AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Del Skrevet 31. oktober 2023 Er ikke så relevant hvorfor men vil være ca 5-6 timer. Ikke mulig å løse andre måter 0 grader ute Bilen vil være varmet opp til det fulle før alene-tiden (dvs 24 grader ca) Har mulighet til å gå 30 min tur rask gange etter ca 3 timer og ta på dekken i ull. Vil da slippe varme, så usikker på hvor lurt? Kan også ha på dekken fra første stund men ser for meg det blir varmt første tiden? Og bare la han sove? Har hundeteppe, to ullpledd og dyne å ligge på. Er det greit? Bilen er litt kald etter jobb, så ser for meg at det ikke er for kaldt med dette? Korthåret hund med underull. Anonymkode: 2feaa...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Del Skrevet 31. oktober 2023 Vet ikke om dette kan være noe alternativ? https://www.clasohlson.com/no/Modernum-Mini-kupévarmer-900-W-/p/41-3310?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwy4KqBhD0ARIsAEbCt6h-8a8DLei7lRT_ZGVT7TknMph4kIi1J2SvN4sMXWygrx818hO4AeMaAhI4EALw_wcB Anonymkode: fbc9a...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #3 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ikke så relevant hvorfor men vil være ca 5-6 timer. Ikke mulig å løse andre måter 0 grader ute Bilen vil være varmet opp til det fulle før alene-tiden (dvs 24 grader ca) Har mulighet til å gå 30 min tur rask gange etter ca 3 timer og ta på dekken i ull. Vil da slippe varme, så usikker på hvor lurt? Kan også ha på dekken fra første stund men ser for meg det blir varmt første tiden? Og bare la han sove? Har hundeteppe, to ullpledd og dyne å ligge på. Er det greit? Bilen er litt kald etter jobb, så ser for meg at det ikke er for kaldt med dette? Korthåret hund med underull. Anonymkode: 2feaa...7bf Tenker det kommer ann på hvor vandt hunden er til å ligge kaldt i utgangspunktet. Jeg og foreldrene mine har samme type hund, fra samme oppdrett. Deres hund ligger 90% av tiden foran peisen, ligger i sol veggen om sommeren og takler kulde heller dårlig. Min hund telter jeg med på vinteren hvor den ligger i et jervenhi i -10 til -15 uten problem, sygger unna både peisen og solveggen. Hvis hunden din ikke er vandt til å ligge rolig i kulde over lengre tid så er du nødt å finne en annen løsning. Anonymkode: e1985...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er ikke så relevant hvorfor men vil være ca 5-6 timer. Ikke mulig å løse andre måter 0 grader ute Bilen vil være varmet opp til det fulle før alene-tiden (dvs 24 grader ca) Har mulighet til å gå 30 min tur rask gange etter ca 3 timer og ta på dekken i ull. Vil da slippe varme, så usikker på hvor lurt? Kan også ha på dekken fra første stund men ser for meg det blir varmt første tiden? Og bare la han sove? Har hundeteppe, to ullpledd og dyne å ligge på. Er det greit? Bilen er litt kald etter jobb, så ser for meg at det ikke er for kaldt med dette? Korthåret hund med underull. Anonymkode: 2feaa...7bf går helt fint. Isolerende underlag er det viktigste. Hadde brukt Dekken etter behov og pelstype. Anonymkode: 9b4bb...bc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #5 Del Skrevet 31. oktober 2023 Hvilken rase er det? Har litt og si. Bruk masse tepper, helst ull, slik at hunden kan "synke" nedi teppene.en buff kan brukes som "lue"/ørevarmer. Varm opp bilen mens du er på tur eller sitt med hunden i bilen til temperaturen har gått opp litt. Er det noen mulighet for å høre om noen kan lufte eller passe hunden? Mange på Facebook som er behjelpelige. Anonymkode: 99524...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Del Skrevet 31. oktober 2023 Som sagt er ikke andre alternativer enn bilen en løsning. Så vil bare ha tips til hvordan jeg best mulig kan la det bli godt nok. Er en blandongshund på 25 kilo, har pels som en mix av golden og Labrador kanskje? Ikke veldig kort pels, men ikke lang heller. Hun liker ikke å ligge for varmt, er vant til å ligge i bil over flere timer når det er typ 6-10 grader ute. Men første gang det er 0. Anonymkode: 2feaa...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #7 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Som sagt er ikke andre alternativer enn bilen en løsning. Så vil bare ha tips til hvordan jeg best mulig kan la det bli godt nok. Er en blandongshund på 25 kilo, har pels som en mix av golden og Labrador kanskje? Ikke veldig kort pels, men ikke lang heller. Hun liker ikke å ligge for varmt, er vant til å ligge i bil over flere timer når det er typ 6-10 grader ute. Men første gang det er 0. Anonymkode: 2feaa...7bf Ingen problem. Kort pels er heller ikke ensbetydende med dårlig isolasjon, f.eks labrador har dobbel pels - altså helt ulik f.eks whipoet eller pointer. Se an hunden og slapp av. 0 er ikke kaldt trekkfritt og med isolert underlag. Anonymkode: 9b4bb...bc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #8 Del Skrevet 31. oktober 2023 Pass først på underlaget, har du sitteplater i isopor eller liggeunderlag er det fint nederst. Så ull/teppee. Ta på dekken med en gang (tenk når man er på tur, kler på seg mer før man er kald). Jeg ville heller prioritert å varme bilen 30 min fremfor tur. Anonymkode: 814be...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 1. november 2023 #9 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hun liker ikke å ligge for varmt, er vant til å ligge i bil over flere timer når det er typ 6-10 grader ute. Men første gang det er 0. Anonymkode: 2feaa...7bf Da er jo hunden vant med å ligge i bilen. At gradestokken kryper ned mot null, vil nok ikke bli et problem for den type blanding. Godt underlag er, som flere har nevnt, det viktigste. Mine "bor" i bilen året rundt. Også i minusgrader. Uten oppvarming i bilen. De krøller seg sammen og de er gode og varme når de kommer ut av bilen. Bruker da god tid på oppvarming før de skal ut og jobbe. Samme etter arbeid, de må "gåes ned" igjen. Så etter at hunden din har ligget i bilen, tar du den ut og leker med den, sånn at kroppen kommer i bevegelse igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #10 Del Skrevet 4. november 2023 Det er viktig å sikre at hunden din er trygg og komfortabel i bilen. Selv om bilen er oppvarmet før alene-tiden, kan temperaturen synke over tid, spesielt når det er 0 grader ute. Det kan være lurt å ha på dekkenet fra starten av, slik at hunden har ekstra varme. Du kan også legge til hundeteppe, ullpledd og en dyne for ekstra komfort. Husk å sjekke på hunden din jevnlig for å se hvordan den reagerer på temperaturen. Hvis du er usikker, kan det være lurt å kontakte en veterinær for råd som passer til din hunds behov. Anonymkode: ff12a...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå