har jo rett i det😅 Jeg har reist en del før, Kina, Svalbard, Europa osv men da har jeg alltid vært sammen med reisefølge. 

Nettopp, du har reist på feil måte. Ikke fått utviklet deg sosialt, reising på egenhånd bør man starte med så fort med er 18år. Beste måten å utvikle seg på som menneske.

Kom deg ut i verden! :) Men gjerne noe annet en charter/kanariøyene...et sted uten Norske i heletatt. 

• Liker 3
Skrevet

Å reise aleine til Syden er helt topp på dagtid.  Å ligge på stranden/ved bassenget og lese, høre musikk eller lydbok, bade og spise akkurat når man har lyst.....

Litt mer kipt uten selskap på kvelden. Det å gå ut og spise aleine er det verste.

• Liker 1
Skrevet
Bingo Bongo skrev (1 minutt siden):

Litt mer kipt uten selskap på kvelden. Det å gå ut og spise aleine er det verste.

Selskap kan du skaffe deg, null problem.

Spise ute er det verste? For noe tull! Nå er det usikkerheten din som styrer deg. Jeg elsker å spise ute :) Mitt høydepunkt på turer, lunsj og middag ute. Lett å komme i snakk med andre når du er utenfor Norge, drar ofte til land med sosial kultur. Noe vi ikke ha i Norge, derfor blir nordmenn gjerne veldig klønete til å omgås mennesker.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nettopp, du har reist på feil måte. Ikke fått utviklet deg sosialt, reising på egenhånd bør man starte med så fort med er 18år. Beste måten å utvikle seg på som menneske.

Kom deg ut i verden! :) Men gjerne noe annet en charter/kanariøyene...et sted uten Norske i heletatt. 

Jeg kan ikke reise overalt pga jeg ikke kan ta gul feber vaksinen. 

Skrevet
Bingo Bongo skrev (9 minutter siden):

Å reise aleine til Syden er helt topp på dagtid.  Å ligge på stranden/ved bassenget og lese, høre musikk eller lydbok, bade og spise akkurat når man har lyst.....

Jeg synes dette også er digg. Går ut tidligere eller seinere enn barnefamilier og får masse god service ❤

Anonymkode: 804aa...049

Skrevet

Denne hørtes spennende og skummelt ut på en og samme tid. Håper du tør å gjennomføre ts! :) 

ikke meningen å kuppe her, men alle dere som kommenterer at dette elsker dere å gjøre selv. Hva har vært favorittplassene og hvorfor? 

Anonymkode: 9f584...236

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Denne hørtes spennende og skummelt ut på en og samme tid. Håper du tør å gjennomføre ts! :) 

ikke meningen å kuppe her, men alle dere som kommenterer at dette elsker dere å gjøre selv. Hva har vært favorittplassene og hvorfor? 

Anonymkode: 9f584...236

Har ingen favoritt egentlig, har reist alene til Hellas, Spania, Portugal, innenlands, ferjeturer, m.m. Både storby og sol/bad. 

Selv jeg er relativt introvert, så opplever jeg å møte mer folk når jeg reiser alene. Er man engstelig for å reise alene, så er det fint å øve seg på småturer hjemme først, og lære seg å gjøre ting alene. Sette seg på kafe alene, osv. 

Jeg liker å gjøre ting på ferie, så jeg elsker f.eks Valencia hvor man kan kombinere bad og storby med mye attraksjoner. 

Anonymkode: 010f4...68d

Skrevet

Jeg forstår at du er bekymret for å reise alene, men det kan også være en spennende opplevelse! Mange mennesker har reist alene og hatt fantastiske opplevelser. Du kan møte nye mennesker, utforske på egenhånd og gjøre akkurat det du har lyst til. Det kan være lurt å planlegge noen aktiviteter på forhånd, som sightseeing eller utflukter, for å holde deg opptatt. Husk også å være åpen for nye opplevelser og ta vare på deg selv. God tur! 😊

Anonymkode: ba1d8...2e5

• Nyttig 1
Skrevet
XOY skrev (På 2.11.2023 den 16.04):

Jeg kan ikke reise overalt pga jeg ikke kan ta gul feber vaksinen. 

Det er jo bare nødvendig i noen få aktuelle turistland i Afrika og nordlige del av Sør-Amerika. Det er neppe dit de reiser som har lite reiseerfaring uansett. 

Men ts, det er nydelig å reise alene. Du slipper å ta hensyn til et reisefølge som har andre behov enn deg, og du kan gjøre akkurat det du lyster. Velg noen dager i en by i nærheten da, til å begynne med. København, Stockholm, Nice og Barcelona er fine «reise alene»-destinasjoner. Jeg skal straks utforske Helsinki for første gang. 

Skrevet
reiseglad skrev (13 timer siden):

Det er jo bare nødvendig i noen få aktuelle turistland i Afrika og nordlige del av Sør-Amerika. Det er neppe dit de reiser som har lite reiseerfaring uansett. 

Men ts, det er nydelig å reise alene. Du slipper å ta hensyn til et reisefølge som har andre behov enn deg, og du kan gjøre akkurat det du lyster. Velg noen dager i en by i nærheten da, til å begynne med. København, Stockholm, Nice og Barcelona er fine «reise alene»-destinasjoner. Jeg skal straks utforske Helsinki for første gang. 

Etter jeg startet å reise på egehånd kunne jeg ikke tenke meg å ha med andre på tur lenger...så ille har det blitt 😅 Opplever nok selskap dit jeg drar i form av felles aktivitet, eller bare tilfeldigheter via å spise ute....på cafe...en drink på en bar...etc. Slike ting opplever man ikke når man drar som en saueflokk, da er man ofte låst til flokken sin.

• Liker 2
Skrevet

Når man reiser med venner. Kan være kompiser,eller en gruppe fra jobben eller samme det. Men føler alle skal "one up" hverandre hele tiden. Spesielt om dette er såkalt guttetur,selv om ingen av oss er i 20 år lenger,så blir liksom oppførselen helt rar på folk. Det skal for det første drikkes fra man setter foten ut av sikkerhetskontrollen,og det skal gjøres med begge henda. Selv om man har dame,så skal det både flørtes,og nærmest herjes med uskyldige kvinnelige medpassasjerer hele veien til destinasjonen. Alle medpassasjerer skal også rangeres "haner tjukk,han er stygg,han er lav,hun er tjukk,hun har stor nese.For det første trodde jeg dette var forbeholdt ungdom og jenter i 15 års alderen,men dette har menn i 40 og 50 års alderen begynt med også,og det er megaflaut!!

Når man da er framme,så skal alle samles på kvelden. For selvsagt skal man jo ut første kvelden. Poenget er at alle er skrudd opp til hundre,det er uskrevne regler hva Nordmenn synes er gøy (som oftest drikking,fest og andre blodharry (etter min mening) aktiviteter. Ref: Norske Rednecks-ish.

Det er masete,og i hvertfall jeg er langt mer sliten av en slik tur,en å reise alene.. Med familje er det noe bedre,men også da er det drikking og restauranter på kvelden som er tema. Begynte å reise alene,og så meg egentlig aldri tilbake!

• Nyttig 3
Skrevet
Fant80 skrev (12 timer siden):

Når man reiser med venner. Kan være kompiser,eller en gruppe fra jobben eller samme det. Men føler alle skal "one up" hverandre hele tiden. Spesielt om dette er såkalt guttetur,selv om ingen av oss er i 20 år lenger,så blir liksom oppførselen helt rar på folk. Det skal for det første drikkes fra man setter foten ut av sikkerhetskontrollen,og det skal gjøres med begge henda. Selv om man har dame,så skal det både flørtes,og nærmest herjes med uskyldige kvinnelige medpassasjerer hele veien til destinasjonen. Alle medpassasjerer skal også rangeres "haner tjukk,han er stygg,han er lav,hun er tjukk,hun har stor nese.For det første trodde jeg dette var forbeholdt ungdom og jenter i 15 års alderen,men dette har menn i 40 og 50 års alderen begynt med også,og det er megaflaut!!

Når man da er framme,så skal alle samles på kvelden. For selvsagt skal man jo ut første kvelden. Poenget er at alle er skrudd opp til hundre,det er uskrevne regler hva Nordmenn synes er gøy (som oftest drikking,fest og andre blodharry (etter min mening) aktiviteter. Ref: Norske Rednecks-ish.

Det er masete,og i hvertfall jeg er langt mer sliten av en slik tur,en å reise alene.. Med familje er det noe bedre,men også da er det drikking og restauranter på kvelden som er tema. Begynte å reise alene,og så meg egentlig aldri tilbake!

Godt innlegg, drikkekulturen til Nordmenn alene er nok til å reise på egenhånd.

Skal man ha med seg noen på reise må man hvertfall ha ting klart FØR man reiser, reiset litt med ei venninne som trodde vi skulle henge sammen i all våken tid. Hun klarte ikke noe for seg selv, endte opp med at hun ble sint på meg. Har man litt sosial evner forstår man at tid fra hverandre er sunt.

• Nyttig 1
Skrevet

Høres helt fantastisk ut - reise alene, ta med en stabel bøker, kjøpe inn noen flasker god lokal rødvin der man kommer, og kose seg på balkongen og ved bassenget. Bare slappe av, spise akkurat det du har lyst på, ingen mann eller barn som avbryter deg når du har kommet til et spennende kapittel i boka....

Leid seg en fin strandstol/solseng i første rekke mot vannkanten, uten å måtte pakke sammen etter en halv time pga at barna krangler og vil tilbake til hotellet...

For min del ville jeg nok valgt et sted med tilgang på en by. Slik at det gikk an å få shoppet litt, og vært med på aktiviteter av noe slag. Har vært med familien på Kreta, nær Chania, noen ganger, og tenkt at her kunne jeg nok kost meg fint alene.

Anonymkode: d904c...120

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...