FruMum Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Er det noen som har erfaring med å kjøpe derfra? Ser ut som de har mye gøy til julekalender mm, slik som ebay. Men hørte rykter om at de har en sak på seg fra USA, men usikker på hva og hvorfor.
vafle Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Plutselig var det reklame for Temu all over på telefonen, bestilte noe i går 🤭 i dag fikk jeg SMS om at pakken var sendt. Gratis frakt også. Spent 😅
jabx Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 FruMum skrev (På 1.11.2023 den 9.11): Er det noen som har erfaring med å kjøpe derfra? Ser ut som de har mye gøy til julekalender mm, slik som ebay. Men hørte rykter om at de har en sak på seg fra USA, men usikker på hva og hvorfor. Her er en video om Temu. Det er vel bare enda en butikk som AliExpress og lignende. Det er jo i Kina da, med de etiske problemstillingene det reiser, men det er nesten umulig å komme utenom Kina nå til dags. Det er nok ingen risiko å bestille noe derfra, så det koker vel ned til om det er noe ved Temu som vil gjøre at samvittigheten din gnager. 1
FruMum Skrevet 3. november 2023 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2023 jabx skrev (7 timer siden): Her er en video om Temu. Det er vel bare enda en butikk som AliExpress og lignende. Det er jo i Kina da, med de etiske problemstillingene det reiser, men det er nesten umulig å komme utenom Kina nå til dags. Det er nok ingen risiko å bestille noe derfra, så det koker vel ned til om det er noe ved Temu som vil gjøre at samvittigheten din gnager. Det er sant at det nesten er umulig.. Men man kan jo godt forsøke å begrense så mye som mulig. Da blir det kjøp på gjenbruksbutikker og aktiviteter i kalenderen i år også. Jeg har aldri kjøpt fra Ali osv, så har ikke erfaring. Men takk for påminnelsen om det etiske og moralske rundt dette. For meg er det faktisk viktig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå