AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Del Skrevet 1. november 2023 Hei, jeg er i uke 26 nå og synes det har skjedd mye med kroppen bare siste uken. Magen og huden føles mye strammere hele tiden, jeg begynner å få vondt i korsryggen og litt i bekkenet. Jeg nærmer meg tredje trimester og lurer på hvordan deres opplevelse var? Mye vondt og evt hvor? Hva slags type smerter? Er førstegangs og synes alle endringene er litt skummelt Anonymkode: 207fb...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 1. november 2023 #2 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg er i uke 37 og har siste 4-5 ukene slitt veldig med søvn da jeg ikke finner en god stilling å ligge i. Våkner med mye vondt i hofta på den siden jeg ligger på. Våkner også av mye spark i ribbeina. Ligger nå med én pute mellom beina, én under magen, to under hodet og én som støtter ryggen for å unngå at jeg snur meg over på rygg. Ganske vondt å gå om dagen også grunnet bekkensmerter. Eneste jeg egentlig kommer til å savne når dette er over er babyspark Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 1. november 2023 #3 Del Skrevet 1. november 2023 Baby sparket brist i ribbeinet mitt rundt uke 30 og etter det handlet egentlig de fleste vondter og ubehagelige posisjoner, søvnmangel osv om den smerten fra ribbeinet 🙈 Ellers var jeg tung i kroppen og ekstremt lite fleksibel. Fikk MYE vann i kroppen de siste par ukene og det var en stor lettelse da vannet gikk! Hold ut, bare oppløpssiden igjen snart nå ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Del Skrevet 1. november 2023 Første gang jeg var gravid hadde jeg en stor og sterk gutt i magen, han sparket innmari hardt oppi ribbeina, så det var ikke så veldig kult. Det verste var nok bekkensmertene som startet i andre trimester, de ble verre etter hvert som magen ble større. Slet i perioder med å gå, og før jeg ble sykmeldt var jeg 100% sengeliggende etter jobb. Alt var så tungt i tredje trimester, bare det å sette seg i bilen var ille nok, og jeg måtte ofte stå opp på natta for å tisse. Fikk også fæl halsbrann, det var faktisk verre enn bekkensmertene når jeg tenker meg om. Det er ikke uten grunn at veldig mange gravide blir dritlei og bare lengter etter å føde mot slutten 😅 Men altså, du må ikke bli skremt. De fleste blir jo gravide flere ganger med glede, så det er ikke SÅ ille, og det hjelper veldig å vite at det er midlertidig. Anonymkode: 0af35...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Del Skrevet 1. november 2023 Hadde veldig lavt energinivå i starten av tredje trimester. Ble lett sliten og var hormonell og emosjonell. Det varte i et par-tre uker, og så var det egentlig helt fint etterpå. Var i fin form og hadde ingen spesielle plager. Det ble selvfølgelig tyngre etter hvert, men ikke noe problem å holde meg i aktivitet. Dagen før jeg fødte gikk jeg en lang skogstur og spiste middag med noen venner ute på kvelden, uten at det var noe stress. Sov greit om natta. Anonymkode: acd3b...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Del Skrevet 1. november 2023 Helt forferdelig (uke 31 nå). Sover ikke mer enn to timer før jeg våkner pga smerte ved ribbeina. Sover kun på ryggen, nesten sittende, klarer ikke å sove på siden lenger. Mye stress på jobb, selvom jeg jobber redusert. Håper på at jeg får full sykemelding neste gang jeg skal til legen. Orker ikke mer. Ser fram til fødsel. Anonymkode: 0ca43...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg er førstegangs og i uke 34 , og den siste uka har jeg fått helt ekstremt med halsbrann 🔥 har prøvd å unngå å ta medisiner og bare ta love hearts eller drikke melk, men nå må jeg ta medisiner hver kveld for å få sove. Begynner jo å bli tyngre å reise seg fra sofa og seng, og opp og tisse om natten, bekkenløsning, har og slutt med urolige bein som holdt meg våken langt på natt. Men ellers gleder jeg meg masse til å treffe lille baby og at det er over snart ❤️❤️ Anonymkode: 6a865...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #8 Del Skrevet 1. november 2023 Kort oppsummert: vondt. Dårlig søvn, bekkensmerter, halsbrann, dårlig matlyst, hormonell, lei. Er nå i uke 18 med nummer to og skal ha planlagt keisersnitt. Slipper unna 3 uker med svangerskap sammenligna med førstemann som kom på max overtid. Deilig! Anonymkode: eba9d...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. november 2023 #9 Del Skrevet 1. november 2023 Fødte får ca. 1 uke siden, tredje trimester var hardt. Stor mage, baby som lå i tverrleie, så nesten umulig å sove. Måtte opp hver halvtime for å tisse, huden på magen føltes stram og vond. Slet også med halsbrann, ødem og treg fordøyelse. Var en lettelse å bli ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg sov mye i tredje trimester samtidig som jeg slet med å sove på natta pga mye vondtet i hele kroppen, spesielt rygg, bekken og symfysen. Det var selvfølgelig veldig tungt. Slet med å dusje, kle på meg, komme meg inn og ut av bilen osv. Anonymkode: 44615...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #11 Del Skrevet 1. november 2023 Ganske greit, egentlig. Er i uke 36 nå. Gaviscon tar halsbrannen, magnesium og bevegelse holder de urolige beinene i sjakk, bruker hvit støy for å sovne etter oppvåkning/tissing, symfysesmertene gir seg når jeg roer ned... Alt bortsett fra å knyte sko går greit. Anonymkode: 035e1...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #12 Del Skrevet 1. november 2023 Hadde bekkensmerter fra tidlig i 2.trimester og mot slutten av 3.trimester slet jeg med enorme smerter. Skjønner enda ikke hvordan jeg klarte trene frem til termin. Fikk også enorme hevelser i beina og smerte pga vann så måtte ligge med beina hevet hele tiden nesten. Føk opp i vekt pga så mye vann. Hadde ansiktslammelse, svangerskapsforgiftning og hele pakka som dukket opp på rekke og rad. Ja, 3 trimester var dritt😅 Anonymkode: 97887...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #13 Del Skrevet 1. november 2023 Inne i uke 40 nå. Har det egentlig veldig fint, kun «småplager». Sover greit om natten, men det er selvfølgelig litt slitsomt at jeg må opp 2-3 ganger for å tisse. Ellers synes jeg tredje trimester er utroooooooooolig kjedelig. Føler meg tung og lei, og det er uten tvil ventetiden som er verst 😅 Anonymkode: 3027a...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #14 Del Skrevet 1. november 2023 3 trimester var veldig lett for meg. Jeg var ikke så veldig stor og var i god form. Husker det som en fin og rolig tid. Gikk mye turer og tok lange svømmeturer ute og varme bad inne. Hadde egentlig ingen plager, sov godt og var aktiv. Baby var også veldig rolig og sov mye. Anonymkode: 8ad91...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #15 Del Skrevet 1. november 2023 Første gang var 3. trimester det beste trimesteret. Jeg hadde veldig stor mage, og følte meg ikke akkurat smidig og lett på foten, men formen var ganske god. I første og store deler av andre trimester kastet jeg opp daglig, og var plaget av kvalme og blodtrykksfall, mens i 3. trimester var det som jeg ble litt meg selv igjen. Men jeg hadde nok glemt hvordan det var å være meg selv. For etter fødsel kjente jeg meg helt utrolig lett, sprek og opplagt. I andre svangerskap var 3. trimester tungt. Jeg hadde mye vann i kroppen, vondt i ryggen, smerter, murringer og maserier. Jeg hadde gledet meg til de siste ukene før fødsel. For første gang syntes jeg de var magiske. Det var så spennende og gå og vente på å få treffe det lille mennesket i magen, og på fødselen som jeg grugledet meg til (hadde lette fødsler, så gruet meg ikke andre gang). Men andre gang var ikke de siste ukene noe stas i det hele tatt, alt var vondt og plagsomt, kjentes det som. Anonymkode: 8a680...36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg slet med lavt energinivå, men ellers var formen veldig bra både i 2. og 3.trimester for meg. Jeg klarte å stå i jobb hele tiden, men hadde ikke mye overskudd utover det. Jeg var smidig og sånt helt frem til siste slutt, men jeg hadde mindre mage enn gjennomsnittet og la på meg innenfor anbefalingene, så det har sikkert litt å si. Hadde en del kynnere ved fysisk aktivitet, men de var ikke vonde. Jeg hadde vel ikke vondt en eneste plass før midningsriene startet tre dager før fødsel, og da var jeg på overtid. Anonymkode: 4bd07...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #17 Del Skrevet 1. november 2023 Lav energi tung hvalrossaktig når jeg skulle snu meg i senga gråt når jeg måtte snu meg i senga fordi jeg fikk så problemer med bekkenet (som ble verre av å ligge). sov nesten ikke gledet meg bare til fødsel Graviditet er for meg bare et nødvendig onde. Hatet det hele Anonymkode: 87134...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 2. november 2023 #18 Del Skrevet 2. november 2023 Er i uke 30, og har de siste ukene opplevd kynner, mye oppstøt, halsbrann og " metthetsfølelse ". Føler meg og ER, naturligvis tyngre og ting er, naturligvis mer tungt. ( snu seg i sengen, inn og ut av bilen osv. ) Jeg har heldigvis ( bank i bordet ) unngått bekkenvondt pr nå. Det går fint å gå, men er tungpustet. Har generelt slitt med tung pust gjennom nesten hele svangerskapetet. Jeg ser allerede frem til å få ungen ut. 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå