Artmo3 Skrevet 2. november 2023 #61 Del Skrevet 2. november 2023 (endret) Hva er viktigst for deg, å ruse deg, eller kjæresten? Hvis han ikke ønsker at du skal fly rundt på byen ofte, så har du to valg, respekter det, eller la han finne som noen som passer han bedre Endret 2. november 2023 av Artmo3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #62 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Springpunktet her er at TS VISSTE at kjæresten ikke likte festing og folk som festet. Men siden hun var forelsket og ville ha ham, har hun lovet noe hun ikke klarte å holde. Hun burde bli sammen med en mann som også festet. Da hadde de ikke hatt en slik diskusjon. Like barn leker best. En avholdsmann passer som regel svært dårlig sammen med en fylledame. Anonymkode: dfc5c...419 Han går ut 2 ganger i året. Han likte ikke en som var ute hver helg, da kunne han sagt jeg vil ikke være med en som skal feste punktum. Som sagt skal hun kutte ut helt, virker som dem fleste i denne tråden er aldri ute, aldri fester osv. må det være alt eller ingenting. Kan virkelig ikke et annet voksen menneske feste noen gang, selv om han ikke liker det, så er man vel ikke fange i et forhold. Han trenger ikke være med heller. Jeg tror mere det er hva som x gjorde at han blir sur og lager dårlig stemningen ut av det. Ellers om hun går nå ut hver 5 uke da, så kunne han ha finne på noe annet med sine egne venner. Jeg bor med en som er avholds, om jeg går ut engang i blant så bryr ikke han seg om det. Og tar en fest med vennene mine. Anonymkode: d9dcf...9ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 2. november 2023 #63 Del Skrevet 2. november 2023 (endret) Man skal ikke la fortid påvirke nåværende forhold på den måten. Du må få beholde dine interesser og feste, men kanskje vurdere å droppe nach. Er det noe som får han til å mistenke deg? Er du typen som sitter langs en sofagruppe og skravler på byen eller er du typen som elsker oppmerksomhet og lar menn gni seg opp mot deg på dansegulvet? Er du sistnevnte kan jeg forstå at han reagerer, men er det førstnevnte må han skjerpe seg. Jeg var sammen med en jente som mislikte at jeg satset på musikk. Hun klarte å få meg til å slutte, men etterhvert begynte jeg å mislike henne for å ha så kontroll. Jeg tok ikke opp musikken igjen, men tror dere ikke hun er typen som crusher på musikere fremdeles? Det er hun så absolutt. Endret 2. november 2023 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #64 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er en mellomting mellom og feste hver helg, og ingenting også. Alle par har gått av og finne på noe hver for seg. Og sitte hjemme med et lite glass vin hjemme, og aldri kunne gå ut. Jeg er også med en avholdsmann, jeg bruker mye helger hjemme. Men jeg har behov for og gå ut nå og da, han blir hverken sur eller forhindrer meg i det. Vi har også 1-2 helger i året der vi drar på ting hver for oss på jente/gutte tur. Det er en sunt forhold der man kan unne hverandre ting. Festing hver 5 uke ser jeg liksom ikke som noe problem, og vil typen hennes ha en som kun et hjemme da bør han heller bli med en som aldri liker og gå utenfor døra. Dem har ikke barn heller. Mulig andre synes det er helt greit og sitte og glo på hverandre helg etter helg. Men da hadde jeg flydd på veggen og det vet mannen min, men så unner vi hverandre ting. Og prøver ikke og få den andre til og passe inn i sin boks. Anonymkode: d9dcf...9ee Så de eneste alternativene er å sitte hjemme og glo på hverandre, eller å gå på FYLLA? Anonymkode: dfc5c...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #65 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han går ut 2 ganger i året. Han likte ikke en som var ute hver helg, da kunne han sagt jeg vil ikke være med en som skal feste punktum. Som sagt skal hun kutte ut helt, virker som dem fleste i denne tråden er aldri ute, aldri fester osv. må det være alt eller ingenting. Kan virkelig ikke et annet voksen menneske feste noen gang, selv om han ikke liker det, så er man vel ikke fange i et forhold. Han trenger ikke være med heller. Jeg tror mere det er hva som x gjorde at han blir sur og lager dårlig stemningen ut av det. Ellers om hun går nå ut hver 5 uke da, så kunne han ha finne på noe annet med sine egne venner. Jeg bor med en som er avholds, om jeg går ut engang i blant så bryr ikke han seg om det. Og tar en fest med vennene mine. Anonymkode: d9dcf...9ee Hun trenger ikke å kutte helt ut, men hun kan feste uten å drikke seg full. Slik de aller fleste voksne klarer. Anonymkode: dfc5c...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #66 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hun trenger ikke å kutte helt ut, men hun kan feste uten å drikke seg full. Slik de aller fleste voksne klarer. Anonymkode: dfc5c...419 Men om hun har lyst til og bli full, får hun ikke lov? Hva menn anser som full og kvinner er en stor forskjell også, erfaring fra forhold med menn. Jeg kaller meg full når jeg er i happy humør, en del menn klarer ikke innrømme dem er full, selv om øya går i kryss, spør så nei dem kjenner det 😅 så full kan rett og slett bety han man er happy, danser og bare har det gøy og husker alt i morgen. Eneste jeg ser mye sv her inne er tydeligvis noen som kun drakk når dem var 20 så var det livet over. Jeg tror ikke det er st hun fester som er problemet, men hva x gjorde Anonymkode: d9dcf...9ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #67 Del Skrevet 2. november 2023 Hva han vil er én ting. Men vil du ha en som er sur, kontrollerende og ikke har tilitt til deg, en som skal legge føringer for hvordan du vil leve ditt liv? Hvis du ikke vil ha ham slik han faktisk er må du gå, du klarer ikke å endre ham. Anonymkode: 2b981...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #68 Del Skrevet 2. november 2023 Du visste jo at dette var ett av hans krav, og vi menn har vel også lov til å ha krav til en partner vi skal dele livet med? Virker som drikking er viktigere enn han, da ville jeg anbefalt å finne noen andre Anonymkode: 7be2b...d81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pieump Skrevet 2. november 2023 #69 Del Skrevet 2. november 2023 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hva han vil er én ting. Men vil du ha en som er sur, kontrollerende og ikke har tilitt til deg, en som skal legge føringer for hvordan du vil leve ditt liv? Hvis du ikke vil ha ham slik han faktisk er må du gå, du klarer ikke å endre ham. Anonymkode: 2b981...a79 Hvorfor er det kontrollerende å stille krav til partner? Han har vært ærlig om at han ikke ønsker en partner som går ut på fylla, og det må man akseptere om det er denne personen man vil satse på. Han har ikke tvunget TS inn i forholdet, han har heller ikke løyet om hans syn på festing for å få hu inn i forholdet, han har spilt med åpne kort, men TS ønsker nå at han bare skal akseptere at hun ikke lenger treffer kravene til partneren sin. Endret 2. november 2023 av Pieump 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SynneD Skrevet 2. november 2023 #70 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hva er poenget med å drikke seg FULL når man er voksen? Anonymkode: dfc5c...419 At det er gøy? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #71 Del Skrevet 2. november 2023 Pieump skrev (8 minutter siden): Hvorfor er det kontrollerende å stille krav til partner? Han har vært ærlig om at han ikke ønsker en partner som går ut på fylla, og det må man akseptere om det er denne personen man vil satse på. Han har ikke tvunget TS inn i forholdet, han har heller ikke løyet om hans syn på festing for å få hu inn i forholdet, han har spilt med åpne kort, men TS ønsker nå at han bare skal akseptere at hun ikke lenger treffer kravene til partneren sin. Det er frivillig å være i et forhold. Han kan jo gå når han ikke er fornøyd. Han blir sur når hun ikke er som han forventet, i tillegg til sjalu og snakker om eksen som var sånn og sånn. Hvis Ts ikke vil ha dette her kan hun også gå ut av forholdet. Anonymkode: 2b981...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #72 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er frivillig å være i et forhold. Han kan jo gå når han ikke er fornøyd. Han blir sur når hun ikke er som han forventet, i tillegg til sjalu og snakker om eksen som var sånn og sånn. Hvis Ts ikke vil ha dette her kan hun også gå ut av forholdet. Anonymkode: 2b981...a79 Nei. Han blir sur fordi hun løy om hvordan hun egentlig var, for å få ham. At han snakker om eksen og er sjalu, er et problem. Men de var ikke kompatible i utgangspunktet. Anonymkode: dfc5c...419 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #73 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er frivillig å være i et forhold. Han kan jo gå når han ikke er fornøyd. Han blir sur når hun ikke er som han forventet, i tillegg til sjalu og snakker om eksen som var sånn og sånn. Hvis Ts ikke vil ha dette her kan hun også gå ut av forholdet. Anonymkode: 2b981...a79 Du snur det jo helt på hodet, han var ærlig om sine krav fra start, noe TS valgte å late som hun var enig om, og hvis man ikke oppfyller de kravene man ble enig om når man gikk inn i ett forhold, så blir det selvsagt bråk. Menn har faktisk lov til å ha krav til en partner også Anonymkode: 7be2b...d81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 2. november 2023 #74 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, ingen må AKSEPTERE noe som helst. Man kan velge vekk mennesker som har andre verdier og livsstil. Jeg personlig ville aldri ha vært sammen med en fyllefant, uansett hvor ofte/sjeldent vedkommende drakk. Har helt avsmak fra fulle mennesker, så ville ikke ha hatt en slik i mitt hus. Vi har alle forskjellige preferanser. Og nei, jeg har ikke KJEDELIG liv bare fordi jeg ikke går på fylla. Anonymkode: dfc5c...419 Helt enig med deg. Folk som går på fylla for å ikke kjede seg,har et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #75 Del Skrevet 2. november 2023 Adrenalina1 skrev (10 minutter siden): Helt enig med deg. Folk som går på fylla for å ikke kjede seg,har et problem. At man drikker seg full på fest fordi det et gøy, trenger ikke bety at man kjeder seg edru. Jeg har det artig når jeg tar meg en fest, jeg har det artig på fjelltur med venninner (uten alkohol), jeg har det artig på babysvømming med babyen min. Alt er ikke enten eller, ut fra svarene i tråden her så virker det jo som om man enten er en fyllefant som kjeder seg i hvert eneste edru sekund, eller totalt avholds som har sett lyset. Anonymkode: bf9e3...10a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #76 Del Skrevet 2. november 2023 Hvis han har vært ærlig helt fra starten om hva han trenger, og du forsikret han om at du kan vær den personen vel vitende om at du absolutt ikke er det så synes jeg du har lurt han inn i forholdet. Han sier at han trenger noen som ikke fester og du sier du ikke skal det, så er det ikke han som er urimelig her når du MÅ feste så så ofte. Synes ikke det å «bare» feste av og til er et bra kompromiss, når han har sakt helt fra starten at han trenger noen som er ferdig med festelivsstilen. Anonymkode: f279e...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #77 Del Skrevet 2. november 2023 Å synes det er mye å gå på byen én gang hver 5.-6. uke er bare helt latterlig. Møte venner for noen øl er noe av det mest sosiale og morsomme jeg gjør, i hvert fall. Anonymkode: 96290...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artmo3 Skrevet 2. november 2023 #78 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å synes det er mye å gå på byen én gang hver 5.-6. uke er bare helt latterlig. Møte venner for noen øl er noe av det mest sosiale og morsomme jeg gjør, i hvert fall. Anonymkode: 96290...2f2 Det kan man gjerne si, men nå er det sånn at hun var helt klar over hans krav til en partner, så ønsker hun heller drikke, så kan hun bare forlate forholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #79 Del Skrevet 2. november 2023 1 minutt siden, Artmo3 said: Det kan man gjerne si, men nå er det sånn at hun var helt klar over hans krav til en partner, så ønsker hun heller drikke, så kan hun bare forlate forholdet Ja, det er jeg enig i. Hun burde aldri startet et forhold med noen som er så ekstrem. Men det visste TS kanskje ikke ved starten? Å si at man er ferdig med festelivet er ikke det samme som å aldri mer drikke eller gå ut. Virker som det er sistnevnte denne fyren forventet. Ikke lett å vite. Anonymkode: 96290...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #80 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, det er jeg enig i. Hun burde aldri startet et forhold med noen som er så ekstrem. Men det visste TS kanskje ikke ved starten? Å si at man er ferdig med festelivet er ikke det samme som å aldri mer drikke eller gå ut. Virker som det er sistnevnte denne fyren forventet. Ikke lett å vite. Anonymkode: 96290...2f2 Bare fordi man er avholds og ønsker seg en avholds partner, betyr ikke at man er ekstrem. Å være ferdig med festlivet er det samme som å ikke gå på fylla. Hvorfor kan man ikke gå ut uten å drikke seg full? Anonymkode: dfc5c...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå