AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #21 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nettopp derfor jeg angrer. Alt blir så mye styr med denne innlogging. Skulle gjerne fjernet hele digipost, men klarer ikke. Anonymkode: cad73...1bd Det er da ikke noe styr i det hele tatt! BankID på tlf tar 10 sekunder. Anonymkode: df9cf...3e9 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #22 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Må man logge inn med BankID hver gang man sjekker digipost appen? Anonymkode: 408b0...46a Jeg bruker nettsiden og må bruke bankid hver gang, men er ikke så ofte jeg får brev. Anonymkode: df9cf...3e9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #23 Skrevet 31. oktober 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bruker nettsiden og må bruke bankid hver gang, men er ikke så ofte jeg får brev. Anonymkode: df9cf...3e9 Hvis man må bruke BankID hver gang man åpner Digipost appen så er det kanskje litt tungvindt. Men hvis du bruker nettsiden så skjønner jeg veldig godt at en må logge inn manuelt hver gang. Anonymkode: 408b0...46a 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #24 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er da ikke noe styr i det hele tatt! BankID på tlf tar 10 sekunder. Anonymkode: df9cf...3e9 Ikke hvis du har sparebank1 SMN. Vurderer å bytte bank på grunn av deres dårlige bank-ID løsning som krever fult passord. Biometri eller pin-kode er ikke et alternativ. Anonymkode: c4229...f5a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #25 Skrevet 31. oktober 2023 Har hatt Digipost i mange år, og det eneste jeg har fått der er et sånt «velkommen til Digipost»-brev. Anonymkode: 9f63d...dce 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #26 Skrevet 31. oktober 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat nå så synes jeg det er irriterende. Fordi jeg får månedlig terminvarsel i forbindelse med boliglånet. Er bare oversikt over fakturaen eller noe, husker ikke, har ikke åpnet en på over et år. Får i tillegg varsel om ulest melding, fordi jeg gidder ikke å logge inn med bank-id for å åpne det dumme brevet. Jeg har alle regninger med autotrekk, så får aldri regninger. Men greit å få hentemelding og slikt. Eneste som er problemet er det varselet ang boliglånet, ellers så er jeg fornøyd. Anonymkode: c4229...f5a Du kan skru av det varslet om uleste meldinger under innstillinger. Anonymkode: f758d...d14 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #27 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke hvis du har sparebank1 SMN. Vurderer å bytte bank på grunn av deres dårlige bank-ID løsning som krever fult passord. Biometri eller pin-kode er ikke et alternativ. Anonymkode: c4229...f5a Da er ikke det Digipost sin feil, men forstår. Anonymkode: df9cf...3e9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #28 Skrevet 31. oktober 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har hatt Digipost i mange år, og det eneste jeg har fått der er et sånt «velkommen til Digipost»-brev. Anonymkode: 9f63d...dce Tror du må logge inn på norge.no og klikke digipost for å aktivere? Anonymkode: 408b0...46a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #29 Skrevet 31. oktober 2023 Har ikke Digipost. Med Digipost regnes et brev som mottatt når det er sendt til den digitale postkassen din. Hvis du ikke stadig logger inn i Digipost kan du risikere å gå glipp av viktige brev med svarfrister osv. hvor det å ikke svare kan få store konsekvenser for deg. Jeg vil ikke måtte drive å huske på å logge inn på Digipost i tide og utide. Den fysiske postkassen derimot, har jeg rutine på å sjekke. Dessuten ser jeg ikke nytten: regninger får jeg som eFaktura, valgkort og annet fra det offentlige kommer i Altinn og brev fra helsevesenet kommer i Helsenorge. Anonymkode: 299e0...3db
Gjest Jakterpåidioter Skrevet 31. oktober 2023 #30 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg bruker ikke Digipost - ser ikke nytten i å ha ennå ett sted å logge inn og lese meldinger.
Helgekarjol Skrevet 31. oktober 2023 #31 Skrevet 31. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Nettopp derfor jeg angrer. Alt blir så mye styr med denne innlogging. Anonymkode: cad73...1bd Du har ikke nettbank heller da? 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #32 Skrevet 1. november 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Må du logge inn med BankID hver gang? Anonymkode: 408b0...46a Nei, det er bare hvis brevet er spesielt sensitivt. i hvert fall er det sånn på web, der logger man inn med fødselsnummer og passord. Anonymkode: c25f0...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #33 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har jeg levd under en stein i flere år? Burde jeg ha Digipost? 🫢 Hvilken type post får man tilsendt der som man ikke gjør på epost? Anonymkode: 408b0...46a e-post er ikke et alternativ for alt om du ikke har digipost. Digipost er mye sikrere enn mail, derfor brukes den til sensitiv info som ikke kan sendes i mail. Om du ikke har digipost får du det som fysisk brev. Anonymkode: 0c01e...582 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #34 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tror du må logge inn på norge.no og klikke digipost for å aktivere? Anonymkode: 408b0...46a Har aktivert. Men det er tydeligvis ingen som har noe viktig å sende til meg. Får nesten ikke vanlig post heller. Mannen får mye i Digipost, men alle forsikringer o.l står i hans navn siden huset er hans særeie. Anonymkode: 9f63d...dce
Kittykat Skrevet 1. november 2023 #35 Skrevet 1. november 2023 Jeg har Digipost og får brev der innimellom i tillegg til valgkortet som blir sendt dit og en regning nå og da. På dataen må jeg logge inn med Bankid, men på appen jeg har på mobilen, så bruker jeg bimoetri. Det er null stress å logge inn. Digipost er mye sikrere enn vanlig epost, så jeg synes det er greit å få viktige brev sendt via Digipost. Jeg får knapt informasjon tilsendt i postkassen lenger - alt av viktige og sensitive brev kommer på Digipost, e-faktura kommer i nettbanken og all helseinformasjon kommer på helsenorge.
Hensatt Skrevet 1. november 2023 #36 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ikke hvis du har sparebank1 SMN. Vurderer å bytte bank på grunn av deres dårlige bank-ID løsning som krever fult passord. Biometri eller pin-kode er ikke et alternativ. Anonymkode: c4229...f5a Tar det lengre tid å skrive inn passordet til bankid enn det tar å gå bort til postkassa, tilbake igjen for så å åpne brevet for å lese det? Det tar noen få sekunder å skrive inn personnummer, klikke inn koden på telefonen og så et passord på tastaturet. Nå du har gjort det noen hundre ganger er dette gjort på millisekunder å skrive inn et passord... 1
L'amie Skrevet 1. november 2023 #37 Skrevet 1. november 2023 (endret) Jeg foretrekker digipost uten tvil. Man får jo også brevene fortere der enn når man må vente på postgang. I tillegg har man en boligmappe der, hvor samsvarserklæringer fra håndverkere automatisk havner, man kan lagre andre viktige dokumenter knyttet til boligen, og man får oversikt over tidligere overdragelse av eiendommen (personer og salgsbeløp). Alle dokumentene i boligmappa følger eiendommen, og dermed vil neste eier også ha oversikt over disse papirene. Endret 1. november 2023 av L'amie 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #38 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nettopp derfor jeg angrer. Alt blir så mye styr med denne innlogging. Skulle gjerne fjernet hele digipost, men klarer ikke. Anonymkode: cad73...1bd Innlogging er fingeravtrykk😂 Anonymkode: 62769...8d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #39 Skrevet 1. november 2023 Idiotisk. Få en mail om at du logge inn og sjekke en mail? Har efaktura. Anonymkode: 5f1fc...d46
Gjest Menelaos Skrevet 1. november 2023 #40 Skrevet 1. november 2023 Noen mennesker klager over Digipost Enda en av mange ubetydelige ting folk her i Norge syter over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå