Gå til innhold

Partner liker ikke at jeg fester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 17.15):

Hei!

Jeg har vært sammen med typen i litt over 1 år nå, vi er begge 27 år gamle. Før jeg møtte han var jeg på fylla hver helg og jeg likte at han var motsatt av meg, han drikker bare ved spesielle anledninger, typ 2 ganger i året. Han var åpen om at han kunne aldri hatt noe seriøst med noen som meg som var ute hver helg og hadde festing som en hobby. Men jeg ble veldig fort forelsket i denne fyren og tenkte samtidig at det hadde vært bra for meg å roe kraftig ned. Vi hadde en lang prat, og han åpnet seg om et tillitsbrudd når ex´n var utro på fylla, og at det har vært et problem for han i forhold i etterkant at han ikke klarer å slappe av når partner er ute. Jeg sa at jeg er veldig lei av den livsstilen jeg hadde og var klar til å slå meg til ro, og han bestemte seg for å gi oss en sjanse. Nå kan det gå ukesvis uten at jeg er ute, men synes fortsatt at det er vanvittig gøy med en skikkelig fest innimellom. Problemet er at det blir skikkelig dårlig stemning hver gang jeg sier at jeg skal på fest til helgen, merker at han blir skikkelig tilbaketrukket og irritert hver gang, selv om det er 5-6 uker siden jeg var på fest sist. Noen som har vært i en lignende situasjon eller har tips?

Anonymkode: f279e...440

Sorry men om det er 4 uker, 5 uker eller 6 uker siden sist fest er mye…

her gikk du inn i forholdet på falske premisser.. eller uklare premisser.

hadde han ville satset på deg om du hadde sagt at etter 5-6 uker trenger du en fest med noe fyll på byen…? 

Anonymkode: b23b6...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kullsyrevann skrev (På 2.11.2023 den 19.30):

Hva er det med folk på KG og det å tro at alle som drikker blir apedritings. Jeg kan fint gå ut å ta noen glass vin å ha gode samtaler og spise middag sammen. Det gjelder sikkert TS også. Man har fylla, også har man FYLLA. Og det vokser de fleste av seg. Problemet her er ikke at TS går ut, men at denne fyren visste hvem hun var og på død og liv skulle ha henne uansett. For så å klage. Han høres kontrollerende ut, og det at han ble utsatt for utroskap er en unnskyldning for denne atferden. 

Det er vel ingen som sier at de er på fylla om de er ute og spiser en god middag med noen glass vin til? Ts skriver at hun er glad i en skikkelig fest, og da tviler jeg på at det er snakk om en middag og ett par glass vin til. Men det er helt ok! Folk må jo få gjøre som de vil. Poenget er vel mer at ts og samboeren har helt ulikt syn på hva som er mye festing, så de må finne ut om holdningene og verdiene deres rundt dette temaet er så forskjellig at det blir vanskelig å forstå og respektere partneren i større grad.

Tipper det ikke er særlig gøy for ts at samboeren blir sur på henne når hun egentlig skal ha det gøy på fest. Og det er åpenbart heller ikke gøy for typen at ts drar på fest. Og det blir fort en veldig vanskelig ting, om det skal bli styr i forholdet hver 5-6. helg. Så da må ts finne ut om dette er et forhold hun ønsker å satse videre på, eller om hun bør finne noen som er mer lik henne selv. 

Anonymkode: 848de...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 11.06):

Springpunktet her er at TS VISSTE at kjæresten ikke likte festing og folk som festet. Men siden hun var forelsket og ville ha ham, har hun lovet noe hun ikke klarte å holde. Hun burde bli sammen med en mann som også festet. Da hadde de ikke hatt en slik diskusjon. Like barn leker best. En avholdsmann passer som regel svært dårlig sammen med en fylledame.

Anonymkode: dfc5c...419

Godt poeng.

Bare for å sette mitt perspektiv på dette:

Jeg er faktisk en slik avholdsfyr som er sammen med en fylledame. Eller madammen var en fylledame i sin ungdom. Og skal innrømme at i starten var jeg ofte veeldig usikker på om det var noen vits i å fortsette. Dette er det nå ca 20 år siden, og vi er fortsatt lykkelig sammen.
Tipper det er unntaket stort sett, at slike forhold går bra. Men min kjære fant nok en trygghet i at jeg ikke brydde meg personlig om alkohol og fyllekalas. Dette selvom jeg i helgene var ute å spilte i band med masse fyllefester. Og gøy var det! Så mye galskap rundtomkring, hehe. Samtidig litt trist å se at alkoholen ofte påvirket folk negativt også.

Men tilbake til madammen. Hun hadde store alkoholproblemer med folk innad i nær familie, og derfor prioritert hun tryggheten fremfor festingen. Idag drikker hun gjerne alkohol selvsagt, men festingen fadet sakte men sikkert ut.

Tenker at dette ble en ganske ok tråd her på kg om temaet alkohol og ikke alkohol i samlivet til folk.

Anonymkode: 5d7fd...c1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex likte også å feste, det gjør ikke jeg. Han sa alltid «det er bare sunt å ha ulike hobbyer». Sorry ass, men det finnes ikke noe mer usexy å ha festing som en hobby som man må gjør så så ofte. Hvis han sitter hjemme alene og har det grusomt hver 5-6 uke så kommer ikke det til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 23.03):

Hva er det som gjør at fest og fyll er så viktig for deg? Viktigere enn kjæresten?

Anonymkode: bb10d...d09

Det er en normal adspredelse. Ikke gjør dette til noe merkelig, er man 27 så fester man gjerne mer enn dette!

Anonymkode: 3d2c8...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår typen din mest her. Jeg har vært partyjente jeg og, og jeg har sett og opplevd mye dritt pga. folk i alkoholpåvirket tilstand.

Jeg har roet meg ned i forhold fordi jeg hadde en type som din, og det gjorde meg ikke lykkelig. Fordi jeg måtte endre på hvem jeg er og hva jeg liker å gjøre.

Nå har jeg vært singel i to år, men er sjelden på byen. Jeg tar meg gjerne en øl nå og da midt i uka, men byturer er liksom 5-6 ganger i året. Men nå er jeg noen år eldre enn deg, jobber fullt og har ett barn, så det har jo litt å si.

Ja, det er ikke riktig av typen din og sammenligne deg med eksen. Men helt ærlig - jeg søker heller ikke en mann nå som elsker å gå på fylla. Og du høres heller ikke ut som ei jente som bare er "ute å spiser en god middag og drikker litt vin", du kaller det selv en "real fest". Ingen av dere tar feil, men tror det blir vanskelig å samkjøre liv om dere ikke har like interesser. 

Anonymkode: ce33f...1bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dere har feil, for det er like greit å feste som ikke å feste.

Men for meg så virker det som du har lovet noe du ikke vil holde, fordi du var forelsket og ønsket å få han som kjæreste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ingenting han skulle sakt. Han kan ikke skylde på ex´ n for at du ikke skal kunne ha det gøy. Dra ut og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Klar til å slå meg til ro» og fylla hver 5-6 helg er to helt ulike ting. Her har du fremstilt noe du ikke leverer. «Ukesvis» mellom fest er IKKE lenge. Det er ofte! Fylla 2-3 ganger i året er «å slå seg til ro».

Anonymkode: b5970...c47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri blitt sammen med noen som skulle dratt på fylla hver 5-6 helg, rett og slett fordi jeg synes det er usexy og lite sjarmerende å komme sjanglende hjem midt på natta, og er ikke noe jeg driver med selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner partneren din. Slikt går jo ikke i lengden. Skjerp deg. 

Anonymkode: 19bb2...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde heller ikke orket å være sammen med en som føler behov for å gå på fest så ofte som det. Spesielt ikke om jeg aldri ble invitert til å bli med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå på fylla tolker jeg det som en går ut eller er hjemme , men har som mål  å drikke seg skikkelig full med de konsekvensene det får .  
Å gå på fest kan bety at en drikker litt, er edru eller drikker seg brisen, men ikke har som plan å ende opp dritings. 
Å bo sammen med en/ei som drikker til det svartner har som regel et veldig usunt forhold til alkohol. 
 De oppfører seg som fjols, og er mestere i å gjøre sine partnere skamfulle og forlegne pga dette . 
Fryktelig avtennende og usjarmerende , og er den raskeste måten til å ta knekken på følelsene til sin partner.

Good luck sier jeg bare 

Anonymkode: c1c41...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å dra på fylla er det mest usexy man kan gjør. Skjønner partneren din godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...