AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Jeg er veldig takknemlig altså, ikke misforstå meg. Vet veldig mange ville vært i min situasjon, og føler med alle som sliter🥰 kan likevel ikke la være å få disse tankene. Jeg har to nydelige jenter på 3 år og 6 mnd. Jeg ble gravid på første forsøk begge gangene, og aldri opplevd spontanabort. Graviditetene og fødselene gikk forholdsvis lett, og bortsett fra litt ammeproblemer med første og kolikk med yngste har alt gått fint. De er friske, raske og utvikler seg normalt. Jeg sliter med at alt har gått så lett for meg. Hvordan kan jeg være så heldig? Venter bare på at noe skal skje, for hva har jeg gjort for å fortjene dette når så mange sliter? Jeg tenker mye på at et av barna nok kommer til å bll alvorlig syke eller dø når de sover.. dette begynner å tære mye, blir bare verre jo eldre minste blir. Tenker også at jeg kommer til å falle ned trappa mens jeg bærer baby eller at vi blir påkjørt når vi går over gangfelt. Osv Er dette vanlige tanker? Går det over? Andre som har opplevd dette? Anonymkode: 96735...099
Anononyma Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 (endret) Det er jo ikke sånn at dersom noe går bra for noen og dårlig for noen andre så vil førstnevnte få så det svir senere. Det er jo «enkelt» for den store majoriteten. Mennesket er et pattedyr og pattedyr er designet både for å reprodusere seg og amme avkommet sitt - så du er jo faktisk bare akkurat etter boka. Ikke noe eksepsjonelt. Det er den rasjonelle siden av det. Jeg skjønner godt hva du tenker, men sånn kan vi tenke om alt. Her sitter jeg selv og forbanner både meg selv og verden for at jeg sitter her med tidenes halsbetennelse. Jeg har en viktig timeavtale i morgen og på fredag skal jeg egentlig i narkose. Men jeg MÅTTE jo bli dausjuk akkurat denne uka. Ikke forrige (da hadde jeg 0 planer) og ikke neste (da har jeg også 0 planer). Begynner jo å lure om det er karma eller en kosmisk spøk. Men sånn er altså livet, noen ganger har man halsbetennelse og andre ganger ikke - om du tar metaforen? Kos deg med jentene dine med god samvittighet! Jeg nyter ihvertfall i hvertfall min fullammede-uten-problemer-sønn-som-satt- på-andre-forsøk 🥰 Endret 1. november 2023 av Anononyma
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Dette bør du ta opp med helsestasjonen. Anonymkode: f68a0...707
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 Jeg har det HELT likt som deg, TS. Man hører jo bare om triste skjebner hele tiden, så det er nesten uvanlig å ha det helt fint. Anonymkode: 65326...266
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 Her er alt helt perfekt med ungen. Jeg trodde i hvertfall hun skulle få gulsott, siden både jeg og faren har hatt det, søsknene mine har hatt det, og barna til broren min. Men hun er frisk som en fisk og imponerer helsesøster og lege på helsestasjonen hver gang. Hun har vært forkjøla og hatt korona, men tålt det veldig fint. Jeg har også venta litt på at det skal dukke opp noe, men når det ikke har skjedd noe til nå (hun er 6,5 mnd) så er det vel liten sjanse for at det vil dukke opp noe alvorlig. Sykdommer og sånt i hvertfall. At man plutselig skal bli påkjørt og sånt kalles katastrofetanker, og er noe mange har. Les litt om det. Sliter du veldig med det, bør du kanskje snakke med noen om det. Og noen mennesker er faktisk sånn at det går bra hele livet. Jeg er litt sånn selv. Joda, jeg hadde gulsott da jeg var født. Ellers er jeg plattfot, har fjerna vorter og har gått på medisiner for kviser. Men bortsett fra det var jeg et friskt barn og er det fremdeles. Aldri vært alvorlig syk, aldri vært utfor en ulykke, aldri opplevd noe traumatisk, var et snilt, pliktoppfyllende og enkelt barn, gode karakterer, utdanning, fast jobb osv. De fleste har det jo sånn. Men de hører man jo så lite om. I barselgruppa mi er vi 6 stk, og alle babyene er helt friske bortsett fra én. Men prognosene er ganske gode, så de regner med at det vil gå seg til og ungen vil bli helt frisk. Så de aller fleste er jo friske og vil være det resten av livet. Anonymkode: 812fb...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå