Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På dagtid når baby sover, har dere dem i fanget/bæresele eller lignende, eller lar dere dem ligge mest mulig for seg selv i vugge/seng/babynest? 

Anonymkode: d8498...a22

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

På dagtid når baby sover, har dere dem i fanget/bæresele eller lignende, eller lar dere dem ligge mest mulig for seg selv i vugge/seng/babynest? 

Tenker da særlig på nyfødte, men ja også eldre.

Skrevet

Vår sov i babynest, senere i en krybbe på stua. Noen ganger sov hun på oss. 

Anonymkode: 91f28...174

• Liker 1
Skrevet

Hehe, hadde gitt mye for å kunne la babyen sove liggende for seg selv. Min gjør ikke det, våkner straks jeg legger den ned. Så alle dupper er på en kropp.

Kan du ikke variere litt? Bruke tiden mens babyen sover for seg selv til å slappe av, kanskje gjøre noen øvelser for kroppen, lese, etc.

Anonymkode: 2e05d...e66

• Liker 1
Skrevet

Eldstemann sov kun om han fikk ligge på puppen, eller i vogn ute som ble trillet konstant fremover i god fart... 

Minstemann kunne også sove i bæresele, om jeg konstant beveget meg. 

Ikke noe snakk om "Ligge for seg selv" ;) 

Anonymkode: bc3eb...694

• Liker 3
Skrevet

Hos oss sov babyen i babynest de første 4-5 ukene, etter det sovnet han bare i bæresele. Noen ganger sovner han i vognen når vi triller over en dørstokk fram og tilbake. Han sover ikke i vogn når vi triller tur. 

Skrevet

11 dager gammel baby her, sover mest i egen seng, men også i fang eller på oss. Prøver å la han sove mest mulig i egen seng så jeg får spist og gjort unna ting i huset. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 13.47):

Eldstemann sov kun om han fikk ligge på puppen, eller i vogn ute som ble trillet konstant fremover i god fart... 

Sånn var min eldste også. Ble raskt kvitt svangerskapsvekten og kom i god form for å si det sånn☺️ Minsten kunne sove for seg selv.

Anonymkode: 6817a...8b0

Skrevet

Det er vanlig å ha babyen i fanget eller i en bæresele når de sover på dagtid. Det gir nærhet og trygghet for både babyen og foreldrene. Samtidig er det også viktig å gi babyen tid til å sove i en egen seng eller vugge når de trenger det. Det beste er å følge babyens behov og finne en balanse som fungerer for dere begge.

Anonymkode: 46b29...2a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 20.01):

Hehe, hadde gitt mye for å kunne la babyen sove liggende for seg selv. Min gjør ikke det, våkner straks jeg legger den ned. Så alle dupper er på en kropp.

Kan du ikke variere litt? Bruke tiden mens babyen sover for seg selv til å slappe av, kanskje gjøre noen øvelser for kroppen, lese, etc.

Samme her, baby er seks uker nå. Er konstant stiv og støl i armene etter all bæringen, det hadde vært deilig om han kunne sovet litt mer for seg selv så jrg kunne fått gjort et minimum av ting uten å bære.

Han sover generelt lite på dagtid… Sovner litt i vogn når vi går tur, men slår øynene opp idet vi entrer gårdsplassen. Noen få ganger har jeg klart å lure ham og lagt ham ned i sofaen eller hatt ham sovende i vognen etter tur, men da vokner han etter 15 minutter og skriker…

Anonymkode: db24a...3cf

• Hjerte 1
Skrevet

Begge mine har fra de bare var dager gamle trengt å ligge alene i nest/seng. Kunne fint sovne på fanget med flaska, men våkna ganske kjapt igjen om de ikke ble lagt ned en plass. 

Det handler litt om hvor robuste og selvstendige de er, noen er født sånn og andre blir etterhvert ☺️ Gjør det som funker for dere og skaper best stemning i heimen!

Anonymkode: b0c2a...e73

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her, baby er seks uker nå. Er konstant stiv og støl i armene etter all bæringen, det hadde vært deilig om han kunne sovet litt mer for seg selv så jrg kunne fått gjort et minimum av ting uten å bære.

Han sover generelt lite på dagtid… Sovner litt i vogn når vi går tur, men slår øynene opp idet vi entrer gårdsplassen. Noen få ganger har jeg klart å lure ham og lagt ham ned i sofaen eller hatt ham sovende i vognen etter tur, men da vokner han etter 15 minutter og skriker…

Anonymkode: db24a...3cf

Det er veldig slitsomt! Min har også våknet så snart vogna stoppet etter trilleturen. Men plutselig kan det snu. Min er nå 8 uker. Her om dagen sovna min til kjøkkenvifta og sov 30min i stillestående vogn :o Så har brukt kjøkkenvifta mye de siste dagene. Har en innevogn som vi har prøvd å legge i etter at hun sovner ved brystet, bestandig våknet innen 3min😅😖 Men med vifta på kunne hun plutselig sove litt for seg selv. Og i dag ble den halvtimen til 50 minutter, helt sprøtt. Forventer ikke at det blir bare gode lange dupper fremover og det kan jo snu igjen sikkert, men bare det å få 20min i fred er helt magisk.

Håper det går seg til for dere snart!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 13.47):

Sånn var eldste min, og yngste på 3 mnd helt lik, men nå er ikke vogna godkjent heller😆

Anonymkode: 0f3e0...a14

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 13.04):

Det er veldig slitsomt! Min har også våknet så snart vogna stoppet etter trilleturen. Men plutselig kan det snu. Min er nå 8 uker. Her om dagen sovna min til kjøkkenvifta og sov 30min i stillestående vogn :o Så har brukt kjøkkenvifta mye de siste dagene. Har en innevogn som vi har prøvd å legge i etter at hun sovner ved brystet, bestandig våknet innen 3min😅😖 Men med vifta på kunne hun plutselig sove litt for seg selv. Og i dag ble den halvtimen til 50 minutter, helt sprøtt. Forventer ikke at det blir bare gode lange dupper fremover og det kan jo snu igjen sikkert, men bare det å få 20min i fred er helt magisk.

Håper det går seg til for dere snart!

HAHA nå funker det ikke lenger💔 Faen altså. 

Skrevet

Min sov generelt lite på dagtid etter nyfødtperioden. Stilte seg raskt inn på tre (fire) dupper på 30 minutter ca.

Anonymkode: 4128c...bd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...