AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Hei. Jeg ble mamma for ca 10 mnd siden og er så lei meg for at jeg ikke har fått den berømte «mammafølelsen» enda. Altså jeg er glad i babyn min, og vil bare det beste for han. Men får ikke de gode følelsene alle prater om:( Det er liksom ikke noe jeg ikke har følt på før. Når jeg først fikk han på brystet så følte jeg INGENTING. Og med tiden så har jeg klart å bli glad i han, men får ikke den følelsen alle snakker om. Lurer på om det er noe feiler meg. Har noen opplevd det samme? Eller er det slik at folk overdriver på nett når de skriver at hjertet verker av kjærlighet etc? Anonymkode: cc228...4d2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 Det er ikke alle som får den overveldende mammafølelsen TS og det betyr ikke at det er noe galt med dem! Det kan være mange grunner til dette men jeg tenker at så lenge du og babyen har et godt samspill, omsorg og hverdagen går fint er det ikke noe du trenger bruke så mye tid på kanskje? Hvis du derimot føler at det ikke spiller noen rolle hvordan barnet har det, alt er tungt, du er avstumpet følelsesmessig osv ville jeg vurdert sjekke om du kanskje har en form for fødselsdepresjon? ❤️ men ut fra det du skriver er jeg sikker på du er like god mamma som alle som sier at hjertet flommer over av kjærlighet. Anonymkode: 00828...86c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Tror folk er veldig forskjellige der, gitt. Jeg er mer som deg, det er en naturlig ting å få barn, og det var fint og en ro som senket seg da jeg fikk barnet til brystet for første gang. Ikke noe fyrverkeri og verkende hjerte Anonymkode: 002d6...79a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 Jeg følte ikke stort da de ble lagt på brystet mitt heller, det var veldig rart, og litt sånn "skal dere bare la oss være alene med denne klumpen"-følelse. Det tok litt tid. Med første kom det kastet på meg ca samtidig som barselstårene, for da måtte hun i lyskasse, og da fikk jeg den verkende følelsen i brystet av at jeg ikke fikk holde henne. Nummer to kom ganske tett på første, og der merket jeg allerede i svangerskapet at jeg ikke hadde den voldsomme gleden som ved første, men tenkte at det var fordi jeg hadde hendene fulle med en baby allerede. Det ble ikke særlig bedre etter fødsel. Jeg kjente at jeg var glad i henne, og ønsket henne bare godt, men jeg kjente også på et ukontrollerbart sinne hver gang hun gråt eller "var til bry". Også knakk jeg helt sammen av dårlig samvittighet når det var over. Alt føltes så mørkt ut. Jeg hadde en fødselsdepresjon, og fikk heldigvis hjelp og avlastning tidlig, og det ble gradvis bedre. Uten dette tror jeg ikke vi hadde fått noen tilknytning. Det er nok like normalt at følelsene lar vente på seg, som at de kommer med en gang. Man er jo veldig forskjellige. Jeg støtter den første anonyme over her, og hvis du er i tvil så må du gjerne lufte det med helsesykepleier på neste kontroll😊 Anonymkode: 5c388...9a2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 Jeg synes det høres ut som om du føler mye fint, bare ikke akkurat den følelsen du har innbilt deg at man «skal» føle. Folk er forskjellige og kjenner på kjærlighet på ulike måter ❤️ Anonymkode: d4107...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Mann her. Oppleves sikkert veldig ulikt for oss, siden vi ikke har båret fram barnet eller født det. Men, min opplevelse fra da sønnen min ble født for 6 år siden (eneste barnet), så var det kanskje ikke de sterkeste følelsene med en gang. Men guri hvordan de bare har blitt sterkere og sterkere etter som tiden har gått. Er jo en veldig stor omstilling i starten. Anonymkode: 9f422...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 Her tok det ca 3 mnd. I starten føltes det rart. Som om at han var min lillebror😅 jeg var glad i han og ville beskytte han, men det var ikke før ca. rundt 3 måneders alderen jeg fikk morsfølelsen. Det ble nesten som en forelskelse (bare sterkere) og så rundt 5 mnd fikk mannen min samme følelse. Anonymkode: f9086...2d8
Christina82 Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg