Gå til innhold

Fått beskjed om at jeg flyttes over fra Sbanken til DNB

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk beskjed fra Sbanken om at det ser ut som jeg hører mer hjemme hos DNB, og at de flytter meg over til DNB våren 2024.

Noen andre som har fått denne beskjeden? Jeg tror det er på grunn av at jeg har flere ting hos DNB; men grunnen til at jeg har andre ting hos Sbanken er jo fordi de er billigere der! Merkelig at de skal gjøre sånt.

Spurte en venn av meg, og han sa han ble flyttet motsatt vei. Det er veldig merkelig det her.

Anonymkode: 09df6...0ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du flyttes til der du har størst kundeforhold eller flest tilhørigheter. Jeg antar at de teller opp bankkonti, lån, kredittkort, aksjekonti osv

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkselv skrev (Akkurat nå):

Du flyttes til der du har størst kundeforhold eller flest tilhørigheter. Jeg antar at de teller opp bankkonti, lån, kredittkort, aksjekonti osv

Ja, jeg hadde litt mer hos DNB. Men veldig rart at de bare flytter meg sånn, jeg vil jo ha noen ting hos Sbanken ellers hadde jeg ikke hatt dem der?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde ikke en bank bare kunne flytte kunder? 
Men jeg ser på nett at;

Sitat

2. mai 2023 blir Sbanken en del av DNB Bank ASA, og DNB blir juridisk ansvarlig finansforetak for kundeavtaler. Etter fusjonen blir Sbanken videreført som sekundært merkenavn og kundekonsept i DNB Bank, med DNB Bank som juridisk ansvarlig finansforetak for Sbanken-konseptet sine kunder og tjenester.

ergo holder de sikkert på og går gjennom kundeporteføljen begge steder for å samle dem?

Anonymkode: 9ea9e...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde ikke en bank bare kunne flytte kunder? 
Men jeg ser på nett at;

ergo holder de sikkert på og går gjennom kundeporteføljen begge steder for å samle dem?

Anonymkode: 9ea9e...d9f

Ja, DNB kan gjøre hva de vil med dem. De velger å flytte deg over enten til å bli en ren kunde av Sbanken eller DNB direkte. Du får ikke velge selv, de velger bare den du har mest hos.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk motsatt, at kundeforhold hos DNB flyttes over til sbanken. Men en litt rar mail som ikke egentlig beskriver hva som vil skje. Jeg har hatt en konto i DNB bare til de ytterst få tilfellene jeg har hatt behov for å sette inn kontanter i post i butikk, de forlangte DNB ellers ble det gebyr. Men ingen krise om den kontoen forsvinner. Likevel rart om de bare sletter den uten samtykke, hva skjer evt hvis man prøver å åpne en igjen?

Anonymkode: 8a80e...23d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk motsatt, at kundeforhold hos DNB flyttes over til sbanken. Men en litt rar mail som ikke egentlig beskriver hva som vil skje. Jeg har hatt en konto i DNB bare til de ytterst få tilfellene jeg har hatt behov for å sette inn kontanter i post i butikk, de forlangte DNB ellers ble det gebyr. Men ingen krise om den kontoen forsvinner. Likevel rart om de bare sletter den uten samtykke, hva skjer evt hvis man prøver å åpne en igjen?

Ja, jeg tenker at det betyr at det jeg bruker nå består, men bare flyttes over.

Så den kontoen du har vil bli flytte til Sbanken i sin helhet uten at den slettes. Så kan du evt. slette den selv senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sparekonto og kredittkort hos S-banken.  Har ingenting med DNB å gjøre, og har ikke fått noen slik melding.  Får jeg det, så flytter jeg til Bulder Bank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme mld. Jeg har bank kort i DnB. Å nå blir alt flyttet over i DnB. 😡 Jeg ville ha sparingen i Sbanken 

Anonymkode: c0eb3...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Mail om at jeg skal flyttes over til DnB. Det kommer ikke på tale. Jeg har hatt s-banken siden tidenes morgen.

Fikk boliglån i DnB i sommer, men er allerede i prosess om å flytte det til en annen bank (de var kjappest ute med å gi finansieringsbevis). Jeg takler ikke DnB, og nettbanken deres er fullstendig horribel. 

Så nå må jeg rett og slett bare avslutte mitt kundeforhold i s-banken. Hvorfor måtte DnB kjøpe opp s-banken!!!! Faen altså.

Jeg har både aksjer og fond i s-banken, kan man bare flytte dette? 

Anonymkode: c722b...5d9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvordan kan de si «s-banken - et konsept fra DnB»??? Det er det aldeles ikke. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk Mail om at jeg skal flyttes over til DnB. Det kommer ikke på tale. Jeg har hatt s-banken siden tidenes morgen.

Fikk boliglån i DnB i sommer, men er allerede i prosess om å flytte det til en annen bank (de var kjappest ute med å gi finansieringsbevis). Jeg takler ikke DnB, og nettbanken deres er fullstendig horribel. 

Så nå må jeg rett og slett bare avslutte mitt kundeforhold i s-banken. Hvorfor måtte DnB kjøpe opp s-banken!!!! Faen altså.

Jeg har både aksjer og fond i s-banken, kan man bare flytte dette? 

Kanskje du slipper tvangsflyttingen hvis du avslutter hele kundeforholdet til DNB? Men jeg ser uansett for meg at det bare er snakk om kort tid før de to bankene er fullstendig sammenslått. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du slipper tvangsflyttingen hvis du avslutter hele kundeforholdet til DNB? Men jeg ser uansett for meg at det bare er snakk om kort tid før de to bankene er fullstendig sammenslått. 

Jeg tror også det er kun et spørsmål om tid. Så burde egentlig bare bytte bank med en gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det tvangsflytting, da?

Jeg fikk samme mail, som var overhyggelig og sa at det så ut som jeg hørte mest hjemme i Sbanken-konseptet (kjedelig at det har blitt et konsept hos DnB i stedet for den banken det var..). 

Men det lå jo en disclaimer på slutten da, du kan sikkert ta en telefon til dem og få det som du vil...

Vi oppfatter det sånn at du hører mest naturlig til i Sbanken-konseptet, men det betyr slett ikke at vi kan være helt sikre på at det er det som blir mest riktig for deg. Vi vet heller ikke hva du selv ønsker – det er det du som vet best. Derfor vil vi gjerne at du kontakter oss hvis du lurer på noe. Du kan ringe kundeservice på 55 26 00 00, så hjelper vi deg.     

Anonymkode: 56470...da4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg fikk samme mail, som var overhyggelig og sa at det så ut som jeg hørte mest hjemme i Sbanken-konseptet (kjedelig at det har blitt et konsept hos DnB i stedet for den banken det var..). 

Men det lå jo en disclaimer på slutten da, du kan sikkert ta en telefon til dem og få det som du vil...

Vi oppfatter det sånn at du hører mest naturlig til i Sbanken-konseptet, men det betyr slett ikke at vi kan være helt sikre på at det er det som blir mest riktig for deg. Vi vet heller ikke hva du selv ønsker – det er det du som vet best. Derfor vil vi gjerne at du kontakter oss hvis du lurer på noe. Du kan ringe kundeservice på 55 26 00 00, så hjelper vi deg.     

Fullstendig uting at man skal måtte ringe for å beholde banken sin. Jeg fikk heldigvis beskjed om at jeg hører hjemme i sbanken, hva nå det vil si. Hadde jeg fått beskjed om at jeg hørte hjemme i DNB hadde jeg byttet bank allerede nå. Men ser an litt til hva dette innebærer, kjedelig å måtte endre lønnskonto og avtalegiro og denslags unødig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig. Jeg fikk samme beskjed, så jeg ringte DNB. 
Vi hadde tidligere DNB som hovedbank (dvs huslån og lønnsinngang), men droppet dem fordi de stadig drev og satte opp renta i strid med avtalen. I alle fall, mitt kundeforhold med DNB er formelt ikke avsluttet. Jeg har én konto med hele 0,50kr. Jeg står også registret som medlem av et av deres kundeprogram, sannsynligvis Saga. Det er det siste som var utslagsgivende. På Sbanken har jeg en rekke kontoer som for det meste er tomme, men jeg har også 900 000 i fond og noen få aksjer. Saga (som de ikke har klart å avslutte) og 0,50kr trumfet altså 900 000kr! 
Jeg fikk beskjed om at jeg måtte formelt avslutte kundeforholdet mitt i DNB, og da ville jeg automatisk routes til Sbanken igjen. Men jeg tror ikke jeg gidder. Dette var dråpen for meg, jeg flytter fondene til Kron. 

Anonymkode: 448fd...493

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er tvangsflytting. Du får ikke velge. Jeg spurte. Du må endre på de forutsetningene som førte til at du ble routet til DNB. 

Anonymkode: 448fd...493

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...