Bubbleboy Skrevet 31. oktober 2023 #1 Del Skrevet 31. oktober 2023 Hva er den beste løsningen for tilgang til mobildata i Thailand med norsk mobilabbonnement? Kjøpe SIM-kort pakke i Thailand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Del Skrevet 31. oktober 2023 Noen norske leverandører har vært fantastisk billige i Thailand, mens andre har vært svindyre. Har brukt Happybytes (i januar/februar i år), og det var så billig på alle måter at det ikke var aktuelt å styre med Thai-provider. Både datatrafikk, sms, ringe og motta samtaler. Har ikke sjekket hvordan de er på pris akkurat nå. Ellers får du kjøpt turistabo fra alle mobilleverandører på flyplassen, og mange av dem får du også kjøpt på alle 7/11. I så fall ville jeg ordnet det på flyplassen, det er raskere og enklere enn å deale med det på 7/11. Har ikke noe problem med å anbefale Happybytes. Anonymkode: fdf70...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #3 Del Skrevet 31. oktober 2023 Måtte dobbelsjekke at det jeg skrev stemte, siden vi også reiser ned snart. Og ja, det er fremdeles skitbillig. Hvis du ikke har et abnormt behov for mobildata, og det ikke er noe problem for deg å bytte leverandør i Norge, så ville jeg glatt gått for Happybytes i stedet for å styre med thai simkort. Da er det jo omtrent akkurat som å være hjemme, og alle får tak i deg som normalt. Happybytes bruker Telenor-nettet her hjemme, og derfor bruker det vel Telenors datterselskap dtac i Thailand. Et godt valg de fleste plasser. Ellers er min erfaring at det er Wifi alle plasser, så du bruker egentlig pent lite mobildata der hvis du ikke går inn for det. Anonymkode: fdf70...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Del Skrevet 31. oktober 2023 Jeg kjøper bare «utenlandspakka» til OneCall når jeg er i Thailand. 99kr pr GB, så lenge man har Wifi på hotellet er ikke det noe stress for min del. Pleier å bruke 5GB utenom hotellet til kart, snap, google osv. Anonymkode: 4faab...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubbleboy Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 31. oktober 2023 Takk for godt svar. Jeg er desverre bundet opp til Telia i en god stund og de skal ha 399kr for 4Gb data, hvilket i mitt tilfelle er særdeles raskt oppbrukt. Vet at det er mye wifi ute og går der nede men vil helst ikke være avhengig av det. Hvis man kjøper sim kort på flyplassen er det bare å bytte det med det norske sim kortet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Del Skrevet 31. oktober 2023 Hvis du har e-sim på telefonen er det mange leverandører du kan kjøpe en datapakke av. Da slipper du å styre med lokalt simkort. Jeg har Happybytes, men kommer til å kjøpe en pakke fra Airolo nå som jeg snart skal tilbringe noen måneder i Asia. Det blir billigere for mitt bruk. Anonymkode: 0d932...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #7 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis du har e-sim på telefonen er det mange leverandører du kan kjøpe en datapakke av. Da slipper du å styre med lokalt simkort. Jeg har Happybytes, men kommer til å kjøpe en pakke fra Airolo nå som jeg snart skal tilbringe noen måneder i Asia. Det blir billigere for mitt bruk. Anonymkode: 0d932...91d Interessant tjeneste, takk for tipset, men jeg klarer ikke å se at det kan være en spesielt god deal i Thailand hvis du ikke bruker vanvittig mye datatrafikk på kort tid? Ser ut til av det de selger for Thai-markedet er dtac esim der laveste pris er 10 USD for 10 dager? https://www.airalo.com/thailand-esim Eller kanskje jeg ser på feil sted? Hvilket produkt velger du, som er gunstigere enn f.eks. Happybytes? Anonymkode: fdf70...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #8 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Interessant tjeneste, takk for tipset, men jeg klarer ikke å se at det kan være en spesielt god deal i Thailand hvis du ikke bruker vanvittig mye datatrafikk på kort tid? Ser ut til av det de selger for Thai-markedet er dtac esim der laveste pris er 10 USD for 10 dager? https://www.airalo.com/thailand-esim Eller kanskje jeg ser på feil sted? Hvilket produkt velger du, som er gunstigere enn f.eks. Happybytes? Anonymkode: fdf70...7f6 Har ikke helt bestemt meg for hvilket produkt jeg velger ennå, men jeg skal backpacke i flere land i Asia på samme tur, og de andre landene jeg skal til er en del dyrere enn Thailand på Happybytes. Jeg har derfor ikke sett på Thailandpakker, men på Asiapakker på Airolo. Men det er flere leverandører på esim, så hvis du googler litt finner du kanskje noen som passer bedre for ditt behov? Jeg orker ikke styre mer med lokalt simkort i land hvor jeg ikke kan språket godt, etter at jeg ble lurt en gang da jeg trodde jeg kjøpte et forhåndsbetalt simkort. Viste seg i ettertid at jeg hadde tegnet et fast abonnement, og det ble veldig mye styr for å få det avsluttet. Anonymkode: 0d932...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Del Skrevet 1. november 2023 Bubbleboy skrev (12 timer siden): Takk for godt svar. Jeg er desverre bundet opp til Telia i en god stund og de skal ha 399kr for 4Gb data, hvilket i mitt tilfelle er særdeles raskt oppbrukt. Vet at det er mye wifi ute og går der nede men vil helst ikke være avhengig av det. Hvis man kjøper sim kort på flyplassen er det bare å bytte det med det norske sim kortet? Ved ankomst har alle leverandørene store butikker/boder. De ordner alt for deg, og snakker selvsagt bra engelsk. dtac er bra. Hvis du skal ha et fysisk simkort ville jeg evt tatt med en gammel telefon og dyttet det norske kortet i den, og hatt thaikortet i brukstelefonen. Og en sak som er verdt å sjekke: I "gamle dager" var telefoner kjøpt med binding operatørlåst. Men slik er det forhåpentligvis ikke lenger? Anonymkode: fdf70...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg bruker Ubigi eSim i Asia. Anonymkode: 153f8...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubbleboy Skrevet 1. november 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 1. november 2023 Takk for masse gode svar folkens, jeg leser de alle med lupe. Ser at Ubigi eSim i Asia kan gi 10Gb for 49 euro...kan ikke se for meg at dette er billigere enn å kjøpe et sim-kort på flyplassen i Bangkok? Men naturligvis, da må jeg jo faktisk bytte sim-kort da. Jeg er litt noob på området og har ikke gjort dette før. Hvis jeg kjøper et sim-kort i Bangkok, vil jeg da miste kontakt med Norge? Altså hvis jobben ringer meg, da vil de få "telefonen er avslått, prøv igjen senere"? Må jeg også logge meg på alle apper på nytt når jeg aktiverer det nye sim-kortet? Hvor mye er vanlig å betale for f.eks 10Gb på en av disse butikkene på flyplassene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #12 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis du har e-sim på telefonen er det mange leverandører du kan kjøpe en datapakke av. Da slipper du å styre med lokalt simkort. Jeg har Happybytes, men kommer til å kjøpe en pakke fra Airolo nå som jeg snart skal tilbringe noen måneder i Asia. Det blir billigere for mitt bruk. Anonymkode: 0d932...91d Hvordan fungerer dette i praksis? Vil det norske fysiske SIM-kortet fremdeles virke som normalt? Anonymkode: a95e4...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #13 Del Skrevet 1. november 2023 57 minutter siden, Bubbleboy said: Takk for masse gode svar folkens, jeg leser de alle med lupe. Ser at Ubigi eSim i Asia kan gi 10Gb for 49 euro...kan ikke se for meg at dette er billigere enn å kjøpe et sim-kort på flyplassen i Bangkok? Men naturligvis, da må jeg jo faktisk bytte sim-kort da. Jeg er litt noob på området og har ikke gjort dette før. Hvis jeg kjøper et sim-kort i Bangkok, vil jeg da miste kontakt med Norge? Altså hvis jobben ringer meg, da vil de få "telefonen er avslått, prøv igjen senere"? Må jeg også logge meg på alle apper på nytt når jeg aktiverer det nye sim-kortet? Hvor mye er vanlig å betale for f.eks 10Gb på en av disse butikkene på flyplassene? Jeg skal kjøpe Ubigi fordi jeg skal til seks land i Sørøst-Asia på én måned, men SIM-kort på flyplassen er nok billigere om du skal til bare ett land. Og ja, hvis du ikke har dual Sim, så kan ikke folk ringe det norske nummeret ditt hvis du har i Thailandsk Sim-kort istedenfor det norske. Det er en av fordelene med eSim. Anonymkode: 153f8...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #14 Del Skrevet 1. november 2023 Bubbleboy skrev (2 timer siden): Takk for masse gode svar folkens, jeg leser de alle med lupe. Ser at Ubigi eSim i Asia kan gi 10Gb for 49 euro...kan ikke se for meg at dette er billigere enn å kjøpe et sim-kort på flyplassen i Bangkok? Men naturligvis, da må jeg jo faktisk bytte sim-kort da. Jeg er litt noob på området og har ikke gjort dette før. Hvis jeg kjøper et sim-kort i Bangkok, vil jeg da miste kontakt med Norge? Altså hvis jobben ringer meg, da vil de få "telefonen er avslått, prøv igjen senere"? Må jeg også logge meg på alle apper på nytt når jeg aktiverer det nye sim-kortet? Hvor mye er vanlig å betale for f.eks 10Gb på en av disse butikkene på flyplassene? Se linken https://www.airalo.com/thailand-esim Det er vel samme dtac-pris på flyplassen tror jeg. I tillegg kommer det litt an på hvor lenge du skal være der. Turist-sim har som oftest en varighet på 10-15 dager før det skal fornyes. Til gjengjeld får du veldig mye datatrafikk. "Jeg er litt noob på området og har ikke gjort dette før. Hvis jeg kjøper et sim-kort i Bangkok, vil jeg da miste kontakt med Norge? Altså hvis jobben ringer meg, da vil de få "telefonen er avslått, prøv igjen senere"?" Ja, det gjør du hvis du ikke har med en ekstra tlf til det norske kortet. Når vi har vært der flere måneder i slengen har vi gjerne tegnet ordinært mobilabo, men det har vært mye styr synes jeg. Da har vi tatt med en ekstra telefon hver (man har gjerne sin forrige iphone i en skuff hjemme?) og satt det norske simkortet i den for å være relativt enkelt tilgjengelig. esim har jeg ingen erfaring med. Anonymkode: fdf70...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubbleboy Skrevet 9. november 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 9. november 2023 Kjapp update folkens. Jeg fikk 50Gb full-speed for 899 baht på flyplassen i Bangkok og det fungerer knirkefritt. Damen i skranken fikset alt for meg i løpet av få minutter. Er usikker på hva hun gjorde. Jeg har ikke dual-sim men jeg har likevel kontakt med den norske omverdenen da jeg idag fikk en sms fra skatteetaten. Fine greier. Takk for gode tips. Håper denne tråden kan være til hjelp for andre også. Ikke kjøp noenting før du ankommer flyplassen i Bangkok er vel kanskje det beste tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå