Cathie Skrevet 27. januar 2006 #1 Skrevet 27. januar 2006 Flere steder jeg leser den uke til uke om babyen så står det "nå er livmoren så og så stor"... Ok, greit det, men hvor stor var den før jeg ble gravid?? Hadde jo vært litt gøy å vite hvor mye den hadde vokst, ikke bare hvor stor den var
Cathie Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2006 huff... er forvirret! Et sted leste jeg på størrelse med en tommel i lenge, og litt bredere.. Og et annet sted leste jeg en liten pære... Det som jeg også syns er litt rart er, for en eller to uker siden leste jeg "nå er livmoren din like stor som en klementin" Og en klementin er jo mindre enn både en pære og en knyttneve... Den krymper vel ikke etter at man har blitt gravid
Gjest Myztica Skrevet 27. januar 2006 #4 Skrevet 27. januar 2006 (endret) *finne fram anatomi-boka mi* Der står det at livmoren er normalt stor som en avflatet gråpære og veier 30-40gr Ca. 8cm lang Endret 27. januar 2006 av LinKri
Cathie Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2006 er en gråpære en vanlig pære :klø: trodde pærer var større enn klementiner jeg, men så spiser jeg aldri pærer heller da
Gjest Myztica Skrevet 27. januar 2006 #6 Skrevet 27. januar 2006 (endret) Regner egentlig med at en gråpære er en liten pære Livmora veier ikke akkurat så mye... Men det er hva jeg tror da Små pærer kan bli ganske små... Men pærer kan være store og... Litt vanskelig det der :klø: (Bra formulert... ) Endret 27. januar 2006 av LinKri
Puselure Skrevet 29. januar 2006 #7 Skrevet 29. januar 2006 Jeg har faktisk sett en livmor, har vært på opersajonspraksis hvor de fjernet hele livmoren. Den er ikke stor, på størrelse med en knyttneve egentlig. Eggstokkene er også veldig små.... Finurlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå