AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Er det turn off å begynne å studere når man er mann, når man er 25? Hvis man tar master er man ferdig når man er 30. Anonymkode: 2aa14...ca0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 jeg tok bachelor fra 26 til 30 år, har aldri ligget så mye som jeg gjorde da. Anonymkode: a527b...a76
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det turn off å begynne å studere når man er mann, når man er 25? Hvis man tar master er man ferdig når man er 30. Anonymkode: 2aa14...ca0 Turn off? At du mister tenningen dersom du begynner å studere når du er 25? Det er et underlig spørsmål. Bortsett fra det er det alltid innafor å studere. Det viser at man vil noe. Anonymkode: 8a9ee...0f4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 jeg studerer på Noroff høyskole og det er ganske høy gjennomsnittsalder der. Ikke turn off i det hele tatt. Jeg ser det slik: Det året du fyller 16 skal du velge hvilken studieretning du vil kjøre. Mange tror at denne skal definere resten av livet til den enkelte, når sannheten er at de fleste ikke helt vet hva de vil bli. I tillegg ombestemmer de fleste seg innen de blir 20 år. Som mor til ei på 16 og ei på 14 har lærere poengtert på deres respektive ungdomsskole at når de skal velge studieretning, er det bedre å velge noe de tror de vil trives med de neste tre årene. Det blir terpet inn at det er normalt å være usikker, eller å oppdage at de har valgt feil og studere noe annet. I dag skjer det også en midtlivskrise når konsekvensforståelsen er ferdig utviklet rundt 25-27 år. Mange opplever her at ikke bare føles karrierevalget helt feil, men også ektemake. Mange opplever en livskrise og at de har levd "livet på en løgn". Noen bruker kort tid på å akseptere dette og snu det, mens andre bruker flere år på å finne ut av og bli komfortabel med identiteten sin. Så, turn off? Nei. Det er bare en normal del av livet. Anonymkode: 7ee02...123
kaarebjarne Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 Startet på en bachelor da jeg var 27.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Nei! 😊 Var så redd for det samme på din alder, og nå angrer jeg dypt av å ikke ha prøvd hardere å finne noe jeg ville studere på din alder. Du er yngre enn du tror. Anonymkode: de871...3a8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 Startet på bachelor da jeg var 35, null stress 😊 Anonymkode: 33d15...02f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå