AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Jeg har kuttet drastisk på sukker de siste ukene, null brus og godteri. Spiser kake når det er på bursdager eller lignende. Når jeg en sjelden gang spiser sjokolade, godteri eller kake blir jeg kjempekvalm, alt er så utrolig mektig. Er det normalt etter sukkerstopp? Vet flere rundt meg som har kuttet sukker helt, men de kan fint spise av og til uten problemer. Anonymkode: c19b2...79d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Helt vanlig! De du kjenner som ikke blir kvalm spiser nok jevnt mer sukker enn deg. Da jeg kuttet helt ut sukker så ble det såpass irriterende å bli superkvalm av plikt-kaken i sosialt lag (en gang i en konfirmasjon knelte jeg på badet hos verten i redsel for å spy i en time etter jeg hadde trykket i meg et helt kakestykke ) Så jeg har også innført en sukkerkvote noen dager i uken. Uten det så må jeg avstå fra alt som blir servert sosialt, og det er jo litt kjedelig. Anonymkode: 5642e...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Ja, det er faktisk ganske vanlig å oppleve en endring i smak og toleranse for søtsaker etter å ha kuttet ned på sukker. Kroppen kan tilpasse seg til en lavere sukkerinntak, og derfor kan søtsaker virke ekstra mektige og til og med forårsake kvalme når du spiser dem sjeldnere. Det er flott at du har klart å redusere sukkerinntaket ditt, og det er viktig å lytte til kroppen din og spise det som føles bra for deg. Fortsett med den sunne livsstilen din! Anonymkode: 775e9...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå