Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #1 Skrevet 6. november 2002 Hei! Jeg baker en del lefser, potetkaker, drops, karameller etc. For å begynne å selge dette prof. må jeg vel først starte mitt eget firma. Jeg har også hørt at det stilles en del krav til godkjent kjøkken for å få dette igjennom. Er det noen av dere som vet hvordan jeg bør gå fram, hvilke krav som stilles etc. Takknemlig for svar! :D
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. november 2002 #2 Skrevet 6. november 2002 Det er kun en ting du må gjøre, ta kontakt med Næringsmiddeltilsynet i din kommune og begynne derfra. Ingen av oss her inne kan alle slike regler på rams men det er strenge krav. Milla
Gjest Lea Skrevet 6. november 2002 #3 Skrevet 6. november 2002 Det jeg vet om kravene er at du må ha en egen varmtvannstank som holder min. 80 grader til å skylle av utstyr. Evt. en sånn oppvaskemaskin som de bruker på restauranter (ekstra høy temperatur). Benkene må være i rustfritt stål (mener at dette er et krav). Du må ha godkjente kjøleskap/frysere og ha en internkontroll på alt dette. Hvis du tar kontakt med noen i kommunen der du bor vil du få informasjon om hvor du skal henvende deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå