Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort, ble tatt for besittelse (ikke bruk) av en liten mengde narkotika for 10 - 15år siden. Fikk bot. Aldri hatt et rusproblem og har alltid hatt et normalt liv, bestandig studert/vært i jobb. 

Nå har jeg lyst å bytte jobb og denne jobben krever at jeg viser politiattest siden man skal jobbe med barn av og til. Vil dette komme frem på politiattest da? 

Anonymkode: 477eb...b40

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lang historie kort, ble tatt for besittelse (ikke bruk) av en liten mengde narkotika for 10 - 15år siden. Fikk bot. Aldri hatt et rusproblem og har alltid hatt et normalt liv, bestandig studert/vært i jobb. 

Nå har jeg lyst å bytte jobb og denne jobben krever at jeg viser politiattest siden man skal jobbe med barn av og til. Vil dette komme frem på politiattest da? 

Spørs jo helt hva det er slags politiattest som etterspøres og hva stillingen krever.

Det er ulike typer politiattester og det er ulike formål som avgjør hva slags informasjon som er relevant for politiattesten.

Anonymkode: dd4a6...ae9

Skrevet

Nei dette vil ikke komme frem, med mindre du ikke skal vise en uttømmende politiattest. 

• Liker 1
Skrevet

ja..uttømmende politiattest...trodde du at du ville dø i synden :) 

Skrevet
Baktus skrev (2 minutter siden):

ja..uttømmende politiattest...trodde du at du ville dø i synden :) 

Det er egentlig få steder man trenger en uttømmende politiattest. Å jobbe med barn i en barnehage feks krever ikke det. 

Skrevet
William_S skrev (1 minutt siden):

Det er egentlig få steder man trenger en uttømmende politiattest. Å jobbe med barn i en barnehage feks krever ikke det. 

vet luftfartstilsynjet har egne jurister som vurdere hvilken type affærer man har på vandelen...for det er ikke alt som gjør en uskikket..... forøvrig...uttømmende politiattest iforhold til barn så er vel de fleste dømte som jobber i barnehager , sfo, skoler etc...plettfrie vandler....og det er ikke få av dem....menmen....falsk trygghet går vel hånd i hanske med kravet om trygghet...

Skrevet (endret)
Baktus skrev (2 minutter siden):

vet luftfartstilsynjet har egne jurister som vurdere hvilken type affærer man har på vandelen...for det er ikke alt som gjør en uskikket..... forøvrig...uttømmende politiattest iforhold til barn så er vel de fleste dømte som jobber i barnehager , sfo, skoler etc...plettfrie vandler....og det er ikke få av dem....menmen....falsk trygghet går vel hånd i hanske med kravet om trygghet...

Så er jo nettopp lufthavner et sted man krever uttømmende politiattest for å kunne jobbe på sikker sone.  Antagelig vil ikke en bot for narkotika for over 10 år siden være relevant for Tilsynet så lenge det ikke har skjedd noe etter det.  De legger nok vekt på to ting. Forholdets alvorlighetsgrad og ikke minst hvor lang tid det er siden. De vil antagelig ikke bry seg om politiet bøtela en for å urinere offentlig i fylla mens man var 18 om man da er 30 og vil jobbe på lufthavnen. 

Endret av William_S
Skrevet
William_S skrev (1 minutt siden):

Så er jo nettopp lufthavner et sted man krever uttømmende politiattest for å kunne jobbe på sikker sone.  Antagelig vil ikke en bot for narkotika for over 10 år siden være relevant for Tilsynet så lenge det ikke har skjedd noe etter det. 

flyplassjefen har egen vurdering, ja...luftfartstilsynet egen....pleier som regel å mætsje....

Skrevet
William_S skrev (2 timer siden):

Takk, er samme krav som ved barnehage. 

Skrevet

Hvor mange år tar det før det ikke står? 5? 10?

Skrevet

Her står det jo noe om en barneomsorgsattest? Vil det si at siden det er narkotika, så vil det stå? :( 

IMG_6802.thumb.jpeg.80fa5006971961736067dc4544e7892c.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 21.26):

Hvor mange år tar det før det ikke står? 5? 10?

AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 21.33):

Her står det jo noe om en barneomsorgsattest? Vil det si at siden det er narkotika, så vil det stå? :( 

IMG_6802.thumb.jpeg.80fa5006971961736067dc4544e7892c.jpeg

Noen som kan det juridiske og kan svare på det? Tør ikke ringe til politiet. Synes det er skamfullt og ubehagelig :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...