AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Del Skrevet 1. november 2023 Det fyller jo magen, tarmene, så hvis jeg spiser/drikker dette før måltid, vil det gjøre at jeg blir mett av mindre mat og på den måten gå ned i vekt? Anonymkode: 64cc7...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 2. november 2023 #2 Del Skrevet 2. november 2023 Hvordan skal du gjøre det når du er ferdig med å gå ned i vekt hvis du ikke skal bli vant til mindre mengder? Du kan ikke gå tilbake til samme mengde mat etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Del Skrevet 2. november 2023 fungerer ikke sånn. Anonymkode: eff01...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 2. november 2023 #4 Del Skrevet 2. november 2023 Tror det er større sjanse for å få forstoppelse og kanskje også vitaminmamgel av et slikt forsøk. Prøv heller å drikke mer vann, evt. vann med eplesidereddik/sitron da det hemmer nedfrytelsen av sukker i munnen slik at det blir absorbert inn i blodet saktere. Eller bare begrense mengde mat: planlegge måltider og distrahere deg selv med andre ting mellom måltidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #5 Del Skrevet 2. november 2023 Spis heller knekkebrød Anonymkode: 38ee7...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #6 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spis heller knekkebrød Anonymkode: 38ee7...d1a Når jeg leser her inne er det nettopp knekkebrød og brød jeg bør unngå. Fyll opp med fisk, kjøtt og proteiner sier folk. Men jeg har ikke råd til å spise avokado, egg og laks til alle måltider. Derfor lurte jeg på om Vi-Dublin kunne fylle opp og gjøre meg fortere mett på mindre mengder med ren mat. Ts Anonymkode: 64cc7...281 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #7 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når jeg leser her inne er det nettopp knekkebrød og brød jeg bør unngå. Fyll opp med fisk, kjøtt og proteiner sier folk. Men jeg har ikke råd til å spise avokado, egg og laks til alle måltider. Derfor lurte jeg på om Vi-Dublin kunne fylle opp og gjøre meg fortere mett på mindre mengder med ren mat. Ts Anonymkode: 64cc7...281 Nå er vel ikke vi-siblin akkurat billig heller da, kan kjøpe noen egg for den summen i mnd.... Anonymkode: 9ed1e...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #8 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå er vel ikke vi-siblin akkurat billig heller da, kan kjøpe noen egg for den summen i mnd.... Anonymkode: 9ed1e...7a7 En boks koster 181 kr. Den holder betraktelig lengre enn egg for samme summen. Ts Anonymkode: 64cc7...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #9 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når jeg leser her inne er det nettopp knekkebrød og brød jeg bør unngå. Fyll opp med fisk, kjøtt og proteiner sier folk. Men jeg har ikke råd til å spise avokado, egg og laks til alle måltider. Derfor lurte jeg på om Vi-Dublin kunne fylle opp og gjøre meg fortere mett på mindre mengder med ren mat. Ts Anonymkode: 64cc7...281 Jeg har gått ned rundt 50 kg på 12 måneder av å spise knekkebrød og middag hver dag, så det funker faktisk med knekkebrød. Anonymkode: a6500...171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 3. november 2023 #10 Del Skrevet 3. november 2023 Visiblin er berre fiber. Vanlege fiberkjelder har vitaminer og mineraler i tillegg til fiberet. Kva med å spise meir av det og spare pengane? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 3. november 2023 #11 Del Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Når jeg leser her inne er det nettopp knekkebrød og brød jeg bør unngå. Fyll opp med fisk, kjøtt og proteiner sier folk. Men jeg har ikke råd til å spise avokado, egg og laks til alle måltider. Derfor lurte jeg på om Vi-Dublin kunne fylle opp og gjøre meg fortere mett på mindre mengder med ren mat. Ts Anonymkode: 64cc7...281 Altså man vil gå ned i vekt om man bare spiser sjokolade, fast-food og spiser rent sukker. Om man spiser lite nok. Men hvis man sliter med å regulere matinntak, noe mange overvektige allerede sliter med siden de er overvektige, anbefales det heller å fylle på med mat som gir god metthetsfølelse per kcal. I tillegg er det andre til at det er viktig å blant annet få i seg nok proteiner. Proteiner er sånn sett litt vinn-vinn for både vektnedgang/sultfølelse og sunnhet. Men hvis man klarer å ba ignorere sultfølelsen, og spise den mengden kroppen trenger, er det ingen vits i å kutte ut brød, knekkebrød eller noen spesifikke matvarer hvis man kun tenker på vekten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #12 Del Skrevet 4. november 2023 c_buk skrev (På 3.11.2023 den 15.38): Altså man vil gå ned i vekt om man bare spiser sjokolade, fast-food og spiser rent sukker. Om man spiser lite nok. Men hvis man sliter med å regulere matinntak, noe mange overvektige allerede sliter med siden de er overvektige, anbefales det heller å fylle på med mat som gir god metthetsfølelse per kcal. I tillegg er det andre til at det er viktig å blant annet få i seg nok proteiner. Proteiner er sånn sett litt vinn-vinn for både vektnedgang/sultfølelse og sunnhet. Men hvis man klarer å ba ignorere sultfølelsen, og spise den mengden kroppen trenger, er det ingen vits i å kutte ut brød, knekkebrød eller noen spesifikke matvarer hvis man kun tenker på vekten. Jo, men spm mitt var om Vi-Siblim kan fylle opp først, for at jeg så kan spise mindre mengder mat. Greia er at om jeg kun spiser maten blir jeg ikke mett, men med vi-siblim blir jeg mett på mindre kcal. Skjønner? Jeg har ikke råd til å spise kun laks, egg og avokado til alle måltider, rene proteiner som alle sier metter mer. Det går ikke. Ts Anonymkode: 64cc7...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #13 Del Skrevet 5. november 2023 Ja, Vi-siblin kan være et hjelpemiddel for å føle seg mett og redusere matinntaket. Det kan være en del av en balansert vektnedgangsplan sammen med sunn mat og regelmessig trening. Anonymkode: 91665...640 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 5. november 2023 #14 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jo, men spm mitt var om Vi-Siblim kan fylle opp først, for at jeg så kan spise mindre mengder mat. Greia er at om jeg kun spiser maten blir jeg ikke mett, men med vi-siblim blir jeg mett på mindre kcal. Skjønner? Jeg har ikke råd til å spise kun laks, egg og avokado til alle måltider, rene proteiner som alle sier metter mer. Det går ikke. Ts Anonymkode: 64cc7...281 Det finnes mange proteinkilder som er billig, så hvorfor du er så opphengt i laks, egg og avokado forstår ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 5. november 2023 #15 Del Skrevet 5. november 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Jo, men spm mitt var om Vi-Siblim kan fylle opp først, for at jeg så kan spise mindre mengder mat. Greia er at om jeg kun spiser maten blir jeg ikke mett, men med vi-siblim blir jeg mett på mindre kcal. Skjønner? Jeg har ikke råd til å spise kun laks, egg og avokado til alle måltider, rene proteiner som alle sier metter mer. Det går ikke. Ts Anonymkode: 64cc7...281 Visiblin er berre fiber. Berre spis vanleg fiber? Forstår ikkje kvifor det står mellom laks, egg og avokado og visiblin? Få i deg litt grovbrød, så vil du få alle «effektane» av visiblin og litt mineraler i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #16 Del Skrevet 5. november 2023 aazy skrev (4 timer siden): Visiblin er berre fiber. Berre spis vanleg fiber? Forstår ikkje kvifor det står mellom laks, egg og avokado og visiblin? Få i deg litt grovbrød, så vil du få alle «effektane» av visiblin og litt mineraler i tillegg. Fordi alle sier at jeg blir tjukk av brød og knekkebrød…? Ts Anonymkode: 64cc7...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 6. november 2023 #17 Del Skrevet 6. november 2023 On 11/5/2023 at 5:28 PM, AnonymBruker said: Fordi alle sier at jeg blir tjukk av brød og knekkebrød…? Ts Anonymkode: 64cc7...281 Det blir du absolutt ikkje. Du får derimot i deg masse næring i tillegg til fiberet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #18 Del Skrevet 6. november 2023 aazy skrev (1 time siden): Det blir du absolutt ikkje. Du får derimot i deg masse næring i tillegg til fiberet. Jo. Jeg går opp i vekt nå når jeg spiser knekkebrød. Ts Anonymkode: 64cc7...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #19 Del Skrevet 6. november 2023 Vi siblin er et medisinsk middel for bruk av treg mage. Hvis du mener at noen ts med visiblin i løpet av dagen skal hjelpe deg ned i vekt ved å holde deg mett så har du et problem. Jeg bruker vi siblin for det den er ment, treg mage, og merker ingen metthet av den. Anonymkode: 921bd...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 6. november 2023 #20 Del Skrevet 6. november 2023 Tell kalorier. Så enkelt er det. Finn matvarer som metter mye på lite kalorier. Legg inn i lifesum slavisk en periode. Ja, du kommer til å være sulten første uka, så gir det seg. Fordi magesekken trekker seg sammen slik at du blir mett på mindre mengde mat. Det sagt, jeg har hatt god effekt av mysimba ved siden av kaloritelling. Men det er reseptbelagt og kommer med en del bivirkninger man eventuelt må vurdere om man vil risikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå