AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Jeg lurer på om det stemmer at det gies epidural i flere dager etter keisersnitt om det oppstår komplikasjoner? Noen sa det blir brukt som smertestillende i ettertid og? Anonymkode: 894a8...7df
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg lurer på om det stemmer at det gies epidural i flere dager etter keisersnitt om det oppstår komplikasjoner? Noen sa det blir brukt som smertestillende i ettertid og? Anonymkode: 894a8...7df Det kan det, men det er veldig sjelden etter keisersnitt. Epidural er en helt vanlig bedøvelse ved andre typer operasjoner også, og ved behov lar de epiduralen være i for postoperativ smertelindring. Anonymkode: 16cbf...136
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg lurer på om det stemmer at det gies epidural i flere dager etter keisersnitt om det oppstår komplikasjoner? Noen sa det blir brukt som smertestillende i ettertid og? Anonymkode: 894a8...7df Høres rart ut. Etter keisersnitt får en morfin i veneflonene.. morfin er bra saker Anonymkode: 81999...2b8
Loboto Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres rart ut. Etter keisersnitt får en morfin i veneflonene.. morfin er bra saker Anonymkode: 81999...2b8 Det er morfin i epidural da.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg lurer på om det stemmer at det gies epidural i flere dager etter keisersnitt om det oppstår komplikasjoner? Noen sa det blir brukt som smertestillende i ettertid og? Anonymkode: 894a8...7df Ja det kan man få. Fikk det for 9 år siden grunnet komplikasjoner etter fødsel. Hadde ikke epidural under fødsel. Men det ikke den vanligste måten å gi smertelindring på, men ett alternativ som brukes i enkelte situasjoner. Anonymkode: 8ee16...d36
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Jeg fikk epidural under fødsel, og det ble akutt keisersnitt. Hadde det 2 dager etter keisersnittet og måtte også få innlagt dren. 3 mnd siden fødsel nå Anonymkode: 06dae...849
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Høres rart ut. Etter keisersnitt får en morfin i veneflonene.. morfin er bra saker Anonymkode: 81999...2b8 Morfin i enkeltdoser intravenøst går fort ut igjen. Smertelindring via epidural gis for mange ulike ting, som for eksempel store operasjoner i magen eller store kreftsmerter f.eks i bekken etc. Det gis da gjerne standard EDA-blanding som er en lokalbedøvelse, opiod (fentanyl) og adrenalin via en pumpe. Anonymkode: df182...544
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå