Gå til innhold

Snø i Skogen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå som det er så mye snø i skogen. Hvordan finner dere fram stiene da? 

Jeg bor langt uti huttiheita og det er ikke så mange mennesker her som lager stiene.

Anonymkode: 2c5d2...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ligger jo mange kvist og kvast under snøen her. Siden de hogger ned trær. Men hvordan ser jeg de nå når det er snø ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det ligger jo mange kvist og kvast under snøen her. Siden de hogger ned trær. Men hvordan ser jeg de nå når det er snø ?

Når det er snø, ser man ikke det som er under snøen, nei.

Stier kan man se hvis de er merket (f.eks. maling på trærne), eller fordi det danner seg søkk i terrenget som man kan se selv om det er snø.

Men når det er snø er det vanskelig å gå på fottur i skogen. Prøv skitur i stedet, det finnes merkede og preparerte skiløyper. Eller lag dine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor "mine" stier går så selv om det har kommet en del snø så finner jeg dem. Ellers er "trikset" å gå dem når snøen er i ferd med å legge seg. Da blir det spor i terrenget som man kan se selv om det skulle komme f.eks. 20 cm. snø i løpet av en natt. Etter et slikt snøfall er det selvfølgelig tungt å gå, men går man dem ofte nok så blir det jo en sti i snøen etter hvert. Og når det først er en sti der så brukes den gjerne av andre folk (Og dyr). Og så må man selvfølgelig begrense seg. Snør det mye og ofte klarer man jo ikke å holde milevis med sti åpen alene!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender hunden i forveien. Om jeg er så nedsnødd at jeg ikke husker hvor de er.

Anonymkode: ce509...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...