AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #21 Skrevet 1. november 2023 Det er viktig å gjøre ting sammen, men det behøver ikke være store ting. Brettspill er en god ide, men også å komme seg ut. Å gå på senter kan man gjøre en sjelden gang, men ser ikke på det som en hverdagslig mor- datter aktivitet. Nå vet jeg ikke hvorfor du er ufør, men er du i form til å gå tur/ ski? Vi har hatt mye glede av å komme oss ut. Så har jeg lagt mye til rette for god vennekontakt. Den ene måtte ha en skubb bak og hjelp til å planlegge sosiale ting til langt opp på ungdomsskolen. Vi har nå prosjekt fuglemater ute, der tenåringen bygger fuglebrett. Enkelt, men koselig prosjekt. Anonymkode: ff78e...75c 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #22 Skrevet 1. november 2023 Har selv en 13-åring, men hun har mye venner, og lener seg ikke så mye på meg. Hun går også på en aktivitet hvor det er trening x2 i ukedager, samt kamper i helger, så går mye tid der. Leser at din datter har to av sine treninger i helgen, så da forstår jeg at uka kan bli lang. Å henge på senter, høres ikke ut som en hverdagslig aktivitet. Jeg synes det er hyggelig når jeg har god råd og vi faktisk skal kjøpe noe spesielt. Her bør du nok snakke med kontaktlærer og forklare situasjonen, slik at hun får til noe sosialt med de fra skolen. Hun trenger ett eget nettverk! Det er ikke meningen at vi foreldre skal aktivisere barna til de blir voksne, det har vi gjort nok av når de var små. Du bør vel finne på noe dere kan gjøre hjemme, som dere begge kan like. Om det er tegning, pain-by-number/diamond painting, håndarbeid, vet ikke hva dere liker. Men du må snu dette mønsteret. Anonymkode: bedcb...59b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #23 Skrevet 1. november 2023 Jeg vet ikke om noen foreldre som er med barna sine på kjøpesenter flere dager i uken. Ikke en dag heller. Og hvertfall ikke uten å kjøpe noe. Hun trenger å engasjere seg i noe der det er andre mennesker. Hva med en ettermiddagsjobb til henne? Eller menigheten har ungdomsklubb? Noe må det vel være der dere bor? Anonymkode: 6d688...2a4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå