AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Når jeg dusjer har jeg sett etterpå at det har rent ut vann fra området innenfor den blå ringen. Har prøvd å stramme på den svarte (vet ikke hva det heter🙈), men det har ikke hjulpet. Hva kan grunnen være? Er det rørlegger man skal kontakte? Blir vel dyrt.. Det renner ikke så mye, så er det noe som kan skje hvis jeg bare venter med å få det fikset/sett på? Anonymkode: 4585e...9d1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 https://www.hoiax.no/om-hoiax/articles/produktnyheter/bytte-sikkerhetsventil-pa-varmtvannsberederen-dette-bor-du-tenke-pa Anonymkode: 2bc25...ad9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Skjedde oss for to år siden. Måtte montere en ekspansjonstank. Kosta 8000 el no. Rørlegger som gjorde det. Anonymkode: 26ba6...50a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 Det renner ikke så mye, kanskje 0,5 dl. Og det er kun når jeg dusjer. Men jeg bør altså ringe rørlegger? Men hvis de må gjøre noe må jeg vel betale både for det de trenger og for selve jobben? Anonymkode: 4585e...9d1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjedde oss for to år siden. Måtte montere en ekspansjonstank. Kosta 8000 el no. Rørlegger som gjorde det. Anonymkode: 26ba6...50a Vi gjorde dette. Kostet ca 8000kr. Hjalp ikke. Nå bytter vi tanken. Anonymkode: ddfdc...608
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Den ventilen er en «blandeventil» den skal stå helt mot + og litt tilbake, ikke rør den, ring en rørlegger i morgen Anonymkode: 6d8db...164
Rødstrupa Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg dusjer har jeg sett etterpå at det har rent ut vann fra området innenfor den blå ringen. Har prøvd å stramme på den svarte (vet ikke hva det heter🙈), men det har ikke hjulpet. Hva kan grunnen være? Er det rørlegger man skal kontakte? Blir vel dyrt.. Det renner ikke så mye, så er det noe som kan skje hvis jeg bare venter med å få det fikset/sett på? Anonymkode: 4585e...9d1 Ring rørlegger! Kan være farlig, varmeutvikling og brann kan forekomme dersom berederen er ‘’gammel/feilprodusert’’. Sjekk det ut.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 For meg er dette ett typisk "føre var". Du har litt lekkasje nå. Du vet at det er noe feil med berederen din. En lekkasje blir ikke på mystisk vis borte. I så godt som alle tilfeller blir lekkasjer kun verre, ikke bedre. Hvis du faktisk vurderer vente, hvilken tilstand er badet ditt? Det er relativt god stand med en tett membran? Hvordan er egenandelen din på forsikringen? Anonymkode: 769b3...b8b
newman01 Skrevet 2. november 2023 #10 Skrevet 2. november 2023 14 hours ago, Rødstrupa said: Ring rørlegger! Kan være farlig, varmeutvikling og brann kan forekomme dersom berederen er ‘’gammel/feilprodusert’’. Sjekk det ut. Det var da voldsomt da... Brann pga. utett pakning i en blandeventil? Den berederen ser heller ikke ut som en OSO-bereder fra 2009-2011 med plastkappe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå