AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Del Skrevet 1. november 2023 Min aller nærmeste har gått bort og jeg har endt opp med ansvaret om å tømme leiligheten. Jeg har nå snart sortert meg gjennom et helt liv med ting men det er mye igjen av kjøkkenutstyr, kjøkkenmaskiner! senger. litt møbler osv Det er ikke så lett å selge det på Finn eller å gi det bort, så jeg kom til å tenke på "åpent hus". Har dere erfaring med det? Anonymkode: 489fd...6f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Del Skrevet 1. november 2023 Det finnes brukthandlere som kjøper opp alt og tar det med seg. De skal jo tjene penger og prisen blir nok lav men du slipper alt "styret" og de står for transporten. Men da bør det være litt kjøtt på beinet. De kjøper en masse skrot for å kanskje få med en chesterfield av verdi. Har vært borti garasjesalg av den typen du snakker om. Altså stå der en hel lørdag i håp om å bli kvitt så mye som mulig i løpet av 5-6 timer. Tror ikke det er verdt det. hvis folk skal kjøpe noe bør det være loppemarkedspris, noe som er vanskelig fordi tingen ofte har en sentimental verdi. Anonymkode: 4165a...2d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes brukthandlere som kjøper opp alt og tar det med seg. De skal jo tjene penger og prisen blir nok lav men du slipper alt "styret" og de står for transporten. Men da bør det være litt kjøtt på beinet. De kjøper en masse skrot for å kanskje få med en chesterfield av verdi. Har vært borti garasjesalg av den typen du snakker om. Altså stå der en hel lørdag i håp om å bli kvitt så mye som mulig i løpet av 5-6 timer. Tror ikke det er verdt det. hvis folk skal kjøpe noe bør det være loppemarkedspris, noe som er vanskelig fordi tingen ofte har en sentimental verdi. Anonymkode: 4165a...2d2 Det som er av sentimental verdi er fjernet, og det som står igjen er to, rammemadrasser, krakker, kjøkkenbord og stol, bokhyller, hyller osv Ts Anonymkode: 489fd...6f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Del Skrevet 1. november 2023 Er det ikke litt respektløst? Mulig jeg tenker feil, men jeg vet at min avdøde mor ikke hadde ønsket det. Anonymkode: 185bc...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke litt respektløst? Mulig jeg tenker feil, men jeg vet at min avdøde mor ikke hadde ønsket det. Anonymkode: 185bc...f96 Men hva er alternativet? Tingene blir vel enten solgt, gitt bort eller kastet uansett. Anonymkode: c4237...2c9 10 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 1. november 2023 #6 Del Skrevet 1. november 2023 Hvis alt du skal ha selv er fjernet hadde jeg skrevet annonse på finn "alt selges for 10kr" eller noe og så lagt til oversiktsbilder i annonsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 1. november 2023 #7 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det ikke litt respektløst? Mulig jeg tenker feil, men jeg vet at min avdøde mor ikke hadde ønsket det. Anonymkode: 185bc...f96 Hva er ditt forslag? Jeg synes forslaget om at noen kjøper opp dødsboet er bra. Må nok gjøre det selv etterhvert siden det er mye etter mine foreldre som jeg ikke vil overta. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 1. november 2023 #8 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det som er av sentimental verdi er fjernet, og det som står igjen er to, rammemadrasser, krakker, kjøkkenbord og stol, bokhyller, hyller osv Ts Anonymkode: 489fd...6f2 Har ikke hatt noe hell med slikt. Ofte er det gammel «ræl» i dødsbo (med mindre det var ung person) og ingen vil betale. Bruktbutikker er fyllt til randen alt så de heller vil nok ikke ha. Ikke her hvertfall. Anbefaler deg å sjekke om det finnes en lokal hjelpegruppe eller byttegruppe i ditt område på facebook, legg ut «kom og hent gratis» der. Vi ble kvitt alt rælet fra en 250kvm leilighet på under 2 timer. ALT ble hentet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hva er alternativet? Tingene blir vel enten solgt, gitt bort eller kastet uansett. Anonymkode: c4237...2c9 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Hva er ditt forslag? Jeg synes forslaget om at noen kjøper opp dødsboet er bra. Må nok gjøre det selv etterhvert siden det er mye etter mine foreldre som jeg ikke vil overta. Føles bare så rart å skulle åpne opp for naboer og bekjente. Men vedkommende er jo borte uansett, så.. Anonymkode: 185bc...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det som er av sentimental verdi er fjernet, og det som står igjen er to, rammemadrasser, krakker, kjøkkenbord og stol, bokhyller, hyller osv Ts Anonymkode: 489fd...6f2 Det går an å prøve, men jeg vil egentlig ikke tro det er så veldig effektivt. Hvordan tenker du å få annonsert for salget ditt? For det er veldig få som kommer og kjøper et kjøkkenbord eller et par rammemadrasser fordi de bare tilfeldigvis gikk forbi. Det er nok bedre å ta gode bilder, legge ut annonser for hver ting med mål, og selge på finn eller facebook, enn å holde salg hjemme. Eller så er det da å selge til noen av de oppkjøperne som kjøper hele dødsbo. Da blir du kvitt det fort. Sist vi hadde et dødsbo som skulle tømmes, ga vi fort opp å få solgt tingene. Vi hadde ikke tid nok. Så da ble det meste gitt bort på finn. Det er mange som henter når det er gratis eller tilnærmet gratis. Det som hadde ordentlig verdi ga vi til loppemarked. Anonymkode: 7a049...d44 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #11 Del Skrevet 1. november 2023 En i nærheten av meg hadde kasse/posesalg, fyll en kasse/pose til 100kr og hun ble kvitt alt i løpet av to lørdager. Møblene var selvfølgelig ikke en del av det, men de hadde hun priset veldig billig. Anonymkode: 4a570...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 1. november 2023 #12 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det ikke litt respektløst? Mulig jeg tenker feil, men jeg vet at min avdøde mor ikke hadde ønsket det. Anonymkode: 185bc...f96 Nei. Det som er respektløst er å ikke rydde og kaste i tingene sine FØR man dør. Ingen vil ha reolen til tante Betty fra 1976, eller 7865 små nips. Dårlig gjort å la slektninger sitte igjen med søppla di. For jo, når du bikker 70 vet du at du skal dø innen 1-20år. Rydd og kast. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #13 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En i nærheten av meg hadde kasse/posesalg, fyll en kasse/pose til 100kr og hun ble kvitt alt i løpet av to lørdager. Møblene var selvfølgelig ikke en del av det, men de hadde hun priset veldig billig. Anonymkode: 4a570...f7c Hun reklamerte på facebook, typ kjøp og salg-gruppene samt en informasjonsside for nærområdet. Anonymkode: 4a570...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 1. november 2023 #14 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går an å prøve, men jeg vil egentlig ikke tro det er så veldig effektivt. Hvordan tenker du å få annonsert for salget ditt? For det er veldig få som kommer og kjøper et kjøkkenbord eller et par rammemadrasser fordi de bare tilfeldigvis gikk forbi. Det er nok bedre å ta gode bilder, legge ut annonser for hver ting med mål, og selge på finn eller facebook, enn å holde salg hjemme. Eller så er det da å selge til noen av de oppkjøperne som kjøper hele dødsbo. Da blir du kvitt det fort. Sist vi hadde et dødsbo som skulle tømmes, ga vi fort opp å få solgt tingene. Vi hadde ikke tid nok. Så da ble det meste gitt bort på finn. Det er mange som henter når det er gratis eller tilnærmet gratis. Det som hadde ordentlig verdi ga vi til loppemarked. Anonymkode: 7a049...d44 Signerer dette. Legg ut gratis. Ellers blir du sittender med masse søppel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 1. november 2023 #15 Del Skrevet 1. november 2023 Ville heller kontaktet et bruktfirma.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det ikke litt respektløst? Mulig jeg tenker feil, men jeg vet at min avdøde mor ikke hadde ønsket det. Anonymkode: 185bc...f96 Så du kan med hånden på hjertet si du beholdt alt fra din mor? Alt? Putetrekkene? Alle pyntegjenstander? Bøker? Sokkene? 😂 Spar meg. Anonymkode: 1f05f...f28 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #17 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det som er av sentimental verdi er fjernet, og det som står igjen er to, rammemadrasser, krakker, kjøkkenbord og stol, bokhyller, hyller osv Ts Anonymkode: 489fd...6f2 Min erfaring er at sånne ting går FORT. Du kan sette oppslag på Facebook eller finn, jeg selv ryddet dødsbo og slike ting gikk først. Anonymkode: e0e86...0d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #18 Del Skrevet 1. november 2023 Mamajune11 skrev (4 minutter siden): Nei. Det som er respektløst er å ikke rydde og kaste i tingene sine FØR man dør. Ingen vil ha reolen til tante Betty fra 1976, eller 7865 små nips. Dårlig gjort å la slektninger sitte igjen med søppla di. For jo, når du bikker 70 vet du at du skal dø innen 1-20år. Rydd og kast. Dette!!🙌🏼🙌🏼 Er helt forferdelig å måtte tømme hus for skrot og rot. Mye arbeid med sortering og det tar lang tid! Har nå tømt 2 store hus etter slektninger og det som ikke blir solgt/gitt bort blir kastet. Mine barn skal slippe en slik storjobb. Anonymkode: 177b7...fb8 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 1. november 2023 #19 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det ikke litt respektløst? Mulig jeg tenker feil, men jeg vet at min avdøde mor ikke hadde ønsket det. Anonymkode: 185bc...f96 Hvorfor mener du at det er respektløst? Hva ligger til grunn for at du vet at din mor ikke hadde ønsket det? Ærlig talt, om man har spesielle ønsker for hvordan sine gjenstander skal behandles etter man dør, så får man ordne det på forhånd selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #20 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette!!🙌🏼🙌🏼 Er helt forferdelig å måtte tømme hus for skrot og rot. Mye arbeid med sortering og det tar lang tid! Har nå tømt 2 store hus etter slektninger og det som ikke blir solgt/gitt bort blir kastet. Mine barn skal slippe en slik storjobb. Anonymkode: 177b7...fb8 Ja gud forby at eldre mennesker får ha tingene og minnene sine etter et liv i fred, her skal man selv kaste alt man har kjært så ikke barna må lide ved å rydde litt. Spar meg til huet i egen ræv egoisme. Anonymkode: e0e86...0d5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå