Gå til innhold

Fått beskjed om at jeg flyttes over fra Sbanken til DNB

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

tenkselv skrev (1 time siden):

Du flyttes til der du har størst kundeforhold eller flest tilhørigheter. Jeg antar at de teller opp bankkonti, lån, kredittkort, aksjekonti osv

Haha, jeg hadde 0,50kr i DNB, og 900 000 i Sbanken. Jeg ble sendt til DNB!

Bye bye, DNB. 

Anonymkode: 448fd...493

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trodde ikke en bank bare kunne flytte kunder? 
Men jeg ser på nett at;

ergo holder de sikkert på og går gjennom kundeporteføljen begge steder for å samle dem?

Anonymkode: 9ea9e...d9f

En bank har alltid kunnet flytte kunder. Dette skjedde også når Postbanken ble kjøpt opp og alle kundene ble DNB-kunder over natta.

Anonymkode: 2e60c...5e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det er tvangsflytting. Du får ikke velge. Jeg spurte. Du må endre på de forutsetningene som førte til at du ble routet til DNB. 

Forutsetningene? Hva betyr det? 

Anonymkode: c0eb3...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg fikk Mail om at jeg skal flyttes over til DnB. Det kommer ikke på tale. Jeg har hatt s-banken siden tidenes morgen.

Fikk boliglån i DnB i sommer, men er allerede i prosess om å flytte det til en annen bank (de var kjappest ute med å gi finansieringsbevis). Jeg takler ikke DnB, og nettbanken deres er fullstendig horribel. 

Så nå må jeg rett og slett bare avslutte mitt kundeforhold i s-banken. Hvorfor måtte DnB kjøpe opp s-banken!!!! Faen altså.

Jeg har både aksjer og fond i s-banken, kan man bare flytte dette? 

Anonymkode: c722b...5d9

🤡🤡

Anonymkode: 2e60c...5e6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fa..  jeg har fått samme e-post. Har lønns- og regningskonto i DnB og Fond i SBanken. De vil flytte alt til DnB.

Ja, ja nå må jeg flytte kontoene mine. Er uaktuelt å ha alt hos DnB.

Anonymkode: c1e9f...eb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette affekterer heldigvis ikke meg. Har alt i DnB, og kun et kundeforhold i Sbanken så naturlig nok ser de på meg som en DnB kunde. Boliglån har jeg i husbanken.  

Anonymkode: 867b2...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk samme mailen og det er helt greit for meg. Alle visste vel hva som kom til å skje når DNB kjøpte opp s'banken så de som var uenige burde byttet sagt opp og flyttet fra s'banken med det samme. Om ikke annet så for å protestere. Noen gjorde det sikkert, men ikke mange nok tydeligvis. 

Jeg er fornøyd med DNB, det er ingen endringer for meg, men så har jeg verken lån eller fond eller sparing heller så jeg merker lite til noenting av det alle sier er så drit og dyrt hos DNB. 

Anonymkode: 33172...997

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg trodde ikke en bank bare kunne flytte kunder? 
Men jeg ser på nett at;

ergo holder de sikkert på og går gjennom kundeporteføljen begge steder for å samle dem?

Anonymkode: 9ea9e...d9f

Dette er riktig.

Anonymkode: 60ece...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme mailen. Heldigvis ble det Sbanken på meg. Eneste som holder meg der er rammelånet jeg har. Foreløpig god rente, men jeg følger med.

Var Postbanken som ble en del av DNB så har fortsatt en konto der samt bank-id. 

Anonymkode: bbba2...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forutsetningene? Hva betyr det? 

Anonymkode: c0eb3...cb1

Det aspektet ved kundeforholdet ditt som gjorde at du ble sendt i DNBs retning. For min del var det at jeg (sannsynligvis fremdeles) er Saga-kunde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg hadde 0,50kr i DNB, og 900 000 i Sbanken. Jeg ble sendt til DNB!

Bye bye, DNB. 

Kanskje fordi DnB har mye bedre sparerente enn S-banken. Snillt gjort av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig. Jeg fikk samme beskjed, så jeg ringte DNB. 
Vi hadde tidligere DNB som hovedbank (dvs huslån og lønnsinngang), men droppet dem fordi de stadig drev og satte opp renta i strid med avtalen. I alle fall, mitt kundeforhold med DNB er formelt ikke avsluttet. Jeg har én konto med hele 0,50kr. Jeg står også registret som medlem av et av deres kundeprogram, sannsynligvis Saga. Det er det siste som var utslagsgivende. På Sbanken har jeg en rekke kontoer som for det meste er tomme, men jeg har også 900 000 i fond og noen få aksjer. Saga (som de ikke har klart å avslutte) og 0,50kr trumfet altså 900 000kr! 
Jeg fikk beskjed om at jeg måtte formelt avslutte kundeforholdet mitt i DNB, og da ville jeg automatisk routes til Sbanken igjen. Men jeg tror ikke jeg gidder. Dette var dråpen for meg, jeg flytter fondene til Kron. 

Skrev feil, jeg ringte selvsagt Sbanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vikarsykepleier
AnonymBruker skrev (3 timer siden):Faen altså.

Jeg har både aksjer og fond i s-banken, kan man bare flytte dette? 

Anonymkode: c722b...5d9

Jeg bytta til Bulder bank i sommer, men beholdt aksjer og fond i Sbanken. Siden det er det eneste jeg har, jeg har også kutta ut bankkort, så har de ingenting å flytte over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banker kan gjøre som de vil med kontoen din. Flere som har opplevd at bankkontoen blir solgt til en annen bank, som har dårligere vilkår for kunden.

DNB er Norges største drittbank. Styr unna 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare at en ser alle kontoene i den banken DNB anser som din hovedbank.

Anonymkode: 60ece...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er tvangsflytting. Du får ikke velge. Jeg spurte. Du må endre på de forutsetningene som førte til at du ble routet til DNB. 

Hm, ok.

Vel, jeg flyttet det meste da Sbanken ble kjøpt opp, det er ingen tvang å være i hverken DnB eller Sbanken :)

Anonymkode: 56470...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som ikke ser ut til å forså at der er samme bank..

Anonymkode: 45355...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten man blir routet til DNB uansett.

Det hadde vært interessant om noen andre enn de som kun har Sbanken ikke blir det?

Mannen og jeg fikk samme beskjed.

Greit nok for ham, han har lønnsinngang hos DNB og bruker den som hverddagsbank. Aksjer og fond er hos Sbanken, lån i en tredje bank.

Jeg derimot, har maksimalt 1-2 transaksjoner hos DNB per år. Slik har det vært i hvert fall i 30 år.

jeg beholder den mest av nostalgiske grunner, da det er etterlevning av en konto jeg har hatt siden jeg var nyfødt. Hverdagsbank, fond og aksjer har jeg hos Sbanken, sparekonto i tredje bank.

Anonymkode: acdfb...f2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Sbanken som brukskonto til nå, men har boliglånet i DNB siden jeg ikke kvalifiserte til lån hos Sbanken. Så jeg forstår jo sånn sett at jeg ble "tilhørlig" hos DNB.

Men hovedgrunnen til at jeg ville ha Sbanken var at kortet derfra var mye billigere å bruke i utlandet - noen som vet hvilken norske bank som har best vilkår for å bruke kort i utlandet (Europa)? Både uttak i minibank og valutakurs/gebyrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...