Gå til innhold

Hpv acis/ais, venter på biopsi svar etter konisering

Anbefalte innlegg

Hei. 

Koniserte forrige uke, og det ble gjort grunnet at jeg har hpv høyrisiko av typen acis/ais som er i grad/type 3, grove celleforandringer.

Jeg har jo fått så dårlig informasjon om dette annet enn at overlegen sa det hastet å konisere da jeg har en så pass aggresiv type hpv.

Han sa at målet er å bli kvitt hpv viruset og celleforandingne ved hjelp av koniseringen men det er 50/50 sjanse at det går bort ved første konisering. 

Jeg har som sagt fått så dårlig info at jeg har jo googlet meg i hjel om jeg kan si det slik.

Så nå er jeg kjempe redd for at dette allerede er kreft da det står at de med ais at høyere risiko for å ha allerede kreft. Pluss at det er mange som må igjennom å fjerne hele livmoren.

Jeg ønsker jo barn i nær fremtid men har måtte vente pga det her.

Venter på biopsi av koniseringen, fikk beskjed at jeg er prioritert, håper å få svar i løpet av neste uke.

Er det noen her som har hatt hpv av typen acis/ais og som ble kvitt det eller frisk av virus typen?

Har du vært frisk i mange år? Følget sykehuset deg nøye opp?

Er så vondt å gå å vente, har fått skikkelig helse angst etter denne opplevelsen. Ikke vært slik før.

Og jeg har prøvd å kontakte sykehuset for å få pratet med noen men dem sier jeg bare må vente på svaret. Og dem har skrevet til meg skriftelig at jeg må bare kontakte dem om jeg har spørsmål.

Føler jeg får en veldig kald skulder, noe jeg opplever enda mer stressende. 

Vet jo at sjansen er så liten av å få kreft, men jeg tar det ikke som en selvfølge at jeg ikke har det. 

Skulle så ønske jeg hadde noen å prate med som er helsepersonell. 

Skulle også ønske kvinneguiden kunne laget en egen tråd for tilfeller med hpv virus. Slik at det er lettere å holde emnene i tråden og flere folk svarer.

Anonymkode: 6e5b8...593

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei, 

Føler med deg. Må også koniserers grunnet CIN2, og så får jeg vite at de så AIS på celleprøve men ikke biopsi. Men at de uansett tar mer pga dette. Og som deg har jeg googlet, og blir ikke mindre forvirret. Til meg sa de at konisering ikke hastet, ville få time om noen uker. Men ut fra hva jeg leste om AIS er ikke det rutinen. Hvordan gikk det med deg, har du fått svar? 

Anonymkode: f2ad1...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...