Gå til innhold

Første mens etter MA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Oppdaget MA på UL i uke 8, og har gått gjennom to runder med piller/medikamentell abort, da første ikke tok alt. Fikk første mens ca tre uker etter blødningen var over. Det var for tolv dager siden, og blør fortsatt som bare det. Menstrasjonen har vært rar, kraftig blødning og menssmerter av og på. Har lest at det må forventes - men begynner å lure på hvor lenge dette skal stå på.. Hva regnes som «forventet» liksom, det skrives det ikke noe om. Etter ca en uke dabbet blødningen litt av, og jeg tenkte jeg var ferdig. Men så fikk jeg kraftig mensverk, og mensen startet liksom opp igjen.. og har vært kraftig siden. Sitter her altså nå på dag tolv, med mensverk og blødning som om det var første dag i en normal kraftig menstrasjon. Ingen på sykehuset nevnte dette, og jeg er sliten og lei. Erfaringer? 

Anonymkode: af567...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde selv ingen kraftig blødning, men spottet leeeenge og hadde murringer. Jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte ringe sykehuset om jeg ble bekymret, noe jeg også gjorde. Jeg ringte og finne en ultralydundersøkelse etter ca 3-4 uker for å se om det var rester, noe det ikke var, så ble beroliget om at kroppen min bare brukte tid på å bli ferdig med aborten. Jeg spottet av og på i 3 måneder etter aborten, og jeg har aldri slitt med dette verken før eller siden, så for meg tok det tid…

Men det er helt lov å ringe å snakke med sykehuset der du fikk medikamentell abort, også på kveld og helg. Jeg var selv redd for å være til bry  over noe som var helt normalt, men de betrygget meg om jeg bare måtte ringe om jeg var usikker, og jeg var velkommen til å ringe igjen om jeg trengte det og.

Ja, abort er normalt, også MA. Men det er vanskelig å gå gjennom, og det er vanskelig å vite hva som er normalt og ikke og det er helt greit! 
Jeg anbefaler å ringe sykehuset, det hjalp meg veldig. Masse lykke til! Jeg håper det ordner seg for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du har hatt en tøff opplevelse. Etter en medikamentell abort kan blødningen og menstruasjonen være uforutsigbar og variere fra person til person. Det er vanlig å oppleve kraftig blødning og menssmerter i opptil flere uker etter aborten. Hvis du er bekymret eller føler deg utmattet, anbefaler jeg at du tar kontakt med legen din for å få råd og eventuell oppfølging. Ta vare på deg selv og sørg for å få den støtten du trenger.

Anonymkode: 6156c...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...