AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Hvordan takle det? Har noen rundt meg som har sterke meninger om diverse tema og de sier slike ufølsomme slemme ting. Anonymkode: 0c6b5...f74
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 Du får nesten komme med noen eksempler. Anonymkode: 96523...522 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Det må man tåle. Anonymkode: b52a1...714
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du får nesten komme med noen eksempler. Anonymkode: 96523...522 Ok.. "innvandrere ødelegger uføretrygda" "kvinner lyver alltid om antall menn de har sex med" "kvinner er farlige i trafikken fordi de lar seg distrahere" osv.. Anonymkode: 0c6b5...f74
Trish Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 Det er bare deres mening. Deres oppfatning. De vet faktisk ikke dette, de slenger det ut som om det var fakta. Det er løse påstander. Enten kom med noe som beviser imot, eller ignorer
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Trish skrev (1 minutt siden): Det er bare deres mening. Deres oppfatning. De vet faktisk ikke dette, de slenger det ut som om det var fakta. Det er løse påstander. Enten kom med noe som beviser imot, eller ignorer De har anlegg for å bli skikkelig sint hvis en snakker imot.. sånn "tror du ikke jeg vet hva jeg snakker om!??" Skremmer meg. Anonymkode: 0c6b5...f74
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 Trish skrev (2 minutter siden): Det er bare deres mening. Deres oppfatning. De vet faktisk ikke dette, de slenger det ut som om det var fakta. Det er løse påstander. Enten kom med noe som beviser imot, eller ignorer Tja...jeg baserer mine meninger på virkelighet og kunne fint ha kommentert det jeg kan stå for. Anonymkode: b52a1...714
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 Trish skrev (3 minutter siden): Det er bare deres mening. Deres oppfatning. De vet faktisk ikke dette, de slenger det ut som om det var fakta. Det er løse påstander. Enten kom med noe som beviser imot, eller ignorer Det er også meninger som er fakta. Anonymkode: 96523...522
Carrot Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har anlegg for å bli skikkelig sint hvis en snakker imot.. sånn "tror du ikke jeg vet hva jeg snakker om!??" Skremmer meg. Anonymkode: 0c6b5...f74 da er det beste å bare jatte med typ, så fint at man kan ha ulike meninger om ting, har du forresten sett at de skal åpne ny butikk for gjenbruk i gågata? 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 Så du mener at det er bedre om de ikke sier sine meninger fordi disse meningene er «slemme»? Anonymkode: 0be24...689
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #11 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ok.. "innvandrere ødelegger uføretrygda" "kvinner lyver alltid om antall menn de har sex med" "kvinner er farlige i trafikken fordi de lar seg distrahere" osv.. Anonymkode: 0c6b5...f74 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De har anlegg for å bli skikkelig sint hvis en snakker imot.. sånn "tror du ikke jeg vet hva jeg snakker om!??" Skremmer meg. Anonymkode: 0c6b5...f74 Du får bare svare med at 'det er notert' at de mener det. Ingen vist å prøve å gå inn i en diskusjon med slike personer. Anonymkode: 64671...123 1
Trish Skrevet 1. november 2023 #12 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De har anlegg for å bli skikkelig sint hvis en snakker imot.. sånn "tror du ikke jeg vet hva jeg snakker om!??" Skremmer meg. Anonymkode: 0c6b5...f74 Hmm Da er det kanskje best å ignorere de eller si du ikke orker å diskutere med de
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #13 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du mener at det er bedre om de ikke sier sine meninger fordi disse meningene er «slemme»? Anonymkode: 0be24...689 Jeg tenker at det ts reagerer på, er hvor bastante (og muligens noe agressivt) det uttales. Som om det er en absolutt sannhet og ikke noe kan få de til å endre mening 'for sånn er det!' Anonymkode: 64671...123 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #14 Skrevet 1. november 2023 Det er greit å ha sine meninger, men det må gå an å ha et åpent sinn også. Skjønner ikke hvorfor noen er så sinte når de sier meningene sine. Ro ned liksom. Anonymkode: a4859...e36 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #15 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at det ts reagerer på, er hvor bastante (og muligens noe agressivt) det uttales. Som om det er en absolutt sannhet og ikke noe kan få de til å endre mening 'for sånn er det!' Anonymkode: 64671...123 Noen er litt arg av seg. Internett og SoMe gjør oss verre. Gode lunsjdiskusjoner på jobb gjør meg bedre. Så også å bli kritisert av tenåringen. Jeg tenker at det er rom for å mene at innvandring er en utfordring for velferdssystemet vårt. Det er rom for å diskutere kjønnspolitikk og populasjonsforskjeller mellom kjønn. Jeg har diskutert det mye på nett, litt mindre med mennesker jeg møter (fordi det er følsomme tema). Jeg prøver å anlegge en forsonlig tone og avslutte med spørsmålstegn. Likevel ser jeg at jeg er flink til å provosere… Anonymkode: 53842...1bf
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvordan takle det? Har noen rundt meg som har sterke meninger om diverse tema og de sier slike ufølsomme slemme ting. Anonymkode: 0c6b5...f74 Hvis du ikke vil diskutere, si åja. Og bytt samtaleemne. Eller åja dette gidder jeg ikke diskutere med deg, hva skal vi spise til middag? Anonymkode: 1de0e...1a4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #17 Skrevet 1. november 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan takle det? Har noen rundt meg som har sterke meninger om diverse tema og de sier slike ufølsomme slemme ting. Anonymkode: 0c6b5...f74 Ikke ha dem rundt deg hvis du ikke gidder høre på dem. Anonymkode: e035a...eaa
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #18 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvordan takle det? Har noen rundt meg som har sterke meninger om diverse tema og de sier slike ufølsomme slemme ting. Anonymkode: 0c6b5...f74 "Ingen bryr seg om hva du mener" sier jeg til sånne. Anonymkode: 8e4ff...03b 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #19 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så du mener at det er bedre om de ikke sier sine meninger fordi disse meningene er «slemme»? Anonymkode: 0be24...689 Eksemplene ts kommer med er direkte feil påstander. Statistikken viser tydelig at kvinner har færre skadeoppgjør på biluhell, og uføretrygd er ikke ødelagt av innvandrere. Hvorvidt kvinner lyver når det gjelder sexpartnere er noe ingen kan bevise. Verre en «slemme» kommentarer er usaklige kommentarer. Man kan fint mene hva som helst bare det er sannhet bak påstandene, ellers blir det bare anekdotiske påstander som er fordummende. Å omgås slike mennesker er utrolig slitsomt og «enkelheten» bak meningene gir ikke noe grunnlag for meningsfulle diskusjoner. I konstruktive diskusjoner kan man fint være uenige. Anonymkode: 96196...72a 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #20 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): "Ingen bryr seg om hva du mener" sier jeg til sånne. Anonymkode: 8e4ff...03b Det kan jo være direkte feil. Anonymkode: b52a1...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå