AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Noen som har gjort det? Erfaringer? Er i risikogruppen pga immundempende medisiner. Vurderer å ta begge vaksinee samtidig, men er også litt skeptisk med tanke på bivirkninger. Får vanligvis litt sykdomsfølelse og slapphet etter en vaksine. Blir det da dobbelt så ille hvis man tar to vaksiner samtidig? Anonymkode: 24156...978
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 Ville hørt med fagfolk her, og ikke på KG. Anonymkode: ef01d...3d6 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Forstår det slik at veldig mange tar de samtidig. Jeg tok de hver for seg fordi jeg pleier å få ganske vondt i armen og sover på siden. Da tenkte jeg det var upraktisk å ha vondt i begge armene på en gang. Fikk en reaksjon på den oppdaterte korona vaksinen med hodepine i 1+ døgn. Vet jo ikke om det ville vært verre med to, men glad likevel for at jeg gjorde som jeg gjorde. Anonymkode: 2ca94...d9b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 Jeg er vaksinatør, i vår kommune får man ikke ta begge samtidig. Det må gå 1 uke mellom. Men tror det er ulik praksis fra kommune til kommune. Det er vel først og fremst pga hvis det skulle skje en reaksjon så vet man ikke hva man har reagert på, immunforsvaret vil jo også jobbe ekstra. Men som den over her sier, hør med fagfolk. Legen din eller vaksinesenteret i din kommune. Anonymkode: 642ca...05b
Bøtteballetten Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 Jeg var satt opp til vaksinering med begge vaksinene samtidig. Men det endte med at jeg ble vaksinert kun med influensavaksinen og er blitt satt opp til covidvaksinering om et par uker. Fikk egentlig dårlig forklaring på hvorfor det endte sånn. Men det var ang en bestemmelse fra FHI.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Jeg er i risikogruppen og tok korona og influensavaksinen samtidig tidligere i oktober, en i hver arm. Det eneste jeg merket av bivirkninger var litt hoven arm der jeg ble stukket, så det var ltt ubehagelig å sove på siden slik jeg vanligvis gjør. Ubehaget gikk over etter 48 timer. Dette er andre året jeg tar begge vaksinene samtidig. Kommer til å gjøre det samme neste år. Vaksiner redder liv ❤️ Anonymkode: ee37d...570
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er vaksinatør, i vår kommune får man ikke ta begge samtidig. Det må gå 1 uke mellom. Men tror det er ulik praksis fra kommune til kommune. Det er vel først og fremst pga hvis det skulle skje en reaksjon så vet man ikke hva man har reagert på, immunforsvaret vil jo også jobbe ekstra. Men som den over her sier, hør med fagfolk. Legen din eller vaksinesenteret i din kommune. Anonymkode: 642ca...05b De fleste kommuner forholder seg til fhi og helsenorges retningslinjer. Selv gravide kan ta begge samtidig. Anonymkode: 6cda0...a57
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 Jeg tok begge samtidig på fredag. Helt uproblemmatisk. Anonymkode: 6cda0...a57
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 Fastlegen min sier at man enten må ta dem samtidig, eller med 14 dagers mellomrom. Anonymkode: 214fc...ea1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 Jeg tok begge samtidig for en uke siden. Har ikke fått noen reaksjon, heller ikke vondt i armen(e). Har tatt influensavaksine i flere år, det har jeg merka mer til. Anonymkode: 6629b...7cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå