Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 4 uker siden, og fikk to små grad 1-rifter, et inne i skjeden, det andre på kanten mellom åpningen og de små kjønnsleppene. De ble sydd, og har grodd fint. Frem til nå har jeg brukt spyleflaske og klappetørket når jeg har vært på toalettet hjemme. Har ikke vært vondt.

Nå er vi på ferie, og etter 3 dager uten skylleflaska har det plutselig dukket opp 2 bittesmå rifter på ca 0,5 cm hver. Riftene er på de små kjønnsleppene, og nesten helt fremme ved klitoris. De svir og blør bittelitt, og huden rundt er ikke sår. 

Noen som har opplevd det samme? Hva gjorde dere, og er det noe som går over etterhvert når huden blir vant med å bli tørket vanlig med papir? Tenker selvfølgelig å også ta det opp med jordmor på 6-ukerskontrollen min.

Bruker helt vanlig, mykt toalettpapir, og vil ikke akkurat si at jeg tørker hardt. Syntes kjønnsleppene ser "yngre" ut etter fødsel, i mangel på bedre beskrivelse. De er liksom gått fra å være litt mer roastbiff-fargede, til å bli glattere og mer rosa-fargede. Vet ikke omd et har noe å si?

Anonymkode: c4b96...d69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...