Gå til innhold

Ønskeliste, hvor mye er normalt å ønske seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan beregner dere når dere skriver ønskeliste?

At folk gir 200 hver eller kanskje 500 hver?

Lurte på en annen ting også, er det vanlig at EN asjett koster rundt 200,-?

Føler at vi ikke har råd til å ønske oss mer enn feks et service, siden det er sååå dyrt..

Men tror vi tar et billigere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye man spanderer, kommer vel an på hvor "nær" brudeparet man er? Vi ga en gave til ca 600 til et vennepar sist sommer.

Vi ønsker oss ikke mye, for bare det å være gjest i bryllupet koster en formue for enkelte tilreisende (reise/hotell).

Kanskje dere finner et billigere servise? Så kan dere "satse på" å få flere av hver ting? Det er morsomt å ha til minst 12 personer.

Skrevet

Vi skriver både dyrt og billig på ønskelisten. Tenker ikke noe på hvor mye gjestene blir å kjøpe for, men det dyre er jo mest for nær familie eller flere par som spleiser...

Var redd for at folk skulle synes det var storforlangende å sette (altfor) dyre ting på lista, men alle jeg har snakket med sier at jeg må sette alt vi trenger opp, så får gjestene selv velge.

Når det gjelder asjetter er 200,- helt vanlig. (Selv om det kan høres mye ut.)

Skrevet

Sett opp dyrt og billig. Jeg var i bryllup til en tidligere kollega, da spleiset jeg og en annen kollega på gavekort på 1000 kroner.

Skrevet

Enig med Marililja. Sett opp både dyre og ikke fullt så dyre ønsker, så får folk gi det de ønsker selv og dere slipper tenke mer over det...

Gjest lillelou
Skrevet

Helt enig med alle sammen her. Kjekt med en liste som passer for de flestes økonomi. :)

Skrevet

Vi har satt opp middagsservise, frokostservise og bestikk til 12 personer. Middagstallerknene koster 300 pr stk, frokosttallerknene 100 pr stk. Vi regner ikke med å få alt vi har satt opp på ønskelisten, men kommer til å fortsette å samle selv senere.

Skrevet

Vi hadde alt fra 100 kr ting og opptil ca 1000 på ønskelistene. Det meste ble kjøpt. Av de nærmere venneparene våre fikk vi gaver til ca 1000, de ikke fullt så nære kjøpte til ca 500-600, mens foreldre og søsken kjøpte til flere tusen.

Tror at dette er ganske vanlig, i hverfall hos de vi kjenner som har giftet seg de siste årene.

Skrevet

For en gangs skyld var det faktisk ikke det dyreste i butikken vi falt for :) Delene til serviset vi ønsker oss koster fra 40-300kr, ellers ønsker vi oss krystallglass, enkelte deler bestikk, og en del annet til huset. Ønskelisten for "vanlige" gjester er fra 40-1500kr, fra nær familie ønsker vi oss kunst, og et par møbelting som sikkert koster en hel del mer.

Vet om enkelte par som har regnet ut hvor mye de går i pluss eller minus etter festen... :sjokkert:

Skrevet

Vi ønsker oss penger til Redd Barna... da kan selvsagt alle velge hvor mye de vil gi :)

Skrevet

Mange går ofte sammen og kjøper en dyrere gave. Så sett opp ting som koster litt...

Vi fikk panner, gryter, service, glass, foddprossesser etc. folk legger litt forskjellig i gavene. Naboer kjøper også gave, så ha noe i rimligere pisklasser også.

Også har du kanskje foreldre, besteforeldre og tanter/onkler som vil kjøpe noe i høyere prisklasse.

Ønsk deg det du ønsker deg - så får folk bestemme selv hvor mye de vil gi. Om du skriver opp service vil noen kjøpe 1 tallerken, noen andre kanskje 5 eller en potetbolld.... gir folk mer valgfrihet iallefall...

Tips utenom kjøkkenting: sengetøy, redningsvester, duker, maleri (gavekort på galleri), bøker (leksikon), lysestaker, medlemskap i ulike foreninger (f.eks. turistforeninga om dere er glad i å gå tur), turting eller andre ting til felles innteresser.

Håper d var litt hjelp. Du får nok alltid mer enn du hadde regnet med... vi måtte ned og skrive ny ønskeliste - den var tom... og i tillegg fikk vi da flere av samme ting og gavekort...HADDE ALDRI REGNA MED DET, trodde heller vi måtte suplere med glass o.l selv i etterkant

Skrevet

På bryllupsshowet i helga så var det ei dame fra christiania glasmagasin som snakket om ønskelister. Hun sa følgende:

-ønsk dere MANGE ting. Mange går tomme, og det kan være greit at de siste som handler også kan velge litt

-ønsk dere ting i forskjellige prisklasser. Fra 100 til 1500 kr f.eks

Ser i en katalog fra Porsgrund Porselæn at asjetter ligger på 100-200 kr ca, og middagstallerkner 200-400 kr, så det er temmelig dyrt ja.

Skrevet

Vi ønsket oss ting som kostet fra 50 -1500 kr.

Vet om mange som pleier å spleise på gaver, så å sette opp ting til 2-3000 er helt greit.

Skrevet

Enig i at det er lurt å sette opp (mange) ting i ulike prisklasser. I et bryllup jeg var i kjøpte vi f eks flere kjøkkenkniver - de var selvsagt satt opp hver for seg på ønskelista, men greit å slå sammen flere ting til en passende sum og gave. Synes det er litt kjedelig å gi èn tallerken, jeg, da, om det er det jeg har råd til, men egentlig spiller det vel ikke så stor rolle. De fleste synes vel uansett det er greit å betale noen hundrelapper for en bryllupsgave, i hvert fall om en er invitert til middagen.

Et tips når det gjelder servise er om man faktisk selv kommer til å synes det er greit å kjøpe til manglende deler, eller erstatte ting som blir knust. Broren min fikk bakoversveis (hadde han hatt mer enn en millimeter på hodet) da de skulle supplere serviset de fikk i bryllupsgave. Kan nevnes at det nok var fruen i huset som sto for den delen av ønskelista. Men serviset er veldig pent, da. Ønsk dere noe som passer på "ulike" bord, noe som er litt nøytralt, så kan det brukes masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...