AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 I følge broren min kan jeg det. Noen som vet? Og hva skjer, dersom man får inn bud som den ene av oss ikke synes er bra nok? Stygt brudd med svik og utroskap - jeg må komme meg bort asap, derav spørsmålet. Ja - jeg er den bedratte. Anonymkode: 7a8bd...f72
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/samboer-nekter-a-selge-bolig/ Anonymkode: 23a00...67b 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Jeg tror at du kan stille et formelt krav om å bli kjøpt ut, og hvis den andre nekter så kan du gjennomføre tvangssalg med namsmannen? Er det ikke noen mulighet for å løse dette i minnelighet? Hvis dere selger på normal måte så tror jeg at dere kan få bedre pris. Anonymkode: 34e72...c54
Tiuren Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 I prinsippet kan du vel flytte, og han betaler leie for din del. Eller du kan selge din del til hvem du vil, men får trolig en moderat pris for det. Jusen er den samme uansett hva som forårsaker bruddet.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror at du kan stille et formelt krav om å bli kjøpt ut, og hvis den andre nekter så kan du gjennomføre tvangssalg med namsmannen? Er det ikke noen mulighet for å løse dette i minnelighet? Hvis dere selger på normal måte så tror jeg at dere kan få bedre pris. Anonymkode: 34e72...c54 Pris betyr ikke noe for meg. Må ut. Han har ikke råd til å kjøpe meg ut. Anonymkode: 7a8bd...f72
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Tiuren skrev (1 minutt siden): I prinsippet kan du vel flytte, og han betaler leie for din del. Eller du kan selge din del til hvem du vil, men får trolig en moderat pris for det. Jusen er den samme uansett hva som forårsaker bruddet. Jeg kan vel ikke selge halve boligen til hvem jeg vil? Det innebærer jo at samboer påtvinges å eie og bo med en fremmed? Hørtes rart ut. Pris betyr ingenting for meg, må ut. Anonymkode: 7a8bd...f72
Dishwalla Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 Hvordan tenker han dette skal løses da? Hvis han ikke har råd til å kjøpe deg ut så må jo huset ut på det åpne markedet. Ta kontakt med banken! 1
Tiuren Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kan vel ikke selge halve boligen til hvem jeg vil? Det innebærer jo at samboer påtvinges å eie og bo med en fremmed? Hørtes rart ut. Pris betyr ingenting for meg, må ut. Anonymkode: 7a8bd...f72 Jeg er ikke jurist, men mener du faktisk kan det. 4 minutter siden, AnonymBruker said: Pris betyr ikke noe for meg. Må ut. Han har ikke råd til å kjøpe meg ut. Og tenk deg om angående "penger betyr ingenting for meg nå", om du taper en så liten sum som 200.000, hvor lang tid bruker du på å tjene det opp? 2
Gjest Jakterpåidioter Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 Les Lov om sameige paragraf 15 om Oppløysing. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-6/KAPITTEL_11#§15
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kan vel ikke selge halve boligen til hvem jeg vil? Det innebærer jo at samboer påtvinges å eie og bo med en fremmed? Hørtes rart ut. Pris betyr ingenting for meg, må ut. Anonymkode: 7a8bd...f72 https://tvangssalgbolig.com/tvangssalg-av-ideell-halvdel-og-felles-bolig/ Anonymkode: 791ee...be8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #11 Skrevet 1. november 2023 Tiuren skrev (11 minutter siden): I prinsippet kan du vel flytte, og han betaler leie for din del. Eller du kan selge din del til hvem du vil, men får trolig en moderat pris for det. Jusen er den samme uansett hva som forårsaker bruddet. Jeg har hørt om folk som spekulerer i å kjøpe halvdeler, så drive ut den andre parten med krav om å bli kjøpt ut, for så å kjøpe hele huset billig (siden ingen vil kjøpe en halvpart sammen med dem). Anonymkode: 34e72...c54
Brunello Skrevet 1. november 2023 #12 Skrevet 1. november 2023 Som noen skriver er det sameieloven som regulerer oppløsing sv et sameie. Det er normalt mye bedre med frivillig salg enn å kreve sameiet tvangsoppløst.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #13 Skrevet 1. november 2023 Du kan tvinge fram salg, og kan ta prisantydning basert på gjsnitt av maks tre meglervurderinger. Anonymkode: fa667...dea
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #14 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/samboer-nekter-a-selge-bolig/ Anonymkode: 23a00...67b Ut fra dette, så tenker jeg du bør ta en prat. Og si at hvis dere to ikje kommer til eninghet innen en uke eller noe, så blir du nødt til å gå fpr tvangs oppløsing. Og at dette i kommer til å koste mye mer enn om dere kan selge i enighet. Da har du sendt ballen over til motparten, og som da må ta stilling til alternativene. Anonymkode: 56bd7...b39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå