Gå til innhold

Prøve på baby når man vet det blir en høyrisikograviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om man vet det det er kommer til å bli en høyrisiko graviditet, er det da egoistisk å prøve? 

Anonymkode: 51431...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er noe du bør snakke med helsepersonell om. 

Anonymkode: 6063d...041

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger i høyrisikograviditet? Fare for mor? Fare for barn? Har man andre barn fra før? Det er mange faktorer som spiller inn her.

Anonymkode: bf739...16c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om man vet det det er kommer til å bli en høyrisiko graviditet, er det da egoistisk å prøve? 

Kommer vel litt ann på hvorfor svangerskapet vil bli regnet som høyrisiko. 

Anonymkode: 30f9d...4bb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig begrenset tid på å bli gravid, og veldig overvektig. Jobber på spreng for å komme meg ned i vekt, men har heller ikke lyst til å vente med prøvingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, men da må du regne med at X antall folk blir veldig bekymret og du må bekymre deg for alle de som er bekymret. Videre blir de bekymret fordi du blir bekymret på grunn av at de er bekymret, og så igjen blir du bekymret fordi de er bekymret og så blir de bekymret fordi du er bekymret. Husk det. Det kalles for bekymringsdansen. Veldig populært og ikke minst, veldig trendy. Mange kurser seg i det. Kunsten å være bekymret kalles kurset for, så nå kan du starte med bekymringskarusellen, for her handler det om å være den flinkeste og dyktigste til å være bekymret. Bekymringskap er en dyd og jo dyktigere du er til å være bekymret, jo gladere blir arbeidsgiverne. De måler også dybden på bekymringsrynken din, for å sjekke ut hvor godt trent bekymringsmuskelen din er. Kun for de helt spesielle og unike dette her. 

Anonymkode: c5511...d04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har veldig begrenset tid på å bli gravid, og veldig overvektig. Jobber på spreng for å komme meg ned i vekt, men har heller ikke lyst til å vente med prøvingen...

Hvor mye overvekt er det snakk om? Jeg har gått gjennom et fullt svangerskap med bmi på 34 som start. Har også diabetes 2 i tillegg som også en risiko. 

Nå er jeg gravid igjen i uke 11 (Ser foreløpig bra ut) og hadde 36 i bmi i starten + dia2 fra før.

Du får litt ekstra oppfølging og får beskjed om å være forsiktig med vektoppgang. Er bmi over 30, så skal du helst ikke legge på deg mer enn 9 kg i svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er nok lurt om du tar en prat med fastlegen din om dette 🙂 Hvorfor slik hast? Ved "optimale" forhold kan det uansett ta tid å bli gravid. Dette er et tema for deg og legen din 🙂 ❤️ Masse lykke til! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed hos lege at siden jeg har hatt mange ivf forsøk hvor jeg en gang ble gravid men mistet, så vil denne graviditeten regnes som høyrisiko og jeg ble satt på svangerskapspenger med engang jeg ble gravid. 

Anonymkode: 82e69...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid i 7 uke og regner som høyrisiko. Nå er ikke dette på grunn av overvekt. Har selv 10% sjans for at det går galt igjen, men prøver så klart igjen. Høres ut som du burde ta en prat med legen din, og høre hvordan "prognosene" for et slikt svangerskap er med tanke på din vekt. 

Anonymkode: 4207d...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt på hva risikoen er? 

Jeg har ei venninne som har født veldig prematurt to ganger. I hennes tilfelle ville jeg si at et nytt svangerskap ville vært for risikabelt. Fordi babyene fort kan få varige men. 

Anonymkode: 7a114...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke egoistisk å prøve å bli gravid selv om det kan være en høyrisiko graviditet. Det er en personlig avgjørelse som bare du og partneren din kan ta. Det er viktig å diskutere dette med legen din for å få riktig informasjon og veiledning. Husk at du har rett til å ønske deg en familie, og det finnes støtte og ressurser tilgjengelig for å håndtere en høyrisiko graviditet. Ta vare på deg selv og følg hjertet ditt! ❤️

Anonymkode: ed52c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...