Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg hatt en litt dårlig feeling på kontakten mellom meg og en liten, nær vennegruppe jeg har - eller har hatt. Vi er i slutten av 20-årene.

Jeg er veldig mye opptatt med egen familie og jobb, og enkelte av oss bor på forskjellige steder i tillegg. Det har aldri vært noe problem tidligere, da vi har holdt kontakt på nett (snap, o.l.) gjennom mange år.

Etter at jeg og en annen nær venn i gruppen ble usams tidligere i år, pga. noe totalt uakseptabelt fra hans side, har jeg av og til følt litt avstand til vennene mine. Først og fremst, jeg liker ikke at de ikke tok avstand fra denne personen, selv om de ikke var enige i handlingen. De er mine eneste nærmeste venner, selv om jeg har mange bekjente, så det er litt kjipt!

Jeg synes generelt de er dårlige på å ta intiativ, plinge på, stikke innom eller bare DELE noe ordentlig fra livet sitt. Det gjør at jeg ikke gidder det heller. Spesielt når jeg i tillegg har ekstremt mye å gjøre. De deler mye mer enn jeg synes er fornuftig på snapchat, f.eks. stories - der eller på IG, og det virker som de lever livet og familielivet sitt der. Men å ta kontakt personlig? Nei, den sitter langt inn, gitt.

Ja, igjen... Jeg sitter igjen med en litt dårlig feeling og føler meg litt ensom, men jeg har samtidig vokst fra dette med å være altfor aktiv på SoMe, og jeg har såpass mye arbeid og ting hjemme, at jeg føler jeg kommer til å sitte venneløs snart... Ønsker ikke å ta det opp med dem, da de er veldig hårsåre på "kritikk" og det fort bare blir ufred. Kanskje noen vil legge kort på hva dette dreier seg om, hvorfor jeg føler de tar avstand? For alt jeg vet kan det være at de føler det samme, og da kan jeg evt vurdere å si noe..

Anonymkode: fc070...311

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp

Skrevet

Du skriver at de har familie. Regner med det innebærer barn. 
Det alene gjør at mange glir fra hverandre. 
ikke sikkert det ligger noe mer i det enn st dere lever ulike liv

Anonymkode: 205c2...b73

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skriver at de har familie. Regner med det innebærer barn. 
Det alene gjør at mange glir fra hverandre. 
ikke sikkert det ligger noe mer i det enn st dere lever ulike liv

Det har du absolutt rett i. Men barn har jeg også, og har mange jern i ilden ellers... Synes likevel det er litt rart og dumt at de har tid til å sitte på nett hele dagene, men å plinge på eller oppdatere hverandre på noe dypere nivå, er det lite av for tiden

Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Umulig å svare på her. Tenker du får ta for det den du har det beste forholdet til og spørre rett ut 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...