Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere steder jeg leser den uke til uke om babyen så står det "nå er livmoren så og så stor"... Ok, greit det, men hvor stor var den før jeg ble gravid??

Hadde jo vært litt gøy å vite hvor mye den hadde vokst, ikke bare hvor stor den var ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener den er omtrent som en knyttneve.

Skrevet

huff... er forvirret! Et sted leste jeg på størrelse med en tommel i lenge, og litt bredere..

Og et annet sted leste jeg en liten pære...

Det som jeg også syns er litt rart er, for en eller to uker siden leste jeg "nå er livmoren din like stor som en klementin" Og en klementin er jo mindre enn både en pære og en knyttneve... Den krymper vel ikke etter at man har blitt gravid :overrasket:

Gjest Myztica
Skrevet (endret)

*finne fram anatomi-boka mi*

Der står det at livmoren er normalt stor som en avflatet gråpære og veier 30-40gr :) Ca. 8cm lang

Endret av LinKri
Skrevet

er en gråpære en vanlig pære :klø: :rodme:

trodde pærer var større enn klementiner jeg, men så spiser jeg aldri pærer heller da :sjenert:

Gjest Myztica
Skrevet (endret)

Regner egentlig med at en gråpære er en liten pære :) Livmora veier ikke akkurat så mye... Men det er hva jeg tror da :sjenert: Små pærer kan bli ganske små... Men pærer kan være store og... Litt vanskelig det der :ler: :klø: (Bra formulert... :ler:)

Endret av LinKri
Skrevet

Jeg har faktisk sett en livmor, har vært på opersajonspraksis hvor de fjernet hele livmoren. Den er ikke stor, på størrelse med en knyttneve egentlig. Eggstokkene er også veldig små.... Finurlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...