XOY Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Jeg får ikke med meg noen av venner eller familie til en etterlengtet solferie. Har aldri reist så langt utenlands før. Jeg er redd jeg kommer til å kjede meg. Noen som har reiseerdaringer og som vil dele? 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Jeg har ikke reist til syden alene, men vært på andre ferier alene og å vært alene i syden i forbindelse med jobb. Min erfaring er at det går helt fint om man er innstilt på det. Det som kan være vanskelig er opplevelseaktiviteter hvor man kan savne noen å prate med. Var feks alene på en katamaran tur hvor jeg strevde med å komme i prat med andre, og dagen ble litt lang på egenhånd. På restauranter på kvelden har jeg ofte hatt med en liten notatbok eller noe å lese på som backup hvis det trengs. Ellers synes jeg det beste er å sitte et sted med fin utsikt eller utsyn mot folkeliv/ travelt torg/gate. Fordelen med å reise alene er jo at du kan styre innholdet i ferien mot akkurat det du liker. Men litt avhengig av lengde kan det være hyggelig å finne noen "reisevenner" man kan avtale en dagstur eller et måltid i løpet av ferien med. Da må man jo treffe noen man finner litt tonen med og våge å invitere! Anonymkode: 41ecf...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Jeg elsker å reise alene. Da jeg oppdaget aleneturer fremfor å dra med venner, så ble jeg helt hekta. Skal aldri dra på ferie med andre igjen Anonymkode: 010f4...68d 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg elsker å reise alene. Da jeg oppdaget aleneturer fremfor å dra med venner, så ble jeg helt hekta. Skal aldri dra på ferie med andre igjen Anonymkode: 010f4...68d Akkurat som meg, jeg har reist alene mange ganger. Det er bare å gjøre det, litt skummelt første gang, men det går som oftest bra. Er ikke avhengig av å ha med meg noen. Liker å rusle rundt og ta bilder, studere folkelivet, slappe av på balkongen eller på stranda. (Basseng er jeg ikke så glad i.) Er alltid på leilighetshotell, der kan en lage mat om en vil. Reiser etter jul til Gran Canaria, gleder meg til det.😊 Anonymkode: 529d9...49b 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #5 Skrevet 2. november 2023 Jeg synes det er fantastisk å reise alene, kan bare nyte og gjøre hva du vil når du føler for det. Spise ute akkurat der du vil, i ro og fred og se på andre mennesker. Ev. ha med en liten bok, og bare nyte maten og livet rundt deg,. Har ikke reist ofte alene, men de gangene jeg har gjort det har det vært halt fantastisk. Anbefales 😊 Anonymkode: c4da6...e35 3
Myrmica Skrevet 2. november 2023 #6 Skrevet 2. november 2023 Jeg har reist mye alene, og liker det godt. Men jeg driver ikke med strandliv, shopping eller kafebesøk når jeg er på ferie, og slike ting ser jeg for meg er gøyere sammen med noen. Jeg er glad i natur, reiser rundt og utforsker, går turer, og er med på en og annen organisert opplevelse (padling, ridning, klatring, dykking osv.). På kvelden kan jeg fint kose meg med en bok og middag alene. Så om man trives på ferie alene eller ikke kommer veldig an på personen, hva man trives med og hva man liker å gjøre tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #7 Skrevet 2. november 2023 Hvordan tør dere det?? Jeg har ønske om å gjøre det samme en gang, men det skremmer meg Anonymkode: e851f...42a 2
barleymill Skrevet 2. november 2023 #8 Skrevet 2. november 2023 Gran canaria må være fint å reise til alene. Mange nordmenn man kan snakke med
Fant80 Skrevet 2. november 2023 #9 Skrevet 2. november 2023 Just now, barleymill said: Gran canaria må være fint å reise til alene. Mange nordmenn man kan snakke med Som om DET er et pluss 😅😅 Neida. 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #10 Skrevet 2. november 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan tør dere det?? Jeg har ønske om å gjøre det samme en gang, men det skremmer meg Anonymkode: e851f...42a Hva er det som skremmer deg? Anonymkode: 010f4...68d 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #11 Skrevet 2. november 2023 Tror jeg ville følt meg litt ensom ... Anonymkode: 788d9...2f0 2
XOY Skrevet 2. november 2023 Forfatter #12 Skrevet 2. november 2023 barleymill skrev (21 minutter siden): Gran canaria må være fint å reise til alene. Mange nordmenn man kan snakke med Ja er dit jeg vil i første omgang. Planlegger midt i januar, så får vi se om jeg er tøff nok 🙊 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #13 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er det som skremmer deg? Anonymkode: 010f4...68d Er redd for kidnapping, tyveri, kriminalitet generelt. Er nok mer folkeredd enn gjennomsnittet kanskje 😅 Pluss at jeg er surrete så jeg hadde sikkert rotet meg bort eller glemt et eller annet. Anonymkode: e851f...42a 1 1
Barnekjær Skrevet 2. november 2023 #14 Skrevet 2. november 2023 XOY skrev (14 timer siden): Jeg får ikke med meg noen av venner eller familie til en etterlengtet solferie. Har aldri reist så langt utenlands før. Jeg er redd jeg kommer til å kjede meg. Noen som har reiseerdaringer og som vil dele? hei,jeg er i samme situasjon i vinter. Jeg er også over 50 år og har blitt mer pysete og redd for feriereiser helt alene. tror det er et sted på nett å søke om reisefølge? 1
exictence Skrevet 2. november 2023 #15 Skrevet 2. november 2023 Jeg leter etter en passe billig tur til meg
StianEg Skrevet 2. november 2023 #16 Skrevet 2. november 2023 (endret) XOY skrev (11 minutter siden): Ja er dit jeg vil i første omgang. Planlegger midt i januar, så får vi se om jeg er tøff nok 🙊 På Gran Canaria har de og veldig mange guida turer på f.eks. terrengsykkel. Da vil mange andre og stille opp alene, fordi maken ofte passer på ungene, eller fordi folk selv har dratt alene for å sykle...eller er single. Utrolig mange er single, og tidsplaner passer ikke alltid, så mange drar alene. Fordelen med å dra alene er at du kan gjøre akkurat hva du vil når du vil. Kan jo og dra på landeveis-sykkeltur...da får du og masse tid til å prate med folk: Guided bike tours | Free Motion Gran Canaria (free-motion.com) Endret 2. november 2023 av StianEg
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #17 Skrevet 2. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Er redd for kidnapping, tyveri, kriminalitet generelt. Er nok mer folkeredd enn gjennomsnittet kanskje 😅 Pluss at jeg er surrete så jeg hadde sikkert rotet meg bort eller glemt et eller annet. Anonymkode: e851f...42a Kidnapping? Altså, du trenger jo ikke reise til Egypt eller Tahiti da. Ta en prøvetur alene til f.eks København først, en helg? Jeg reiser mye alene, men jeg tar selvsagt alltid forhåndsregler. Anonymkode: 010f4...68d
Fant80 Skrevet 2. november 2023 #18 Skrevet 2. november 2023 Jeg smiler på innsiden hver gang jeg er på reise alene. Er gøy å reise med kjæreste eller familje,men det er noe HELT spesielt med å reise alene. Første gangen var jeg og nervevrak. Lider litt med sosial angst,så dette er eksponeringsterapi av ypperste kvalitet. Jeg tror du vil bli helt hektet på dette. Kommer man seg utenfor Skandinavia (egentlig mest Norge) så går det til og med an å prøve å snakke med folk,uten at det ser ut som de vil drepe deg med øynene sine. Ville nok aldri oppsøkt Nordmenn på ferie selv,men jeg er veldig trygg med å snakke Engelsk med andre. Du kommer til å kose deg maks. Det er hva jeg tror i hvertfall. 3
XOY Skrevet 2. november 2023 Forfatter #19 Skrevet 2. november 2023 Fant80 skrev (2 minutter siden): Jeg smiler på innsiden hver gang jeg er på reise alene. Er gøy å reise med kjæreste eller familje,men det er noe HELT spesielt med å reise alene. Første gangen var jeg og nervevrak. Lider litt med sosial angst,så dette er eksponeringsterapi av ypperste kvalitet. Jeg tror du vil bli helt hektet på dette. Kommer man seg utenfor Skandinavia (egentlig mest Norge) så går det til og med an å prøve å snakke med folk,uten at det ser ut som de vil drepe deg med øynene sine. Ville nok aldri oppsøkt Nordmenn på ferie selv,men jeg er veldig trygg med å snakke Engelsk med andre. Du kommer til å kose deg maks. Det er hva jeg tror i hvertfall. Takk for fint svar. Jeg har flyskrekk. Og er generelt nervevrak bare av å tenke på å fly alene. Men det er jo det som gjør at det frister. Varmen, maten og ny kultur. Tror det er sunt å gjøre noe sånt. Tror bare jeg må bestille og la det stå til. 1
XOY Skrevet 2. november 2023 Forfatter #20 Skrevet 2. november 2023 StianEg skrev (1 time siden): På Gran Canaria har de og veldig mange guida turer på f.eks. terrengsykkel. Da vil mange andre og stille opp alene, fordi maken ofte passer på ungene, eller fordi folk selv har dratt alene for å sykle...eller er single. Utrolig mange er single, og tidsplaner passer ikke alltid, så mange drar alene. Fordelen med å dra alene er at du kan gjøre akkurat hva du vil når du vil. Kan jo og dra på landeveis-sykkeltur...da får du og masse tid til å prate med folk: Guided bike tours | Free Motion Gran Canaria (free-motion.com) Sykler de fort da? Jeg har tidligere syklet landevei men måtte gi meg pga astma. Klarer ikke å holde følge med resten, så hvis det er sånn kosetempo er det greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå