AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Hver gang legen skal ringe meg (har hatt noen sykmeldinger ifbm. svangerskap), så går jeg på tå hev hele dagen og har alltid mobilen ved min side. Blir nesten handlingslamma hele dagen fordi jeg er så redd for å gå glipp av samtalen 😅 Prøver legen å ringe opp igjen en gang til om det skjer? De har jo mer enn nok å gjøre, så ser ikke for meg de har tid til sånt. Må man ringe legekontoret igjen og be om nok en telefonkonsultasjon? Anonymkode: d3751...b26
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hver gang legen skal ringe meg (har hatt noen sykmeldinger ifbm. svangerskap), så går jeg på tå hev hele dagen og har alltid mobilen ved min side. Blir nesten handlingslamma hele dagen fordi jeg er så redd for å gå glipp av samtalen 😅 Prøver legen å ringe opp igjen en gang til om det skjer? De har jo mer enn nok å gjøre, så ser ikke for meg de har tid til sånt. Må man ringe legekontoret igjen og be om nok en telefonkonsultasjon? Anonymkode: d3751...b26 Hvorfor benytter du deg ikke av en e-konsultasjon ? Da kan du sende skriftlig melding om hva du ønsker, og evt be han om å bli innkalt på time hvis det skulle være noe som du trenger et personlig oppmøte til for å få hjelp Anonymkode: 48df5...10f 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Jeg gjør det samme, så begynte å spørre om hun hadde et ca estimat på når hun ville ringe. Synes det hjalp veldig! Med det sagt, en dag klarte hun å ringe 2 ganger hvor jeg ikke rakk tlf, ble veldig positivt overrasket da hun faktisk ringte en 3. gang for å få tak i meg 😄 Anonymkode: f8b29...19d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor benytter du deg ikke av en e-konsultasjon ? Da kan du sende skriftlig melding om hva du ønsker, og evt be han om å bli innkalt på time hvis det skulle være noe som du trenger et personlig oppmøte til for å få hjelp Anonymkode: 48df5...10f Legen/legesenteret tilbyr ikke det. Når jeg ringer inn og trenger forlengelse av sykmeldingen setter de meg opp på telefonkonsultasjon. I dag fikk jeg faktisk et tidspunkt, men vanligvis er det sånn at legen ringer når hun har tid og det kan være når som helst på dagen. Anonymkode: d3751...b26
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 Jeg har flere ganger opplevd at jeg blir oppringt dersom min mann ikke tar telefonen. Anonymkode: 378c4...9e7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har flere ganger opplevd at jeg blir oppringt dersom min mann ikke tar telefonen. Anonymkode: 378c4...9e7 Er ikke det litt shady med tanke på legens taushetsplikt? Anonymkode: d3751...b26
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 De prøver nok bare igjen, men mener det er helt på sin plass at man virkelig strekker seg for å være tilgjengelig når leger tar seg tid å ringe pasienter. De har dårlig tid og har absolutt ikke tid til å ringe mange ganger fordi folk vimser og surrer på med sitt. Sånt går alltid utover andre pasienter. Anonymkode: 1cae8...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De prøver nok bare igjen, men mener det er helt på sin plass at man virkelig strekker seg for å være tilgjengelig når leger tar seg tid å ringe pasienter. De har dårlig tid og har absolutt ikke tid til å ringe mange ganger fordi folk vimser og surrer på med sitt. Sånt går alltid utover andre pasienter. Anonymkode: 1cae8...ec7 Ja, jeg strekker meg alltid for det og har ikke opplevd å gå glipp av en samtale ennå 😊 Men man vet jo aldri, plutselig oppstår det ett eller annet som kommer i veien. Anonymkode: d3751...b26
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 Legen min prøvde å ringe tre ganger på samme dag. Anonymkode: cd794...05a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De prøver nok bare igjen, men mener det er helt på sin plass at man virkelig strekker seg for å være tilgjengelig når leger tar seg tid å ringe pasienter. De har dårlig tid og har absolutt ikke tid til å ringe mange ganger fordi folk vimser og surrer på med sitt. Sånt går alltid utover andre pasienter. Anonymkode: 1cae8...ec7 Tja… det handler vel ikke alltid om vims og surr, og legen kjenner sine pasienter. Den dagen legen måtte ringe meg 3 ganger var jeg nybakt mamma på full fart ned i en fødselsdepresjon alene hjemme med den lille. Begge gangene hun ringte og jeg ikke fikk tatt tlf sto jeg midt i bleieskift 🙈 Glad hun ikke tok manglende svar som vims og surr. Anonymkode: f8b29...19d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #11 Skrevet 1. november 2023 Er lege, og skjønner jo at det kan oppstå et eller annet som gjør at folk ikke får svart. Prøver alltid å ringe opp igjen etter ca 10 minutter men bare en gang, orker ikke mer enn det. Anonymkode: c2739...539 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå