AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Er det noen her som mottar uførepensjon fra KLP eller SPK i uføregrad under 50% ? Hvor mye taper du økonomisk? Er du fornøyd med ordningen? Kan du bruke egenmelding og sykemelding som normalt? Jeg vurderer å søke om denne ordningen nå, og jeg vil helt sikkert få det innvilget. Men jeg har ikke lyst å tape penger på det. Anonymkode: 9792b...4a7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Ingen som får dette her? Anonymkode: 9792b...4a7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Kan ikke svare sikkert på det du spør om, men det er vel det som kalles uførefella. Selv har jeg 100% ufør og har uførepensjon fra KLP. Det samme hadde jeg da jeg var på AAP. Har du uførepensjon fra KLP, uten å ha arbeidsavklaringspenger (AAP) eller uføretrygd fra NAV, kan du få lavere pensjon fra NAV i fremtiden. I media er dette ofte omtalt som 'uførefella'. https://www.nettavisen.no/nyheter/lajla-56-havnet-i-uforefella-har-ikke-rad-til-a-bli-sykere/s/5-95-1205538 Anonymkode: 83ed4...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan ikke svare sikkert på det du spør om, men det er vel det som kalles uførefella. Selv har jeg 100% ufør og har uførepensjon fra KLP. Det samme hadde jeg da jeg var på AAP. Jeg kjenner til dette. I min situasjon tror jeg imidlertid ikke det er så relevant. Nav dekker vel bare opp til 6G, og hvis jeg reduserer stillingen tilsvarende, dvs med feks ca 2G, kan jeg ikke skjønne at det spiller noen rolle. Anonymkode: 9792b...4a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå