AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Gjorde det slutt i juni, han bor her fortsatt og jeg orker ikke mer. Jeg sa jeg kunne gi han tid til å finne et annet sted å bo, skjønte han kom til å slite hardt med det da han har spilt bort hver krone. Bor i hver vår etasje, men han har hele tiden lusket rundt, som om han overvåker hva jeg gjør. Later som han ikke gjør det da, men jeg skjønner jo at han tror jeg holder på med noe(n). Prøver å fortelle han at om så var så hadde jeg ikke giddet å holde det hemmelig. Uansett: i september hadde jeg fått nok og sa at nå MÅ han ut. Da kom det frem at han fortsatt ikke hadde begynt å undersøke mulighetene for et nytt sted å bo, for han hadde håpet jeg ombestemte meg. Jeg klikket og trodde han da skjønte hvor jævlig uønsket han er. Problemet er at han er her fortsatt og jeg kan ikke, eller rettere sagt klarer ikke, fysisk kaste han ut, og har ingen menn i kretsen min som kan hjelpe meg. Huset er mitt, så han har ingenting her å gjøre. Vi har aldri hatt noen kontrakt og han har aldri betalt for seg utover noe innkjøp av felles mat og diverse praktiske tjenester. Jeg klarer ikke mer. Han spiller dum når han plutselig kommer inn på badet når jeg dusjer ("hørte ikke at du var her", enda dusjen nettopp har stått og rent en halvtime og jeg har plystret for meg selv....). Jeg glemte å låse to ganger, rett og slett fordi jeg er så vant til å ikke gjøre det, og det er jo heller ikke sånn at jeg er redd han på noen måte, men begge disse gangene har han plutselig stått der. Regner med at han har hørt at jeg vrir om låsen de andre gangene for ta tar han aldri i døra..... Han kan valse inn på soverommet mitt om kvelden etter jeg har lagt meg og late som om han liksom har glemt en lader eller noe i nattbordskuffen, selv om han godt vet at jeg har rensket ut alt han eier i skuffer og skap og plassert i en bod. Er det kun langdryg prosess via namsmannen som kan hjelpe meg? Kan politiet hjelpe meg? Noen med erfaring? Jeg kan skifte lås men han er her hele tiden. Har jobb men jobber hjemmefra.... Som da ikke er hjemmet hans lenger. Anonymkode: 01710...248 10
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 Ring politiet og spør hva du kan gjøre. Anonymkode: 1bc9b...375 14 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 ta fra ham nøklene Anonymkode: 87c91...028
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: ta fra ham nøklene Anonymkode: 87c91...028 Hvordan skal hun klare det da? Han er vel sterkere enn henne? Anonymkode: 8ce7a...2db 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 Jeg tenker også du må kontakte politiet, ikke nødnummer selvsagt, men si du har en husokkupant du vil få ut. Anonymkode: 76127...04f 4 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Jeg ville startet med hans nærmeste familie. Fortell de at nå har du vært grei mot sønnen/broren deres og latt han bo hos deg i flere mnd etter det ble slutt, og nå MÅ han ut da du ikke har tid eller ork mer til dette tullet. Gi de en tidsfrist for når han og tingene hans må være ute. Overholder de ikke det så sett hardt mot hardt, bytt lås og få tingene hans pakket og kjørt til et lager med beskjed om hvor det befinner seg og GOODBYE. Anonymkode: db7b3...7e5 13 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 Ring låsesmed og skift lås mens han er på jobb eller andre steder. Så pakker du alle tingene hans og setter utenfor. Ferdig. Anonymkode: 6e36e...60b 11 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 Ring moren hans, jobben hans eller hvem som helst. Og politiet. Muligens true med det først, men om han ikke stikker DA…. Anonymkode: c05eb...6c2 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 Her er politiet de første du bør kontakte og få råd av, Ts! En mann som har så få sperrer som det din (eks-)samboer tydeligvis har, det er en mann som kan bli farlig når han forstår at du mener alvor. Det han gjør nå, presser dine grenser, invaderer ditt privatliv når du er som mest sårbar (i dusjen, i sengen), det er tydelige advarsler fra hans side - han viser deg at han gjør akkurat som han vil, når han vil. Det er ganske direkte, indirekte trusler! Og da er politiet eneste rette plassen! Om du først går til hans familie, så risikerer du at han trigges mer. Så politiet først! De kan hjelpe deg slik at du får assistanse med å få ham ut og inntil du har skiftet låser. Ikke "true" ham med at du skal kontakte hans familie eller politiet - kontakt politiet uten å snakke mer med ham! Han er en mann som viser så avvikende adferd nå at det er tydelig risiko for at han kan bli voldelig . Du må ta dette på alvor! Kontakt politiet i morgen! Anonymkode: 53e79...5b7 8 17
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er politiet de første du bør kontakte og få råd av, Ts! En mann som har så få sperrer som det din (eks-)samboer tydeligvis har, det er en mann som kan bli farlig når han forstår at du mener alvor. Det han gjør nå, presser dine grenser, invaderer ditt privatliv når du er som mest sårbar (i dusjen, i sengen), det er tydelige advarsler fra hans side - han viser deg at han gjør akkurat som han vil, når han vil. Det er ganske direkte, indirekte trusler! Og da er politiet eneste rette plassen! Om du først går til hans familie, så risikerer du at han trigges mer. Så politiet først! De kan hjelpe deg slik at du får assistanse med å få ham ut og inntil du har skiftet låser. Ikke "true" ham med at du skal kontakte hans familie eller politiet - kontakt politiet uten å snakke mer med ham! Han er en mann som viser så avvikende adferd nå at det er tydelig risiko for at han kan bli voldelig . Du må ta dette på alvor! Kontakt politiet i morgen! Anonymkode: 53e79...5b7 Så enig, eksen min ble helt grenseløs da det ble slutt, jeg var livredd. Få ham ut! Anonymkode: 372d4...3b3 3 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #11 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ring låsesmed og skift lås mens han er på jobb eller andre steder. Så pakker du alle tingene hans og setter utenfor. Ferdig. Anonymkode: 6e36e...60b Dette , men planlegg med familien hans sp han ikke havner på gata. Om de ikke sier fra til han da. Anonymkode: dd284...092 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #12 Skrevet 1. november 2023 Kontakt foreldre eller kompis av han. Han trenger å kjenne på skam Anonymkode: de3c3...362 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #13 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette , men planlegg med familien hans sp han ikke havner på gata. Om de ikke sier fra til han da. Anonymkode: dd284...092 Nei! Ts bør absolutt ikke planlegge noe med familien hans, for det kan trigge denne grenseløse mannen til å bli alvorlig farlig! Det eneste riktige å gjøre ut fra slik situasjonen er med denne mannen er å kontakte politiet og få råd og ev. hjelp av dem for å få mannen ut! Anonymkode: 53e79...5b7 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #14 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette , men planlegg med familien hans sp han ikke havner på gata. Om de ikke sier fra til han da. Anonymkode: dd284...092 Er da han som skal planlegge med familien sin, hvor han skal bo, er ikke TS sitt problem! Anonymkode: 444df...997 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #15 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her er politiet de første du bør kontakte og få råd av, Ts! En mann som har så få sperrer som det din (eks-)samboer tydeligvis har, det er en mann som kan bli farlig når han forstår at du mener alvor. Det han gjør nå, presser dine grenser, invaderer ditt privatliv når du er som mest sårbar (i dusjen, i sengen), det er tydelige advarsler fra hans side - han viser deg at han gjør akkurat som han vil, når han vil. Det er ganske direkte, indirekte trusler! Og da er politiet eneste rette plassen! Om du først går til hans familie, så risikerer du at han trigges mer. Så politiet først! De kan hjelpe deg slik at du får assistanse med å få ham ut og inntil du har skiftet låser. Ikke "true" ham med at du skal kontakte hans familie eller politiet - kontakt politiet uten å snakke mer med ham! Han er en mann som viser så avvikende adferd nå at det er tydelig risiko for at han kan bli voldelig . Du må ta dette på alvor! Kontakt politiet i morgen! Anonymkode: 53e79...5b7 100% enig i dette. Denne mannen viser veldige tydelige tegn på unormal og potensielt farlig oppførsel. Ring politi asap. Personlig ville jeg pakka sakene hans når han ikke var der og skifta lås/kode på døra. Men veit ikke om akkurat det er riktig å gjøre da jeg aldri har vært i en sånn situasjon. Forøvrig så synes jeg kvinner må bli flinkere til å stole på magefølelsen sin og rett og slett tro på menn når de forteller oss gjennom handlinger, hva slags menn de egentlig er. Altså farlige. Anonymkode: 7f062...e34 7 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kontakt foreldre eller kompis av han. Han trenger å kjenne på skam Anonymkode: de3c3...362 NEI! Det du og andre foreslår kan føre til at denne mannen blir svært farlig. Han viser allerede at han er helt grenseløs, og måten han oppfører seg er indirekte, men tydelige trusler fra hans side, han har med væremåte vist at han ikke aksepterer hennes valg. Det er en mann som har mange av de klassiske tegnene på menn som ender med å bli alvorlig voldelig (eller til og med dreper) ved samlivsbrudd! POLITIET er eneste rette for Ts å kontakte nå! Anonymkode: 53e79...5b7 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #17 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 100% enig i dette. Denne mannen viser veldige tydelige tegn på unormal og potensielt farlig oppførsel. Ring politi asap. Personlig ville jeg pakka sakene hans når han ikke var der og skifta lås/kode på døra. Men veit ikke om akkurat det er riktig å gjøre da jeg aldri har vært i en sånn situasjon. Forøvrig så synes jeg kvinner må bli flinkere til å stole på magefølelsen sin og rett og slett tro på menn når de forteller oss gjennom handlinger, hva slags menn de egentlig er. Altså farlige. Anonymkode: 7f062...e34 Beklager, så nå at han jobber hjemmefra. Da blir det vanskelig å skifte lås. Jeg hadde nok reist hjemmefra selv i denne situasjonen, og ikke kommet tilbake før politi hadde hjulpet med å få han ut. Og SÅ skifte lås 👍🏻 Anonymkode: 7f062...e34 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #18 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei! Ts bør absolutt ikke planlegge noe med familien hans, for det kan trigge denne grenseløse mannen til å bli alvorlig farlig! Det eneste riktige å gjøre ut fra slik situasjonen er med denne mannen er å kontakte politiet og få råd og ev. hjelp av dem for å få mannen ut! Anonymkode: 53e79...5b7 Hva har TS skrevet som indikerer at han er farlig? Anonymkode: dd284...092 10 1
visp Skrevet 1. november 2023 #19 Skrevet 1. november 2023 Det er bra du ikke er redd han, og at dere ikke har barn. Da står du ganske sterkt. Det jeg ville gjort var å ringe politiet og forhørt meg. Deretter hadde jeg sagt til han at du har rådført deg med politiet, og at de anbefalte deg sånn og sånn. Si at han må finne et annet sted å bo midlertidig til han finner noe annet, ellers må du dessverre dra politiet inn i dette, for DETTE GÅR IKKE LENGRE! Det skal sies at jeg har vært i en lignende situasjon for lenge siden, og det endte opp med at jeg rett og slett måtte flytte (leide bare heldigvis). Da måtte han også ut den dagen nøkkelen skulle leveres. 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #20 Skrevet 1. november 2023 Jeg har vurdert å kontakte moren hans, hun er hans eneste familie. Far er borte for lengst. Eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det er at jeg synes så synd på henne som "får" problemet, og det sitter så langt inne å fortelle henne hvordan det "står til"med sønnen hennes. Dette er en dame godt oppe i åra som sliter med både helse og økonomi, men hun er et alldeles skjønt menneske som jeg er veldig glad i. Har aldri vært redd han og er ikke redd han nå, det eneste jeg er redd for er at han faktisk aldri flytter uten tvang. Anonymkode: 01710...248 1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå