Gå til innhold

Hva gjør jeg feil? Ull blir ikke rent!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskinen fjerner enkelt flekker på vanlig program fra 40 grader og oppover. 

Det er akkurat som flekkene henger igjen på klærne. Jeg fyller aldri helt fult når jeg vasker ull, ca halvparten. Bruker flekkfjerner som får virke noen minutter først.

Anonymkode: a3a18...a18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt ullvaskeprogram er kun for 1.5kg. Det er ikke mange plagg. Kanskje du har for mye i vaskemaskinen?

Anonymkode: 26208...b5d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ullvaskeprogrammet er som å skylle plaggene i såpevann. Alt av flekker må vaskes vekk for hånd før vaskemaskin.. Litt styr 

Anonymkode: ed9d6...408

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjører dem gjerne et par ganger i maskinen, og jeg vasker regelmessig.

Anonymkode: 5041f...b11

Skrevet

Det er ikke alle flekker som går vekk så lett. Det er jo rent selv om det er en skjønnhetsflekk. Hvis du vil prøve å få vekk gjenstridige flekker må du gni for hånd med f.eks. gallesåpe. Og det er ikke alltid det virker heller. 

Anonymkode: e6d47...6c6

Skrevet

Gni på flekkene først med gallesåpe, (kjøpes blant annet på lindex) lå de ligge litt i bløt med dette før det går i maskinen. Mek er ikke alle flekker man får av, og heller ikke hvis de virkelig har fått satt seg i plagget, typ at flekken kom tidlig på dag og man ikke gjør noe med flekken før på slutten av dagen..

Anonymkode: 9ac3e...7a5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vaskemaskinen fjerner enkelt flekker på vanlig program fra 40 grader og oppover. 

Det er akkurat som flekkene henger igjen på klærne. Jeg fyller aldri helt fult når jeg vasker ull, ca halvparten. Bruker flekkfjerner som får virke noen minutter først.

Anonymkode: a3a18...a18

Hei! Jeg anbefaler at du alltid setter inn noe mot flekker,og lar det godgjøre seg på plagget minst ett døgn.Bruk ALDRI Vanish! Dette er søppelprodukt.Bruk spesial middel for Ull (fås i enkelte garnbutikker,som Nøstebarn) man kan med fordel også dynke flekken m Natron blandet i litt vann,la det sitte på noen minutter før du gnir. Det beste flekkfjernemiddelet kjemisk er Bio Spray,dessverre tar ikke alle daglivare butikker inn dette lenger. Jeg fikk kaffe på mitt hvite teppe her om dagen,og dynket (etter å ha fanget mest m papir) med Natron klump,gnidde etter 30 min.og vipps alt fjernet!

Vaskemaskin på ullprogram kommer først etter alt dette andre først. 

Endret av Barnekjær
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker å ta en håndvask av flekker på ullklær før jeg har det i vaskemaskinen, også en idé å finne ut hvor mye ull klær du kan ha i maskinen. Skal ikke mye til før det blir for mye. 

Anonymkode: e402b...ed9

Skrevet

Jeg pleier å gni såpen «På stell» på flekkene før jeg vasker plaggene i maskinen. Den tar vekk de fleste flekkene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...