AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Del Skrevet 1. november 2023 36 år. Prøver å bli gravid for første gang. Har to mislykkede prøveperioder bak meg og denne syklusen tenkte jeg å virkelig sette meg inn i saker og ting. Jeg har tempet og tatt EL-tester hver dag gjennom siste syklus. Har også begynt å sjekke tilstanden på utfloden. Det jeg har lagt merke til denne perioden er at jeg er så tørr nedentil. Selv nå, med en åpenbar positiv eggløsningstest, er det bare tørt. Ser ikke spor av dette hellige eggløsningsslimet som skal være så bra for sædcellene å svømme gjennom. Dagen før positiv EL-test syntes jeg at utfloden muligens var litt sånn "kremete". Men det var jammen ikke mye utflod å undersøke. Når jeg har undersøkt kjeden de to siste dager ved å føre en finger inn, så ser jeg jo at det er vått på fingeren. Men det er ikke mye altså. Og det er ikke klissete, kremete eller eggehvitete. Bare "vanlig" vått. Føler meg egentlig mer tørr enn våt ettersom det er så ubehagelig å føre fingeren inn. Er det noen som har opplevd det samme? Jeg vil tro det må være unormalt? Ellers er jeg sunn, frisk, slank. Røyker ikke, drikker ikke. Bruker ingen medisiner og syklusen min er normal. MEN: Jeg og min samboer har mye sex. Denne perioden har vi hatt sex nesten hver dag. Kan det bidra til at jeg opplever kjeden som tørr? Jeg sluttet også på p-pillene i midten av August, etter å ha brukt dem i 6 mnd. Har hørt at p-piller kan være med på å forstyrre hormonene i kroppen, men jeg brukte Yasmin, så skulle tro det ikke hadde så stor innvirkning? Da jeg var singel for sånn 1,5 år siden så synes jeg å huske at jeg hadde mer utflod enn nå. Det var absolutt ikke uvanlig å måtte bytte truser pga utflod. Nå bytter jeg truser fordi, eh.. beklager detaljene, vi har så mye sex at "ting" renner ut i løpet av dagen. Ellers har jeg ikke lagt merke til noenting. Ihvertfall ikke de siste par månedene hvor jeg har begynt å fulge med. Noen gode råd? Erfaringer? Kan vann inntak ha mye å si? (Jeg er ikke så flink på å få i meg nok vann). Anonymkode: c4b4c...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Del Skrevet 1. november 2023 Man kan ha eggløsning uten Elslim. El slim er ikke en "nødvensighet" for at El skal skje. Anonymkode: daff0...7b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Del Skrevet 1. november 2023 For min del varierer det veldig fra syklus til syklus. Jeg syntes selv det var "tørt" og ikke slimete sist syklus, men hadde flaks og ble gravid likevel. Skulle ikke forundre meg om hydrering har noe å si. Anonymkode: 0f8d7...bea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Del Skrevet 3. november 2023 Det er flott at du setter deg inn i saker og ting rundt prøvingen. Det er normalt at utfloden kan variere fra syklus til syklus, og det er ikke uvanlig å oppleve tørrhet eller mindre slim under eggløsningen. Det viktigste er at du har hatt en positiv eggløsningstest og at du og samboeren din har regelmessig sex. Hvis du er bekymret, kan det være lurt å snakke med legen din for å få mer informasjon og veiledning. Lykke til videre! 🌸 Anonymkode: 70798...04d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå