AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Tror jenta mi har det på 9 år . Vi er 5 i familien . Ingen av oss andre har symptomer men hun har ganske sikkert skabb med intens kløe og mye! Utslett. Hvilken behandling fikk dere i tilfelle ? Hvor dyrt blir dette? 😢😢😢 hva skal vi gjøre ? Dette er ekstremt fortvilende Anonymkode: 74ac2...9e0 1
Maskinfører Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 Mulig du finner noen tips her god bedring til jenta de https://nhi.no/sykdommer/hud/kloende-lidelser/skabbehandling-fremgangsmate/
Perelandra Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Tråden er ryddet for tulleinnlegg Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 Vi hadde det på jobb i fjor og det som var noe dritt var jo at kroppen må smøres fullstendig inn, absolutt hele, og det skal sitte på lenge. Man kan ikke vaske hender uten å smøre de igjen. Omstendige greier altså. Og de som hadde fått det måtte behandles to ganger med x antall dager/uker mellom. Du må dra til legen for resept såvidt jeg husker, de sjekket da for skabb der. Men alle som har vært i nærkontakt måtte behandles, så det ble noen. Nå dekket jo jobben dette da, men husker at behandlingen desverre ikke var så billig altså. Og man trengte endel krem hver. Les deg opp på hva man ellers må gjøre, det var mye vask, alt av tekstiler bla, og ellers endel renhold. Anonymkode: cedfb...ac4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 Hadde det for rundt 25 år siden, så jeg husker ikke alle detaljene, og jeg vet ikke hvor mye det kostet. Det var jeg som fikk skabb først i familien, og det smittet over til alle de andre etter hvert. Jeg hadde hatt det lengst, og fikk det også verst. Det klødde ekstra da jeg ble god og varm under dyna. Jeg klødde meg til blods i søvne. Vi smittet ingen utenfor familien og kjente ingen som hadde skabb heller. Så jeg vet ikke hvor det har kommet fra. Legen sa at det ofte kom fra husdyr, men ingen av husdyrene våre viste tegn og ikke fikk de behandling heller. Foreldrene mine sendte meg til legen, legen stakk en tynn nål inn i ganger i huden min mellom fingrene og fisket opp noen svarte prikker. Så sendte hun meg til hudspesialist som gjorde det samme og sa at jeg hadde skabb. Behandlingen var at en natt måtte alle i familien smøre seg inn med en skabb-drepende krem fra topp-til-tå og sove med det over natta. Med bomullsklær utenpå og sokker og hansker. Samtidig skulle alle klær vaskes, alle sengetøy skiftes, madrassen skulle helst luftes osv. Det var mye jobb for moren min. Men vi ble kvitt det. Anonymkode: 92ff5...276
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #6 Skrevet 2. november 2023 Når du har prøvd et par runder på hele familien med salver for en formue, får legen lov til å skrive ut resept på Ivermectin. Fordi Ivermectin er det eneste som garantert virker mot skabb. Hvorfor er ikke Ivermectin, som bare koster en halv salvekur, førstevalget ved skabb? Ivermectin er billigst, virker raskest og har sjelden bivirkninger. Anonymkode: 932d1...a91
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå