AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Dere med barn som er rundt ti år, hvor mye snacks bør jeg beregne til filmkveld hjemme? Barnet ville ha venner på besøk til filmkveld. Det blir 10 barn til sammen. Holder det med: - 2 poser baconchips - 2 poser chips - 2 poser popcorn De kommer etter middagstid, så regner med at alle har spist før de kommer. Dette er kun snacks til film. Anonymkode: cd9b0...aef
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 Hvis du kjøper store poser/ økonomiposer på Europris eller lignende, tenker jeg det holder i massevis! Anonymkode: 6d3a1...fbc
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Kjøp inn litt ekstra og mer enn du tror du trenger, så har du liggende til en senere anledning. Har jo kjempelang holdbarhet, og enkelte barn spiser ekstremt mye når de først får tilgang. Anonymkode: af20f...f24 4
cilla89 Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 Tenker og det bør være nok. Anbefaler forresten First Price popcornet, den lange, tynne plastposen. Det er innmari godt! 1
Visla Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 ja tipper det bør holde:) Har du gitt beskjed at det ikke blir mat? blir mine invitert til filmkveldbursdah kl18 spiser de seg ikke stappmette hjemme, fordi det som regel blir servert pizza eller noe. 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Jeg tenker at dette holder i massevis. Til Halloweenfesten med 18 barn hadde vi 1 pose baconsnacks, 1pose cheesballs, 1 pose partymix og noe smågodt. Vi hadde også pølser, cookies og muffins. Ingen som sa at de fikk for lite. Anonymkode: cd3c4...9f5
Arkana Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 Jeg får være kjerringa mot strømmen for jeg synes dette høres litt lite ut hvis det er eneste servering. Selv om de har spist hjemme har de neppe gjort det rett før de kommer slik at de nok har rukket å opparbeide seg litt mer appetitt og det går fort en del snacks under en hel film. Og selvfølgelig er det fint mulig å si at "nå er det ikke mer" hvis alt er tomt og de spør om å få mer, men jeg tenker at det heller ikke gjør noe om man kjøper for mye og sparer det til en annen gang. Jeg ville hatt et par poser upoppet popcorn liggende slik at du kan poppe litt om det blir tomt for resten. 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 Hørtes litt lite ut Anonymkode: 68c71...64b 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 Om du ikke har pølser, pizza eller noe mat/kaker i tillegg, så tror jeg du må være forberedt på at det blir lite. Vanlig at det er noe god mat, selv om det er etter middag, og sultne unger som utsetter å spise noe særlig for de skal i bursdag og forventer å få servert noe som frister mer enn middagen hjemme. Sultne unger sluker glatt en pose popcorn alene. Anonymkode: 8c065...d90 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 Ville tatt med en sjokolade eller 2 og. Blir vel litt kjedelig med kun salt snacks? Anonymkode: acf1e...81c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #11 Skrevet 1. november 2023 Hva med grønnsaker kuttet i staver + dip? Ei skål med druer? I tillegg til chips og popcorn. Ungene mine liker å snackse på sånt. Anonymkode: 78a0e...0fa 1 1
Blueberrymuffin Skrevet 1. november 2023 #12 Skrevet 1. november 2023 Høres lite ut, og kanskje litt gnient? Skal forklare hva jeg tenker. Ingen mat, ingen kake, bare noen poser med salt snacks. To poser baconsnacks koster vel en 50-lapp, to poster chips 80, og hvis vi regner 20 kroner for micro-pop. 150 kroner er det du bruker på en hel bursdag. Jeg tipper disse barna har med bursdagsgave? La oss si at hver gir 200 kroner, da er det kanskje litt gnient. Sier ikke at bursdag skal koste all verdens, har forståelse for at ikke alle har like romslig økonomi. Men om man inviterer 9-stykk, og regner med de gir gave, da blir det du har kjøpt litt lite i sammenligning. Om det ikke er noe middag eller varm-mat til, f.eks. pizza så kunne det i det minste vært en bursdagskake og noe smågodt/snacks som ikke er bare salt. 1
Arkana Skrevet 2. november 2023 #13 Skrevet 2. november 2023 Blueberrymuffin skrev (6 timer siden): Høres lite ut, og kanskje litt gnient? Skal forklare hva jeg tenker. Ingen mat, ingen kake, bare noen poser med salt snacks. To poser baconsnacks koster vel en 50-lapp, to poster chips 80, og hvis vi regner 20 kroner for micro-pop. 150 kroner er det du bruker på en hel bursdag. Jeg tipper disse barna har med bursdagsgave? La oss si at hver gir 200 kroner, da er det kanskje litt gnient. Sier ikke at bursdag skal koste all verdens, har forståelse for at ikke alle har like romslig økonomi. Men om man inviterer 9-stykk, og regner med de gir gave, da blir det du har kjøpt litt lite i sammenligning. Om det ikke er noe middag eller varm-mat til, f.eks. pizza så kunne det i det minste vært en bursdagskake og noe smågodt/snacks som ikke er bare salt. Dette er en filmkveld, ikke bursdag så ingen har med gaver og det forventes heller ikke servering på samme måte som i en bursdag. Vi har også invitert barnas klasser på filmkveld og da har vi gjort det klart at det er nettopp det det er og at vi bare serverer drikke og popcorn/snacks, men vi har rikelig slik at de kan spise omtrent så mye de vil.
Blueberrymuffin Skrevet 2. november 2023 #14 Skrevet 2. november 2023 Arkana skrev (3 minutter siden): Dette er en filmkveld, ikke bursdag så ingen har med gaver og det forventes heller ikke servering på samme måte som i en bursdag. Vi har også invitert barnas klasser på filmkveld og da har vi gjort det klart at det er nettopp det det er og at vi bare serverer drikke og popcorn/snacks, men vi har rikelig slik at de kan spise omtrent så mye de vil. Les overskriften en gang til, der står det. «Hvor mye snacks til barnebursdag». Dette er en filmkveld som skal være en barnebursdag. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #15 Skrevet 2. november 2023 Arkana skrev (6 minutter siden): Dette er en filmkveld, ikke bursdag så ingen har med gaver og det forventes heller ikke servering på samme måte som i en bursdag. Vi har også invitert barnas klasser på filmkveld og da har vi gjort det klart at det er nettopp det det er og at vi bare serverer drikke og popcorn/snacks, men vi har rikelig slik at de kan spise omtrent så mye de vil. Det står da virkelig barnebursdag i overskriften her? Så da er det vel barnebursdag med filmkveld. Anonymkode: 539b6...c7a 1 1
Arkana Skrevet 2. november 2023 #16 Skrevet 2. november 2023 Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden): Les overskriften en gang til, der står det. «Hvor mye snacks til barnebursdag». Dette er en filmkveld som skal være en barnebursdag. Ok, jeg leste bare selve innlegget, men uansett tenker jeg at det er helt greit å ikke servere noe annet enn snacks så lenge man har gjort det klart i invitasjonen.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #17 Skrevet 2. november 2023 Arkana skrev (10 minutter siden): Dette er en filmkveld, ikke bursdag så ingen har med gaver og det forventes heller ikke servering på samme måte som i en bursdag. Vi har også invitert barnas klasser på filmkveld og da har vi gjort det klart at det er nettopp det det er og at vi bare serverer drikke og popcorn/snacks, men vi har rikelig slik at de kan spise omtrent så mye de vil. Det står bursdag Anonymkode: 68c71...64b 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #18 Skrevet 2. november 2023 Hvis det faktisk er bursdagsfeiring ville jeg slengt sammen en langpanne med sjokoladekake og kjøpt mer snacks ja. Og definitivt gitt beskjed om at det ikke er matservering i bursdagen. Ellers tror jeg mange kan tenke at det er pizza eller noe til filmen. Gjerne også spedd på med litt frukt eller noe. Anonymkode: 00a76...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #19 Skrevet 2. november 2023 Med mindre du har gjort det klart i invitasjonen så regner jeg med de fleste tenker det er pizza eller pølse med brød til bursdagen og at de kanskje spiser noe lett hjemme. Anonymkode: 539b6...c7a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #20 Skrevet 2. november 2023 Arkana skrev (6 minutter siden): Ok, jeg leste bare selve innlegget, men uansett tenker jeg at det er helt greit å ikke servere noe annet enn snacks så lenge man har gjort det klart i invitasjonen. De har nok ikke gjort det klart i invitasjonen siden det står "de kommer etter middagstid, så regner med alle spist før det kommer" da regner jeg med at det er bare ts som tar det som en selvfølge at de har spist før de kommer i bursdagen uten å ha skrevet noe. Anonymkode: 539b6...c7a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå