AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg har bestemt meg for å avslutte forholdet jeg er i i kveld. Vi er samboere. Jeg har prøvd å avslutte forholdet et par ganger før, men han har klart å overbevise meg hver gang, om at det ikke er riktig at vi avslutter og at han skal forandre seg og at vi pmå jobbe med forholdet. Det har ikke blitt bedre og jeg må komme meg videre, jeg ser ingen fremtid for oss lengre. Men føler meg litt lammet, skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare greier å avslutte det. Sitter i sofaen og prøver å finne styrken og motet til å faktisk gjøre det slutt denne gangen, i kveld. Noen med lignende erfaringer som har noen tips eller råd? Anonymkode: cbde5...091 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Skrevet 31. oktober 2023 Ingen tips eller råd desverre. Jeg avsluttet et forhold i går, men vi var ikke samboere så det gjorde det kanskje lettere. Vi har hatt det vanskelig lenge, men til slutt ble det slik at all kontakt mellom oss likevel fikk meg til å sitte igjen tom og med følelsen av å være alene. Det og gjøre det slutt var lett. Det gjør man gjerne i "kampens hete" eller når man er midt i de vondeste følelsene. Å fortsette og holde det slutt er for meg vanskeligere. Hva med å pakke alt, og gjøre deg klar og dra ganske fort etter du sier i fra, før han kan overbevise deg om noe annet? Få råd å komme med her, annet enn medfølelse for at det er vanskelig Anonymkode: 9e309...161 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #3 Skrevet 31. oktober 2023 Si at du vil gjøre det slutt og hvorfor. Gå så direkte over på det praktiske ift bolig. Så må du holde fast i deg selv, og ikke gi etter. Er jo det som er problemet. Gå til en psykolog for å lære å være tro mot deg selv. Anonymkode: 4e12f...051 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Skrevet 31. oktober 2023 Ikke gå inn på for mye diskusjoner. Ikke forklar og unnskyld i det uendelige. «Det er slutt fordi det er det beste for meg.» «Respekter min avgjørelse. Det er slutt». Vær tøff, og lykke til! Anonymkode: 3f3b0...eef 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #5 Skrevet 31. oktober 2023 Mot deg opp først med å huske hvor godt det var å være enslig og fri uten noen som bringer deg ned. Du slipper å bli såret til stadighet og rydde opp etter noen. Gjerne tenk på det mens du pakker noen saker, og følg rådet over her. Ikke gå inn i for mye diskusjoner. Diskuter heller det praktiske hvis dere skal selge boligen! Anonymkode: 76094...e9f 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Skrevet 31. oktober 2023 Vis ham denne tråden her og så sier du at det er over. Anonymkode: 802f4...2cb
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: 9bc20...8fe
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 Takk for gode råd ❤️ Jeg sa at jeg ønsket å avslutte det i går. I dag har han prøvd å overbevise meg om å gi det en sjanse til. Jeg kjenner det er vanskelig, for man begynner jo å tenke at jo kanskje kan han forandre seg. Han har forsåvidt allerede endret på noen ting. Men prøver å være sterk. Det hadde vært så mye lettere hvis det var hans leilighet og jeg som flyttet ut. Da hadde jeg bare pakket og reist i går kveld. Men problemet er at det er min leilighet og jeg som må «kaste han ut». Han har heller ikke spart opp nok penger til et depositum og er i en vanskelig økonomisk situasjon. Så han har egentlig ikke råd til å flytte ut med en gang. Jeg vurderer å låne han pengene slik at han kan flytte fort ut. Ikke 100% sikkert jeg får de pengene tilbake før laaang tid eller i det hele tatt. Men må kanskje gjøre det for sjelefred. Anonymkode: cbde5...091
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 Har han ikke foreldre han kan flytte til? Du må få han ut, dette er jo ikke liv laga Har du råd til å tape summen for et depositumet? Det får du neppe tilbske Anonymkode: 2247f...e42
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk for gode råd ❤️ Jeg sa at jeg ønsket å avslutte det i går. I dag har han prøvd å overbevise meg om å gi det en sjanse til. Jeg kjenner det er vanskelig, for man begynner jo å tenke at jo kanskje kan han forandre seg. Han har forsåvidt allerede endret på noen ting. Men prøver å være sterk. Det hadde vært så mye lettere hvis det var hans leilighet og jeg som flyttet ut. Da hadde jeg bare pakket og reist i går kveld. Men problemet er at det er min leilighet og jeg som må «kaste han ut». Han har heller ikke spart opp nok penger til et depositum og er i en vanskelig økonomisk situasjon. Så han har egentlig ikke råd til å flytte ut med en gang. Jeg vurderer å låne han pengene slik at han kan flytte fort ut. Ikke 100% sikkert jeg får de pengene tilbake før laaang tid eller i det hele tatt. Men må kanskje gjøre det for sjelefred. Anonymkode: cbde5...091 Lytt til deg selv. Hvorfor skal det bli annerledes denne gangen? Det blir ikke det. Du hadde bestemt deg for å gjøre det slutt. Nå må du stå ved beslutningen din. Ikke tenk på å la han bli engang. Det er en grunn til at du har prøvd flere ganger. Har du skrevet ned noe sted hvorfor? Da kan du lett lese over der når du, som nå, blir i tvil fordi han nekter å gi slipp. Det er forøvrig ikke greit av han å nekte, å manipulere deg til å bli i et forhold du vil ut av. Kast han ut. Det er ikke ditt problem at han ikke har penger. Han er voksen og kan ordne seg selv. Du har ikke ansvar for han. Han kan låne av noen andre, eller ta opp et lån. Det kan godt hende han ikke har spart opp nettopp så det skal være vanskeligere for deg å kaste han ut. Ikke gå i fella hans. Dette klarer du! Anonymkode: ef23f...c96 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #11 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for gode råd ❤️ Jeg sa at jeg ønsket å avslutte det i går. I dag har han prøvd å overbevise meg om å gi det en sjanse til. Jeg kjenner det er vanskelig, for man begynner jo å tenke at jo kanskje kan han forandre seg. Han har forsåvidt allerede endret på noen ting. Men prøver å være sterk. Det hadde vært så mye lettere hvis det var hans leilighet og jeg som flyttet ut. Da hadde jeg bare pakket og reist i går kveld. Men problemet er at det er min leilighet og jeg som må «kaste han ut». Han har heller ikke spart opp nok penger til et depositum og er i en vanskelig økonomisk situasjon. Så han har egentlig ikke råd til å flytte ut med en gang. Jeg vurderer å låne han pengene slik at han kan flytte fort ut. Ikke 100% sikkert jeg får de pengene tilbake før laaang tid eller i det hele tatt. Men må kanskje gjøre det for sjelefred. Anonymkode: cbde5...091 Husk, dette er ikke en diskusjon. Han har ikke endret seg. Du har gitt han flere sjanser, men han faller tilbake til gamle vaner. Nå er det nok. Du trenger ikke å forklare i hver minste detalj hvorfor du ønsker å slå opp. Det er mer enn nok at dette er det du ønsker. Han vil sikkert prøve å provosere deg for å få en reaksjon, kanskje peke ut feil og mangler ved deg selv. Ignorer det. Prøver han å dra deg inn i en diskusjon, så sier du bare "Dette er ikke en diskusjon. Jeg har bestemt meg og vil ikke endre mening.". Han vil ikke lete etter en annen plass å bo om han tror det er den minste mulighet for at du endrer mening, så du må være hard og direkte på dette. Gi han en utflyttingsdato. Han må være ut den datoen uansett om han har funnet seg en annen plass eller ikke. Han kan snakke med nav om depositumsgaranti. Han kan sove på sofaen til en kamerat. Han kan få nødbolig. Han har valg. Anonymkode: 6df3d...e75 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #12 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har han ikke foreldre han kan flytte til? Du må få han ut, dette er jo ikke liv laga Har du råd til å tape summen for et depositumet? Det får du neppe tilbske Anonymkode: 2247f...e42 Nei han har lite familie, ingen han kan flytte til. Så gjør jo situasjonen også vanskeligere for han. Men er irritert over at han istedenfor å ha spart penger på en sparekonto, brukt penger på ting (jeg mener) er unødvendig. Ulik økonomisk tankegang er jo også en av årsakene til at vi ikke fungerer. Anonymkode: cbde5...091
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #13 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei han har lite familie, ingen han kan flytte til. Så gjør jo situasjonen også vanskeligere for han. Men er irritert over at han istedenfor å ha spart penger på en sparekonto, brukt penger på ting (jeg mener) er unødvendig. Ulik økonomisk tankegang er jo også en av årsakene til at vi ikke fungerer. Anonymkode: cbde5...091 Sett en dato for utflytt - be han kontakte NAV. Når dagen kommer - bytt lås. Anonymkode: 260d2...0de 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #15 Skrevet 1. november 2023 Hmmmmmm skrev (Akkurat nå): har han jobb? Ja, men ikke så høy lønn ts Anonymkode: cbde5...091
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men ikke så høy lønn ts Anonymkode: cbde5...091 Da hadde jeg bedt han om å begynne å sette av det han klarer i mnd. Slik at han til slutt får nok til depositum, evt supplerer med forbrukslån. Det kommer til å ta tid, men det er et av de sure konsekvensene man får når man velger å bo sammen. Man får jo ingen garantier for at ting funker. Uansett fordeling, så rister det godt i grunnmuren under dere. Jeg har også en eks jeg deler en eiendom som vi leier ut, to år etter brudd. Måtte bo sammen i 6 mnd før han flyttet. Misunner deg ikke. Anonymkode: 6f1ed...356 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #17 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da hadde jeg bedt han om å begynne å sette av det han klarer i mnd. Slik at han til slutt får nok til depositum, evt supplerer med forbrukslån. Det kommer til å ta tid, men det er et av de sure konsekvensene man får når man velger å bo sammen. Man får jo ingen garantier for at ting funker. Uansett fordeling, så rister det godt i grunnmuren under dere. Jeg har også en eks jeg deler en eiendom som vi leier ut, to år etter brudd. Måtte bo sammen i 6 mnd før han flyttet. Misunner deg ikke. Anonymkode: 6f1ed...356 Greier ikke å bo med han i flere måneder… da er jeg redd vi faller tilbake til gamle vaner. Eller at han blir enda vanskelige å bo med. (Vil presisere at det ikke er noe vold inne i bildet) Tror jeg må lide litt økonomisk for et dårlig valg, jeg får heller låne han pengene og så er jeg ihvertfall ferdig med det fortere. Får jobbe litt overtid i desember og tenke at det er verdt det. Kanskje det blir lettere for han å flytte hvis jeg hjelper han, kanskje han da lager mindre «oppstyr». Angrer på at vi flyttet sammen, aldri igjen uten å være soleklar på det valget. Kommer til å råde andre jenter til å virkelig ikke ta en så stor beslutning uten å være helt sikker. Anonymkode: cbde5...091 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #18 Skrevet 1. november 2023 Jeg ville vurdert om det letteste, selv om det er du som eier boligen, er at du bor et annet sted noen dager. I det minste om du ikke bekymrer deg for at han skal stjele eller skade dine ting. Si det som det er: Jeg gjør det slutt. Dette forholdet er ikke bra for meg lenger. For å slippe at du maser om å prøve mer (enda en gang) så reiser jeg til XXX og sover der et par netter. Bruk tiden på å legge en plan for å flytte ut. Jeg forventer at du er ute innen DATO. Tenk over hvordan du skal få ordnet depositum og sånt. NAV kan sikkert hjelpe deg. Snakk med dem. Anonymkode: ef97a...5de 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #19 Skrevet 1. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Sett en dato for utflytt - be han kontakte NAV. Når dagen kommer - bytt lås. Anonymkode: 260d2...0de Dette. Gi ham skriftlig beskjed om når han må flytte ut. For å sikre deg du faktisk kan kaste ham ut «med makt» hvis han ikke flytter frivillig. Anonymkode: ac460...766
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #20 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Greier ikke å bo med han i flere måneder… da er jeg redd vi faller tilbake til gamle vaner. Eller at han blir enda vanskelige å bo med. (Vil presisere at det ikke er noe vold inne i bildet) Tror jeg må lide litt økonomisk for et dårlig valg, jeg får heller låne han pengene og så er jeg ihvertfall ferdig med det fortere. Får jobbe litt overtid i desember og tenke at det er verdt det. Kanskje det blir lettere for han å flytte hvis jeg hjelper han, kanskje han da lager mindre «oppstyr». Angrer på at vi flyttet sammen, aldri igjen uten å være soleklar på det valget. Kommer til å råde andre jenter til å virkelig ikke ta en så stor beslutning uten å være helt sikker. Anonymkode: cbde5...091 Ikke lån han pengene, kast han rett ut. Han har sikkert noen venner han kan bo hos? Evnt bruke den lave lønna til å leie noe? Jeg kjenner noen som har vært i veldig lik situasjon, og som endte opp både med låne penger, og med å gå tilbake til forholdet igjen. Og det forholdet vle bare verre og verre. Folk som er så gode til å overtale er skumle, og du har trolig bare sett toppen av isfjellet på hvordan han kan oppføre seg. Sett ned foten, låner du bort penger ser du de aldri igjen, evnt at han kommer til å bruke pengene som unnskyldning til å smiske seg tilbake igjen. Utfra det du skriver, så tenker jeg at det kommer til å bli vanskelig å gå uansett hva du tilbyr, du må bare godta å bli den kjipe Anonymkode: b73c4...bd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå