Gå til innhold

Hun blir sur fordi jeg ikke betaler for datteren hennes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har møtt en alenemor og vi har datet noen måneder nå.

I det siste har hun begynt å irritere seg over at jeg ikke er mer villig til å hjelpe til å dekke kostnader for datteren hennes.

Jeg mener jeg ikke har ansvar for dette siden det ikke er mitt barn.

Hva tenker dere? Er hun urimelig?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere kun har datet noen måneder, så er det langt over grensen for hva jeg hadde akseptert, hun kan ikke forvente at daten skal betale for datteren hennes 

Anonymkode: c8250...f40

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet

Pass på så hun ikke blir gravid med deg sier jeg…

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Skrevet

Det skal du aldri gjøre.  Hyggelig at du gir hennes datter en liten ting innimellom,  men  selve kostnadene er ikke dine.

Var alene med 3 barn da jeg fikk ny mann, har ikke engang tenkt tanken på at han skulle hjelpe til og jeg fikk ikke barnebidrag heller.

Anonymkode: eedbe...358

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Kom deg ut i tide. Hun ser på deg som en medforsørger, og kommer til å melke deg.

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva slags kostnader snakker du om? 

Sponser du is på dama men ikke på datteren så er du mer enn lovlig kjip. 

Anonymkode: 81875...d54

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå må du løfte blikket litt, kompis.

Skjønner du ikke hva hun har begynt å se på deg som?

Her er det bare å sette skapet på plass.

PS: Som nevnt overfor av en annen vennlig sjel, pass deg for "Ooops, jeg er visst blitt gravid".

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Run...run fast and don't look back.

Anonymkode: 99a1d...ef8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå tenker jeg det kommer an på hva hun mener si skal spandere. Er det klær, sko, dyreparkenbiletter så er det hennes ansvar. Men hvis det er slik at hu  må vippse tilbake 25kr for en is han kjøpte med fra butikken, så sybs jeg det er smålig.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørs hva. Er det snakk om en is eller en bolle på bakeriet, så ja da er du sær. Er det snakk om vanlige, løpende større utgifter, ja da er hun sær!

Anonymkode: 5b9f2...99e

Man skal aldri forvente at andre skal betale for ens barn bare fordi man er venn med mor! 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags kostnader snakker du om? 

Sponser du is på dama men ikke på datteren så er du mer enn lovlig kjip. 

Anonymkode: 81875...d54

Tipper TS ikke lager tråd pga en is….

TS; Her hadde jeg blitt livredd! Sånne kvinner er farlige, plutselig sitter du virkelig fanget. Jeg har en sånn venninne. Gjett om hun kommer til å kreve at du betaler da…. :(

Anonymkode: 11378...447

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, hocane said:

Hei,

Har møtt en alenemor og vi har datet noen måneder nå.

I det siste har hun begynt å irritere seg over at jeg ikke er mer villig til å hjelpe til å dekke kostnader for datteren hennes.

Jeg mener jeg ikke har ansvar for dette siden det ikke er mitt barn.

Hva tenker dere? Er hun urimelig?

Hun er urimelig. Siden du skriver "dekke kostnader" antar jeg det er snakk om mer enn en bolle og en brus på kino. Hvor mange måneder hadde dere datet før du møtte barnet? Jeg tenker det er noe de fleste fornuftige mødre venter med en stund (minimum 3-4 måneder kanskje?), så det er noe som skurrer litt.

Anonymkode: 4d3d5...c28

• Liker 1
Skrevet

Pakk inn snurrebassen din, gjerne dobbelt! 

Anonymkode: e2872...6bf

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun høres urimelig ut ja.

MEN hvis du aldri vil betale noe for datteren synes jeg du er gjerrig. Venninnen min var sammen med en slik gjerrigknark, de bodde sammen og han ville ikke kjøpe en is en gang til barna. Så tenker at det må finnes en mellomvei her-du har null og niks ansvar for kostnader og utgifter men det går an å spandere innimellom.

Anonymkode: dc2af...293

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Løp. Fort.

Anonymkode: aaf6e...ac7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun høres urimelig ut ja.

MEN hvis du aldri vil betale noe for datteren synes jeg du er gjerrig. Venninnen min var sammen med en slik gjerrigknark, de bodde sammen og han ville ikke kjøpe en is en gang til barna. Så tenker at det må finnes en mellomvei her-du har null og niks ansvar for kostnader og utgifter men det går an å spandere innimellom.

Anonymkode: dc2af...293

Voldsomt så opptatt alle var av den isen… Tipper TS IKKE lager tråd pga en is….

Anonymkode: 11378...447

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var alenemor når jeg traff min mann, kunne aldri tenkt meg at han skulle dekke noe for mine barn. Nå i dag har vi felles økonomi vi tjener ganske likt, og har også felles barn. Men faren til dem andre dekker jo halvparten. Men bare forventer hun det? Eller er det sånn at du tar henne med på dyre ting og hun ikke har råd. Betaler du noe for henne da? Før vi giftet oss delte vi jo på det meste som par. Men han måtte ikke betale klær og annet for barna da liksom. 

Anonymkode: fe096...7e0

Skrevet (endret)

mhm far delte alt når han traff min mor i 1984  selv om det ikke var hans døtre men dette er individuelt 😀

Endret av Maskinfører
  • Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet

Så på youtube engang en dame som ble sur fordi daten ikke ville betale barnevakt for henne. 

Eg synes nå å gi/spandere en liten ting her og der i datingfasen er jo bare koselig en bamse, is eller mat. Ikke noe som skal forlanges da mer som en positiv gest.

Om hun blir sur for at du ikke vil dekke kostnader for hennes barn høres det ut som en god ide å komme seg vekk.

Anonymkode: 55a22...63b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...