Gå til innhold

Middag på første date kan være akseptabelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er ansett som tabu å gjøre noe så "intimt" som middag på første date.
Men der er ett spesifikt unntak som jeg vil dele med dere, og jeg vil høre hva dere synes om det

Jeg tenker sådan; på første date så gjør vi den kjedelige kaffedaten. Prater og blir kjent.
Og her kommer den viktige delen: hvis hun ikke har noen planer for resten av dagen,
så går vi litt rundt og prater og gjør noe trivielt. Hvis alt dette skjer med en veldig god kjemi
og kommunikasjon, så tenker jeg det er akseptabelt for meg å spør om hun vil treffes
igjen senere på dagen og spise middag

Fordi slik jeg ser det, hvis alle disse vilkåren møtes, så blir det ikke en middagsdate.
Det blir heller å spise-middag-sammen, forstår du meg?

Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: b25a2...08c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ALDRI hatt middag eller hjemme/restaurant besøk første date😅 Kun møttes for en liten tur for å prate/se ann kjemi. Så mye lettere å gjør daten kort å si hadet etter turen også om null kjemi enn å sitte å spise🙈

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det om man hadde kjemi. Men jeg hadde foretrukket at man bare gikk rett videre for å spise; ikke at man hadde et opphold.

• Liker 2
Skrevet

På første date liker jeg å gjøre noe aktivt. Klatre f.eks eller gå tur, bowle, gå på ski, ett eller annet. Da gjør vi noe gøy slik at vi slipper å prate hele tiden, men vi kan fremdeles prate, være litt fysiske med hverandre og jeg ser lett om han er en gøyal og interessant person eller ikke.

Anonymkode: 3202d...8c1

Skrevet

Nei takk. Jeg liker å kjenne etter hva jeg føler etter den første date. Det du foreslår blir altfor intenst og langvarig som en første date. 

Anonymkode: 5ba87...56a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hatt flere gode middager som første date, inkludert nylig. Kommer an på kjemien i chatten i forkant. Noen ganger er det tydelig at det er en stabil og interessant person som jeg har lyst å prate med. Og noen ganger rekker en av oss ikke å spise i forkant.

Jeg er ikke interessert i aktiviteter særlig på første date, minus enkle turer i byen da.

Men jeg ser litt an ut fra kjemien og foreslår det som regel ikke selv. 

K39

• Liker 1
Skrevet

Det er gigantisk forskjell på at en første kaffedate utvikler seg til middag, og det å invitere på middag som første date-aktiviteten...

Anonymkode: 3c487...1e3

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så lenge det går naturlig av seg selv er det ikke noe problem. Å møtes er en fin måte å kjenne på kjemien og om en er intr eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tenker sådan; på første date så gjør vi den kjedelige kaffedaten. Prater og blir kjent.

Synes det er så rart at folk kaller dette kjedelig. Jeg synes dette er kjempe hyggelig.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og her kommer den viktige delen: hvis hun ikke har noen planer for resten av dagen,
så går vi litt rundt og prater og gjør noe trivielt. Hvis alt dette skjer med en veldig god kjemi
og kommunikasjon, så tenker jeg det er akseptabelt for meg å spør om hun vil treffes
igjen senere på dagen og spise middag

Fordi slik jeg ser det, hvis alle disse vilkåren møtes, så blir det ikke en middagsdate.
Det blir heller å spise-middag-sammen, forstår du meg?

Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: b25a2...08c

Ja, det er jo en fin måte å e det på.

Synes middag på første date er helt fint og.

Skrevet

Hvis man møtes og får god kjemi så er det selvfølgelig helt innenfor å forlenge daten, eller ta neste date veldig raskt. Ser ikke noe problem med det så lenge begge er komfortabel med det.

Skrevet

Det er lov å hoppe direkte videre til 2. date.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...