Gå til innhold

Noen som har hatt epidural flere dager etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det stemmer at det gies epidural i flere dager etter keisersnitt om det oppstår komplikasjoner? Noen sa det blir brukt som smertestillende i ettertid og?

Anonymkode: 894a8...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg lurer på om det stemmer at det gies epidural i flere dager etter keisersnitt om det oppstår komplikasjoner? Noen sa det blir brukt som smertestillende i ettertid og?

Det kan det, men det er veldig sjelden etter keisersnitt. 

Epidural er en helt vanlig bedøvelse ved andre typer operasjoner også, og ved behov lar de epiduralen være i for postoperativ smertelindring. 

Anonymkode: 16cbf...136

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Høres rart ut. Etter keisersnitt får en morfin i veneflonene.. morfin er bra saker 

Anonymkode: 81999...2b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres rart ut. Etter keisersnitt får en morfin i veneflonene.. morfin er bra saker 

Det er morfin i epidural da.   

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja det kan man få. Fikk det for 9 år siden grunnet komplikasjoner etter fødsel. Hadde ikke epidural under fødsel. Men det ikke den vanligste måten å gi smertelindring på, men ett alternativ som brukes i enkelte situasjoner. 

Anonymkode: 8ee16...d36

Skrevet

Jeg fikk epidural under fødsel, og det ble akutt keisersnitt. Hadde det 2 dager etter keisersnittet og måtte også få innlagt dren. 3 mnd siden fødsel nå 

Anonymkode: 06dae...849

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Morfin i enkeltdoser intravenøst går fort ut igjen. Smertelindring via epidural gis for mange ulike ting, som for eksempel store operasjoner i magen eller store kreftsmerter f.eks i bekken etc. Det gis da gjerne standard EDA-blanding som er en lokalbedøvelse, opiod (fentanyl) og adrenalin via en pumpe. 

Anonymkode: df182...544

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...