Gå til innhold

Frelsesarmeen deler ut og hjelper familier som sender trygden til hjemlandet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette virkelig ok?

Anonymkode: 1d2a6...313

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kilde, takk. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Nei, skulle vært en måte å stoppet det på.

Om de ønsker å sende pengene sine ut av landet får de bare gjøre det. Men ikke kom å be om noe hjelp da. 

Skrevet

Hva så?

Tror du det gjør noen forskjell for Frelsesarmeen at de hjelper fattige i andre land indirekte, vs sine prosjekter i Somalia og veldig mange andre land?

Anonymkode: bdc80...8b2

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva så?

Tror du det gjør noen forskjell for Frelsesarmeen at de hjelper fattige i andre land indirekte, vs sine prosjekter i Somalia og veldig mange andre land?

Anonymkode: bdc80...8b2

Da bør det ikke gå tomt heller.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er absolutt ikke greit, spør du meg. Tenker at man får sørge for seg selv først, og heller hjelpe andre (familie eller ikke) med det man evt. har igjen. Hvis man gir bort så mye at man ikke har penger til mat er man jo like langt.

Anonymkode: 02581...ee5

• Liker 11
Skrevet

Trygden er på 1000 kr i mnd, de som mottar er sikkert fattige. Synes ikke det er et stort problem ne

Anonymkode: da808...d09

• Liker 1
Skrevet

Og til mennesker som har over en million i årslønn. Det var en artikkel om en familie forrige dagen(men finner den ikke igjen nå) som satt igjen med rundt 600.000 i året og med tanke på det er ikke er nok til mat til alle burde maten gå til de som virkelig er vanskeligstilt.

Anonymkode: 5c6e4...51d

• Liker 4
Skrevet

Veldig mange innvandrere sender mye penger hjem. Remittances. 
Det er jo et åpenbart paradoks når de stadig trekkes frem som de fattigste i Norge. 

Anonymkode: dacf4...e81

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Et eks. Idrettslaget dekker alle utgifter for fire barn i en familie og samtidig snakker de høyt om hvor mye penger de sender til Somalia. 🤷‍♀️

Anonymkode: dacf4...e81

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

De gir sikkert også matposer til folk som røyker, snuser, tipper, fikser negler og øyevipper, går til frisør, shopper klær, tatoverer seg og jeg vet ikke hva. At noen sender noe penger hjem klarer jeg faktisk ikke engasjere meg i. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det er ok. Hadde også forsøkt å sende fra meg så mye jeg klarte om familien min hadde det vanskelig. 

Anonymkode: 0654c...2af

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Synes det er ok. Hadde også forsøkt å sende fra meg så mye jeg klarte om familien min hadde det vanskelig. 

Anonymkode: 0654c...2af

Så du hadde latt dine barn leve i fattigdom her?

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Det nytter ikke at alle mottakere skal være "verdige" i alles øyne. Da kan man aldri be om hjelp og heller aldri gi bort noe.

Anonymkode: f2e54...27a

• Liker 9
Skrevet

Det er sikkert mange som nå vil ha matpose fordi de har levd over evne frem til nå, eller prioritert pengene sine/trygden sin feil på andre måter, så jeg kan egentlig ikke se at det du peker på i HI er noe verre enn det andre.

Anonymkode: d16a9...45c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så du hadde latt dine barn leve i fattigdom her?

De det gjelder vet hva skikkelig fattigdom er. De synes de har det bra i Norge.

• Liker 6
Skrevet
Jif skrev (54 minutter siden):

De gir sikkert også matposer til folk som røyker, snuser, tipper, fikser negler og øyevipper, går til frisør, shopper klær, tatoverer seg og jeg vet ikke hva. At noen sender noe penger hjem klarer jeg faktisk ikke engasjere meg i. 

Å? Så du sammenligner å sende penger til Somalia (eller et annet land) og øyvipper? Har forsøkt, men selv klarer jeg ikke se likheten uansett hvor mye godvilje jeg legger til.

Jo, det er verre det i HI, enn andre som har levd over evne. De som har levd over evne her er folk som tilhører her i landet. 

Anonymkode: edcef...eb0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Å? Så du sammenligner å sende penger til Somalia (eller et annet land) og øyvipper? Har forsøkt, men selv klarer jeg ikke se likheten uansett hvor mye godvilje jeg legger til.

Jo, det er verre det i HI, enn andre som har levd over evne. De som har levd over evne her er folk som tilhører her i landet. 

Anonymkode: edcef...eb0

De som faktisk betaler for dette, er ofte mer interessert i å hjelpe folk i fattige u-land fremfor nordmenn som har misbrukt sjansene sine og de som bruker pengene på tull.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...