Gå til innhold

Hva er galt med meg? Utbrent? Dårlig syn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos legen og optiker. 

Jeg har hatt hodepine i noe over 3 uker. Hodepinen kom plutselig etter en joggetur. Løp intervall, og fikk skikkelig press og smerter over øyenbryn og panne. De neste dagene hadde jeg ikke uttalt hodepine eller smerte. Men jeg var ør, slapp og sliten. Måtte bare ligge og slappe av. Dro på jobb, men måtte dra hjem. Etter hvert begynte hodepinen å komme. Våknet uten hodepine, men med noe trykk. Ristet jeg på hodet kjente jeg det. Jeg var kvalm, og ved én anledning spydde jeg. 

Jeg føler meg rar i kroppen. Ør, litt småsvimmel, susing i ørene. Hodepinen kommer som bestilt hver jævla dag. Begynner med press i pannen, over øyenbryn. Dette gir etter hvert en brukbar hodepine. Avhengig av hva jeg gjør må jeg ta Paracet eller Ibux for å fungere. 

Jeg var hos optiker og fikk vite at jeg hadde fått litt mer skjeve hornhinner, samt at jeg trenger korrigering av samsynet/prisme. Nye briller er bestilt.

Jeg har tatt blodprøver der alt er normalt. Jeg jobber innenfor helse og har relativt god kunnskap. Synet virker som en særdeles åpenbar grunn til plagene. Men er det så enkelt? Jeg har redusert skjermbruk, men virker ikke som det har noe effekt. Bruker uansett ikke så mye skjerm. Jeg er veldig aktiv, og er ganske godt trent, spiser sunt, god jobb, flott familie og vennekrets. Jeg har det bra, er sjelden syk og trives med livet. Jeg kan riktig nok innrømme at livet med barn er tøft, men jeg føler ikke at jeg er utbrent - i hvert fall ikke hvis jeg googler symptomer på det. 

Legen er enig at jeg ikke virker utbrent. Sier det spenningshodepine. Er det så enkelt? Hvor lang tid tar det før det blir bedre?

Anonymkode: 1ab0d...bfa

Skrevet

Tok legen nevrologiske tester? Spurte legen om MS?

Anonymkode: 23218...1f7

Skrevet

Hatt covid?

Anonymkode: c3057...aa9

Skrevet

Krystallsyken? 

Anonymkode: 6ecdb...108

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tok legen nevrologiske tester? Spurte legen om MS?

Anonymkode: 23218...1f7

Ja, nevrologiske tester ble tatt. Alt så fint ut. Nei, MS ble ikke tatt opp. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hatt covid?

Anonymkode: c3057...aa9

Ikke nå nylig. Har testet meg, men ingen utslag. Hadde vel covid uten symptomer i slutten av pandemien. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Krystallsyken? 

Anonymkode: 6ecdb...108

Har vært inne på det, men svimmelhet er ikke plagsomt. Så jeg tviler. 

Anonymkode: 1ab0d...bfa

Skrevet

Migrene?

Anonymkode: e41e8...40a

Skrevet

Er ikke meninga å skremme deg, men alle de symptomene du har viste seg å være MS hos meg

Anonymkode: 71c8a...04f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ikke meninga å skremme deg, men alle de symptomene du har viste seg å være MS hos meg

Passer jo ikke med denne beskrivelsen da: 

va er første tegn på MS?

nedsatt kraft i en arm eller ben, føleforstyrrelser, nedsatt syn på et øye eller manglende styring av bena

Anonymkode: b822f...1cc

Skrevet

Kan godt hende det rett og slett er spenningshodepine. Har du mye stress i hverdagen daglig? Har det hendt ting som kan virke belastende?

Jeg opplevde det samme som deg i fjor, det holdt på med hodepine hver dag en hel måned. Legen fant ingenting galt. Jeg har trolig spenningshodepine, som kommer av psykiske belastninger og generelt stress. Går nå til jevnlig terapeutisk massasje som hjelper veldig i hverdagen.

Jeg har testet forskjellige migrene medisiner og ingen av disse hadde effekt.

Anonymkode: 11bd6...3c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kan godt hende det rett og slett er spenningshodepine. Har du mye stress i hverdagen daglig? Har det hendt ting som kan virke belastende?

Jeg opplevde det samme som deg i fjor, det holdt på med hodepine hver dag en hel måned. Legen fant ingenting galt. Jeg har trolig spenningshodepine, som kommer av psykiske belastninger og generelt stress. Går nå til jevnlig terapeutisk massasje som hjelper veldig i hverdagen.

Jeg har testet forskjellige migrene medisiner og ingen av disse hadde effekt.

Anonymkode: 11bd6...3c3

Hva er terapeutisk massasje?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 15.55):

Passer jo ikke med denne beskrivelsen da: 

va er første tegn på MS?

nedsatt kraft i en arm eller ben, føleforstyrrelser, nedsatt syn på et øye eller manglende styring av bena

Godt du kjenner meg og mine symptomer da… symptomene ts har var de symptomene jeg hadde for MS 👍🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt du kjenner meg og mine symptomer da… symptomene ts har var de symptomene jeg hadde for MS 👍🏼

Men er det vanlig? Ble redd selv da jeg sliter med litt d samme som ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...