AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #41 Del Skrevet 2. november 2023 Springpunktet her er at TS VISSTE at kjæresten ikke likte festing og folk som festet. Men siden hun var forelsket og ville ha ham, har hun lovet noe hun ikke klarte å holde. Hun burde bli sammen med en mann som også festet. Da hadde de ikke hatt en slik diskusjon. Like barn leker best. En avholdsmann passer som regel svært dårlig sammen med en fylledame. Anonymkode: dfc5c...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #42 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser du for øvrig ikke noe mellom å gå på FYLLA og å sitte hjemme med mannen? Hva med å treffe venner UTEN å gå på fylla? Så lenge alkohol er lovlig rusmiddel i Norge så kan folk gjøre som de vil. Hun skriver ingenting om andre ting hun gjør, hun ligger sikkert ikke i dvale i 6 uker å så går på flatfylla. Gud så dømmende ting å skrive. Anonymkode: 38ba7...9eb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #43 Del Skrevet 2. november 2023 Du må nesten bare være ærlig om at du ikke var klar for å slå deg til ro likevel, og så tar dere det derfra. Anonymkode: 46aa6...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 2. november 2023 #44 Del Skrevet 2. november 2023 Selv om dere har prøvd å ha en skikkelig samtale om dette, har dere nok snakket litt forbi hverandre. "Slå seg til ro" innebærer nok en svært ulik frekvens på festing for dere to. Jeg synes f.eks hver 5.-6. uke høres veldig mye ut. Det betyr ikke at det er en riktig og en feil frekvens. Det er mulig dere rett og slett ikke er kompatible på dette punktet, og at dere ønsker å bruke tiden deres på forskjellige ting. Det som derimot ikke er greit er at han "bruker" eksens utroskap som et hinder for at du skal kunne leve ditt liv uten mistanke om utroskap. Jeg synes egentlig det høres ut som at dette stikker såpass dypt hos han, at han burde vurdere å oppsøke profesjonell hjelp hos psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #45 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja jeg ville aldri funnet på å vær utro uansett hvor mye jeg hadde festet. Det er ikke sann at alkohol i blodet er synonymt med å vær utro, det er et valg man tar, og det ville jeg aldri gjort. Synes ikke å ta seg en fest hver 5-6 helg er mye når man er i 20-åra, det burde da vær innafor tenker nå jeg. Ts Anonymkode: f279e...440 Ingen av dere har rett i denne situasjonen, uavhengig hvor mange her i tråden som skriver at han må ta seg sammen eller at han burde godta festingen din. Dere er bare veldig forskjellig på dette området og har ulike behov, men å si at den ene har mer rett enn den andre går jo ikke an. Da sier man det kun basert på egne preferanser, i så fall. For du og typen din har forskjellig syn på hva som mye festing, og det er det som er kilden til konflikt mellom dere. Du syns åpenbart at den konflikten er vanskelig å forholde deg til, siden du skriver om den her inne. Men du vil jo neppe kunne endre hans følelser rundt din festing, han vil føle som han gjør rundt det. Han må i så fall oppriktig ønske å endre sine følelser rundt at du skal på fest, men det er ikke sikkert at han syns det er riktig for hans del å godta festingen din. Og hans måte å reagere på at du skal feste, er vanskelig for deg. De følelsene kan ikke du bare endre heller, det krever iallfall en del jobbing fra din side å ikke bry deg med at han blir snurt når du skal på fest. Så det du må finne ut av, er om du orker å ha det slik hver 5-6 helg når du skal på fest. Om du klarer å ikke la deg påvirke av hans følelser og reaksjoner på sine følelser rundt at du skal på fest. Eller er det kanskje bedre å gå videre, og finne en som har mer likt syn på festing (som du skriver er din hobby), så du slipper å ha disse konfliktene rundt festingen din? Regner med at svaret på disse spørsmålene kommer helt an på hvordan du har det ellers i forholdet. Anonymkode: 848de...406 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #46 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei! Jeg har vært sammen med typen i litt over 1 år nå, vi er begge 27 år gamle. Før jeg møtte han var jeg på fylla hver helg og jeg likte at han var motsatt av meg, han drikker bare ved spesielle anledninger, typ 2 ganger i året. Han var åpen om at han kunne aldri hatt noe seriøst med noen som meg som var ute hver helg og hadde festing som en hobby. Men jeg ble veldig fort forelsket i denne fyren og tenkte samtidig at det hadde vært bra for meg å roe kraftig ned. Vi hadde en lang prat, og han åpnet seg om et tillitsbrudd når ex´n var utro på fylla, og at det har vært et problem for han i forhold i etterkant at han ikke klarer å slappe av når partner er ute. Jeg sa at jeg er veldig lei av den livsstilen jeg hadde og var klar til å slå meg til ro, og han bestemte seg for å gi oss en sjanse. Nå kan det gå ukesvis uten at jeg er ute, men synes fortsatt at det er vanvittig gøy med en skikkelig fest innimellom. Problemet er at det blir skikkelig dårlig stemning hver gang jeg sier at jeg skal på fest til helgen, merker at han blir skikkelig tilbaketrukket og irritert hver gang, selv om det er 5-6 uker siden jeg var på fest sist. Noen som har vært i en lignende situasjon eller har tips? Anonymkode: f279e...440 De der er litt klassisk. At en ex har gjort noe så skal nestemann få svi for det. Min var sånn på mange punkter. Bla hvis jeg gjorde noe hyggelig, så kunne han reagere negativt fordi hun hadde gjort det samme for å oppnå noe. Så jeg tok en pratog sa fra tydelig at sånt ikke fungerer for meg. Jeg har generelt lite baktanker, men jeg liker å kose meg å ha det hyggelig, eg har aldri vært utro hverken i fylla eller dru. Mine venner er stort sett menn, fordi jeg passer generelt sammen med damer. Og slik har det vært hele livet mitt.så at det å ha mannlige venner plutselig skal være et problem når jeg er i forhold, godtas ikke. Hadde jeg hatt romantiske følser for noen, hadde jeg vært optatt med en av dem lenge før jeg ble sammen med min mann. Så jeg sa fra at jeg ikke trodde han var klar for noe nytt forhold. Fordi tankene hans hang for mye igjen i ex'en. Og så meg igjennom øyne som om jeg var henne, istedenfor å bli kjent med meg. Jeg og hans ex er så forskjellige at det var ingenting å sammenligne. Feks jeg bestiller skjeldet ting i posten ( den gang bestilte nan via postordre kataloger, som kom i posten) jeg kunne like å se igjennom, men ytterst skjelden jeg bestilte. At jeg så i katalogen, var nok til at han ble sur, fordi ex brukte 1000vis hver mnd på sånt . Jeg skjønner jo forsåvidt frykten. Men jeg skal ikke leve med en som kun ser en tidligere partner i alt jeg gjør. Og ikke ser meg. Det er et forhold jeg ikke trenger. Så vi snakket om det, og han skjønte det var han som var problemet. Og tok seg sammen. Samtidig la vi klare linjer iht hva som var ok og ikke iht mine kompiser og hvordan jeg fikset ting om andre menn ga meg oppmerksomhet som ikke var passende, og at han gjør det samme. Det gikk gint. Vi er gift og har to felles barn som nå er voksne. Anonymkode: 26871...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #47 Del Skrevet 2. november 2023 Jeg var også sånn. Det var fylla hver eneste helg, men så fikk jeg meg en kjæreste og fylla ble nedprioritert da kjæresten kom først. Jeg kan dra på en fest og ut på by’n en sjelden gang den dag i dag. Selvom du har kjæreste, så har du lov til å dra på en fest en gang i blant. Hadde det vært ofte, så hadde jeg skjønt kjæresten din Anonymkode: ff163...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #48 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er det som gjør at fest og fyll er så viktig for deg? Viktigere enn kjæresten? Anonymkode: bb10d...d09 Det burde jo ikke være nødvendig å velge, hun gjør ikke noe galt når hun fester en gang iblant. problemet som bør jobbes med her, er hans usikkerhet, ikke hennes behov for en fest en gang iblant. Anonymkode: 6d86f...c85 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #49 Del Skrevet 2. november 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Hva er det som gjør at fest og fyll er så viktig for deg? Viktigere enn kjæresten? Anonymkode: bb10d...d09 For å holde dørene åpne tilfelle det dukker opp noe "bedre". Anonymkode: b1b67...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #50 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For å holde dørene åpne tilfelle det dukker opp noe "bedre". Anonymkode: b1b67...fd2 Ærlig talt noe så ufattelig dumt… Man kan ikke dra på fest eller byn i et forhold fordi da virker det som man har dørene åpne? Anonymkode: ff163...416 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #51 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Men hva er POENGET med å drikke seg full? Du forgifter jo kroppen, blir dårlig osv. Anonymkode: dfc5c...419 Fordi det er artig. Man får et kjedelig liv om man bare skal gjøre fornuftige ting. Jeg ser ingen motsetning mellom å slå seg til ro med en partner, men fortsatt ta seg en fest nå og da. TS har roet betraktelig ned på festningen, samboeren bør se endringen og akseptere at hun fortsatt vil ta seg en fest nå og da. Så kan de heller finne en løsning på hvordan hun kan trygge han mens hun er ute og han venter hjemme. Anonymkode: bf9e3...10a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #52 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Så lenge alkohol er lovlig rusmiddel i Norge så kan folk gjøre som de vil. Hun skriver ingenting om andre ting hun gjør, hun ligger sikkert ikke i dvale i 6 uker å så går på flatfylla. Gud så dømmende ting å skrive. Anonymkode: 38ba7...9eb Selvfølgelig er det lovlig, og selvfølgelig gjør hun hva hun vil. Men hun gikk inn i forholdet med denne mannen, vel vitende om at han ikke aksepterer fyll. Men hun var forelsket og lot som hun var noe hun ikke er, for å få mannen på kroken. Og nå kommer problemene. Hadde hun vært ærlig med ham at hun ville fortsette med fylla etter å ha blitt sammen med ham, ville han mest sannsynlig ha takket nei til forhold med henne. Men hun ville jo ha ham, hun var jo så forelsket, jo! Anonymkode: dfc5c...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #53 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi det er artig. Man får et kjedelig liv om man bare skal gjøre fornuftige ting. Jeg ser ingen motsetning mellom å slå seg til ro med en partner, men fortsatt ta seg en fest nå og da. TS har roet betraktelig ned på festningen, samboeren bør se endringen og akseptere at hun fortsatt vil ta seg en fest nå og da. Så kan de heller finne en løsning på hvordan hun kan trygge han mens hun er ute og han venter hjemme. Anonymkode: bf9e3...10a Nei, ingen må AKSEPTERE noe som helst. Man kan velge vekk mennesker som har andre verdier og livsstil. Jeg personlig ville aldri ha vært sammen med en fyllefant, uansett hvor ofte/sjeldent vedkommende drakk. Har helt avsmak fra fulle mennesker, så ville ikke ha hatt en slik i mitt hus. Vi har alle forskjellige preferanser. Og nei, jeg har ikke KJEDELIG liv bare fordi jeg ikke går på fylla. Anonymkode: dfc5c...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #54 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det burde jo ikke være nødvendig å velge, hun gjør ikke noe galt når hun fester en gang iblant. problemet som bør jobbes med her, er hans usikkerhet, ikke hennes behov for en fest en gang iblant. Anonymkode: 6d86f...c85 Nei. Problemet er at de ikke passer sammen. For øvrig er det ingen som har BEHOV for fyll, bortsett fra dem som er avhengige av alkohol. De bør gå fra hverandre og finne mer passende partnere. Hun burde finne seg en festløve, mens han bør finne seg et avholdsmenneske. Anonymkode: dfc5c...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #55 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er det som gjør at fest og fyll er så viktig for deg? Viktigere enn kjæresten? Anonymkode: bb10d...d09 Er vel ikke festen i seg selv, men måten han oppfører seg på Anonymkode: 2b0b3...27d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #56 Del Skrevet 2. november 2023 Alle har bagasje eller noe som har formet hvem de er i et forhold. Å si "dette må du jobbe med" så fort det dukker opp noe er et ekstremt feigt forslag. Hva vil det høres ut som for ham? "Dette er ditt problem og ditt ansvar. Jeg aksepterer deg ikke slik du er, på godt og vondt". Man legger utfordringen begge har (for man er et par, en enhet) over på den ene. Begges lykke blir plutselig den ene sitt ansvar. Jeg personlig har ingen negative erfaringer med ekser på byen, men hadde ikke orket et forhold hvor han er ute "ofte". Hva som er ute og hva som er ofte vil såklart variere fra relasjon til relasjon. TS, her har dere muligens snakket om to ulike ting og begge har vært fornøyd med å bli møtt. Men dere har kanskje ikke snakket om det samme. Han har nok forventet at du skulle nedskalere enda mer, spesielt etter at han åpnet seg og forklarte bakgrunnen. Så har kanskje du tenkt "mindre enn hver helg". Hver helg er usunt ofte. Hver 5-6 uke er nok ikke så ofte for deg, men oftere enn mange andre drar ut. Anonymkode: ce54c...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #57 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle har bagasje eller noe som har formet hvem de er i et forhold. Å si "dette må du jobbe med" så fort det dukker opp noe er et ekstremt feigt forslag. Hva vil det høres ut som for ham? "Dette er ditt problem og ditt ansvar. Jeg aksepterer deg ikke slik du er, på godt og vondt". Man legger utfordringen begge har (for man er et par, en enhet) over på den ene. Begges lykke blir plutselig den ene sitt ansvar. Jeg personlig har ingen negative erfaringer med ekser på byen, men hadde ikke orket et forhold hvor han er ute "ofte". Hva som er ute og hva som er ofte vil såklart variere fra relasjon til relasjon. TS, her har dere muligens snakket om to ulike ting og begge har vært fornøyd med å bli møtt. Men dere har kanskje ikke snakket om det samme. Han har nok forventet at du skulle nedskalere enda mer, spesielt etter at han åpnet seg og forklarte bakgrunnen. Så har kanskje du tenkt "mindre enn hver helg". Hver helg er usunt ofte. Hver 5-6 uke er nok ikke så ofte for deg, men oftere enn mange andre drar ut. Anonymkode: ce54c...55d Hun skriver jo selv at hun ble så forelsket at hun bestemte seg for å "roe ned" festingen. Hun har i utgangspunktet blitt sammen med en person som ikke passer til henne. Anonymkode: dfc5c...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #58 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du må nesten bare være ærlig om at du ikke var klar for å slå deg til ro likevel, og så tar dere det derfra. Anonymkode: 46aa6...cd3 Det er en mellomting mellom og feste hver helg, og ingenting også. Alle par har gått av og finne på noe hver for seg. Og sitte hjemme med et lite glass vin hjemme, og aldri kunne gå ut. Jeg er også med en avholdsmann, jeg bruker mye helger hjemme. Men jeg har behov for og gå ut nå og da, han blir hverken sur eller forhindrer meg i det. Vi har også 1-2 helger i året der vi drar på ting hver for oss på jente/gutte tur. Det er en sunt forhold der man kan unne hverandre ting. Festing hver 5 uke ser jeg liksom ikke som noe problem, og vil typen hennes ha en som kun et hjemme da bør han heller bli med en som aldri liker og gå utenfor døra. Dem har ikke barn heller. Mulig andre synes det er helt greit og sitte og glo på hverandre helg etter helg. Men da hadde jeg flydd på veggen og det vet mannen min, men så unner vi hverandre ting. Og prøver ikke og få den andre til og passe inn i sin boks. Anonymkode: d9dcf...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pieump Skrevet 2. november 2023 #59 Del Skrevet 2. november 2023 Du har funnet deg en mann som ikke liker fylla, og er heller ikke interessert i å ha en partner som drar på fylla. Selvom det virker merkelig eller urimelig for mange så er dette et valg han står fritt til å ta, han nevnte også til deg at han ikke var begeistret over din livsstil, men du forsikret han om at det var en fase du var lei av og ønsket å endre livsstil. Du ser nå at du savner den gamle livsstilen, og prøver å opprettholde deler av festinga til tross for at du ble sammen med en som tydelig ga beskjed at dette ikke var noe han likte og reagerer på at han blir irritert og tilbakeholden? Han blir nok irritert og tilbakeholden for han har allerede gitt beskjed om dette, og til tross for ditt løfte så ønsker du å gå ut på "fylla" hver 5-6 uke, noe som er en del om det kun er fylla for å gå ut, altså ikke knyttet til noen spesielle sammenkomster som bursdager,feiringer etc. For en som ikke liker fylla så er 5-6 uke relativt ofte, det skaper usikkerhet hos han nesten en gang i måneden, noe som ikke er bærekraftig i det lengre løp. At han blir usikker hver gang du er ute er ikke din feil, men han har sitt på det rene da han var tydelig om sine utfordringer knytta til fylla og hva han ønsket av en partner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #60 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun skriver jo selv at hun ble så forelsket at hun bestemte seg for å "roe ned" festingen. Hun har i utgangspunktet blitt sammen med en person som ikke passer til henne. Anonymkode: dfc5c...419 Jepp. Enig i at det kan virke sånn. Men løsningen ligger nok ikke i at han skal "ta seg sammen". Jeg festet mye da jeg var 20-25 og led nok av fomo. Så skjønner veldig godt behovet, tror jeg 😆.. Selv om 27 kanskje er litt senere å avslutte festningen enn det som er vanlig. Men, man kan ikke presse en firkantet kloss gjennom et rundt hull. Er dette en så stor greie for begge at de begge lider og ingen vil / kan gi seg.. Det som er litt kjedelig er at TS kanskje vil ro veldig ned om 1-3 år av naturlige årsaker. Venninner får barn, bakfylla gjør det ikke verdt det osv. Anonymkode: ce54c...55d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå