Gå til innhold

Trenger tips til et stort veggbilde som ikke er for dyrt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle dere som er gode på interiør. 
Jeg har en helt tom vegg som mangler et bilde. Jeg ser for meg et litt stort bilde (mellom 70-100 cm). Jeg er ikke så glad i "kunst" fra IKEA og Skeidar. Liker godt bilder som har litt streetart over seg. 
Dessverre har jeg ikke kjempegod råd, så jeg tror ikke jeg har råd til et stor bilde fra et galleri. 
Noen som har noe tips til hva og hvor jeg kan kjøpe bilde til denne veggen? 

Anonymkode: e9535...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plakater finnes i mange størrelser og i mange kategorier.  Google ordet "kunstplakater", og du får mange norske nettbutikker med godt utvalg.  Kjøper du billig ramme på Ikea, Europris e.l. blir det ikke så dyrt heller.  

PS.  I stedet for ett stort bilde, er det ofte mer kult å lage en bildevegg.  Da kan du bruke både dyre, billige, egenproduserte og barnetegninger om hverandre.  Flott med forskjellig type rammer også, synes jeg.  

Sjekk også finn.no.  Mange bytter kunstplakater, og der kan du kanskje finne bra bilder.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bildet selv, printe ut på fotobutikk og kjøp rammen på Rusta, IKEA e.l
Veldig enig med tipset om fotovegg også, og tar du bildene selv kan du bytte de ut uten stor kostnad når du har blitt litt lei. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :). Skal sjekke ut tipsene deres.
Når det gjelder bildevegg så har jeg det på veggen midt i mot denne store tomme veggen. Tenker det kan blir finere med noe annet på denne veggen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Desenio 

Anonymkode: e0e83...00c

Nei.

Som flere sier, ta et bilde selv, rediger og og få noe du liker! På Japan Photo kan du bestille lerret/ramme osv. Ikke bry deg om at bildet er uklart med dårlig oppløsning. Det blir mer likevel mer personlig enn alle de som tilbyr plakater.

Jeg har flere foto tatt selv, men jeg bruker speilrefleks (har utdanning innenfor foto). Men det er aller mest fornøyd med er et tatt med mobil og i stor størrelse.

Endret av Sonit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lea skrev (3 minutter siden):

Jeg synes at Europris har mange fine bilder til en grei pris og jeg har flere bilder derfra.

De er sikkert ok man vil ha noe som er "fint". Ingen kritikk, men prøv å ta noen bilder selv, forstørre og ramme inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (4 minutter siden):

De er sikkert ok man vil ha noe som er "fint". Ingen kritikk, men prøv å ta noen bilder selv, forstørre og ramme inn. 

Det går helt bra det. Skjønner at det kanskje ikke er ‘fint’ nok for de fleste.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea skrev (42 minutter siden):

Det går helt bra det. Skjønner at det kanskje ikke er ‘fint’ nok for de fleste.

Lea skrev (32 minutter siden):

Kanskje det er noen finere på Bohus eller Skeidar? Jeg har kjøpt bilder der også.

Det var ikke meningen å være snobb eller noe. Men ta noen bilder selv og rediger de selv. Da får du noe personlig. 

Men du velger selvfølgelig hva du vil :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møbelringen har litt forskjellig til en forholdsvis rimelig pris.

Anonymkode: 48bc2...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en mørkleggings rullegardin på ikea. Spilte en ramme i passende størrelse. Stift lerret på ramme. Mal på lerret med akrylmaling. Du får da garantert et bilde ingen andre har til noen hundrelapper 😊

Anonymkode: 2e2f9...fc7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kjøp en mørkleggings rullegardin på ikea. Spilte en ramme i passende størrelse. Stift lerret på ramme. Mal på lerret med akrylmaling. Du får da garantert et bilde ingen andre har til noen hundrelapper 😊

Dette var en super idè :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for supre forslag alle sammen. Dere er virkelig flinke og kreative 🙂
Jeg er ikke særlig glad i å lage ting selv, så verken foto eller akrylmaling er nok noe for meg. 
Jeg kjøper gjerne noe, men som sagt liker ikke så godt "kunst" fra ikea og skjeidar. 

Har dere flere forslag til nettsteder man kan kjøpe bilder som ikke er alt for dyre, men litt "kule". Liker godt street art (og noe popart, men ikke alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker streetart-stil og ønsker et stort bilde til den tomme veggen din, kan du vurdere å se etter lokale kunstnere eller gatekunstnere i nærområdet ditt. Mange kunstnere selger sine verk online eller på lokale markedsplasser. Du kan også sjekke ut nettbutikker som tilbyr rimelige kunsttrykk. Husk å sjekke ut forskjellige kunstplattformer og lokale kunstutstillinger for å finne et unikt og rimelig bilde som passer din stil. Lykke til med jakten på det perfekte bildet!

Anonymkode: e8363...9db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips fra meg er å kjøpe et teppe som spennes opp i ramme. Slowdownstudio har flere fine. Jeg fikk det montert hos rammemaker, tror det kostet rundt 4-5000 pluss peis på teppe. 

Sjekk ut slowdownstudio på insta så ser du eks. Flere norske nettbutikker selger disse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...