AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Skrevet 31. oktober 2023 Ok, kanskje det ikke holder på å falle sammen, men da vi kjørte inn på tunet hans hjemme første gangen så trodde jeg han bare skulle vise meg noe. Ytterveggene har løsnet litt og 90% av malingen har flasset av. Han lo litt og sa at det har ikke blitt gjort så mye siden foreldrene hans bygger gården på 60 tallet.... inne var det kjøkken som sist ble byttet på 70 tallet med en komfyr jeg hadde vært redd for å skru på. Det var trekkfullt og de lyse tynne gardinene hadde moren hans hengt opp på slutten av 80 tallet og han hadde ikke tatt de ned siden annet enn når en tante kom og vasket. Jeg fikk sjokk, han bare gikk inn der med den største selfølge som om alt var normalt. Det er ikke internett tilkoblinger eller et oppdatert strøm anlegg heller. Kan man si at han ikke har boevne? Det verste er at han jobber i bank og er ellers snill og oppegående.. Anonymkode: 64cd2...716
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Skrevet 31. oktober 2023 Hvis han har normal inntekt så er han utrolig lat. Å ha et hus og ikke gidde å vedlikeholde det eller innrede det er jo totalt patetisk. Anonymkode: 51d0f...d96
Bari Skrevet 31. oktober 2023 #3 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis han har normal inntekt så er han utrolig lat. Å ha et hus og ikke gidde å vedlikeholde det eller innrede det er jo totalt patetisk. Anonymkode: 51d0f...d96 Er mange hus på bygdene som har kjøkken og bad fra 60/70 tallet. De aller fleste har dog Internett. Handler om prioriteringer.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis han har normal inntekt så er han utrolig lat. Å ha et hus og ikke gidde å vedlikeholde det eller innrede det er jo totalt patetisk. Anonymkode: 51d0f...d96 Ja han har ikke problemer med økonomien, jeg spurte ikke så mye men har en ide om at alt er slik det var når foreldrene bodde der. De bor på aldershjemmet i bygda nå, men han har ikke forandret noe der. Fat og kopper, alt var som det var når de bodde der, og han bodde med de for å ta vare på de før de ble så gamle at de flyttet. Så er jo en snill god fyr med mange kvaliteter, men dette huset fikk jeg sjokk av. Anonymkode: 64cd2...716
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #5 Skrevet 31. oktober 2023 Det er ikke dette huset selvfølgelig, men det ser litt slik ut fra utsiden bare over fflere etasjer https://www.byggogbevar.no/media/2730/husflytting.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1600&height=700&rnd=131217880880000000 Anonymkode: 64cd2...716
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Skrevet 31. oktober 2023 Bare for å gi deg litt å sammenligne med. Jeg flyttet inn i huset jeg bor i tidligere i våres. Tok meg 2 uker ferie. Malte om alle rommene, tak i stua, skiftet gulv på soverommet, malte rekkverk og gjerde, kuttet ned en del forvokste vekster. Beiset terrassedekket. Og en del småting i tillegg til vanlig møblering, bilder osv for å få det til å se hyggelig ut inne. Jeg er ikke spesielt handy og jobber på kontor. Men har i hvert fall tiltakslyst 😉 Anonymkode: 51d0f...d96 1
Hedda-78 Skrevet 31. oktober 2023 #7 Skrevet 31. oktober 2023 Er det han som eier huset, eller er det foreldrene som eier det fortsatt?
Eneri Skrevet 31. oktober 2023 #8 Skrevet 31. oktober 2023 At han beholder kjøkkeninnredning, servise og tildels møbler fra da foreldrene bodde der hadde jeg kunnet tolke som at han ikke er så opptatt av å bytte ut ting som funker. Men å ikke male huset, få internett OG AT TANTA VASKER DER hadde jeg reagert negativt på. 1 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #9 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare for å gi deg litt å sammenligne med. Jeg flyttet inn i huset jeg bor i tidligere i våres. Tok meg 2 uker ferie. Malte om alle rommene, tak i stua, skiftet gulv på soverommet, malte rekkverk og gjerde, kuttet ned en del forvokste vekster. Beiset terrassedekket. Og en del småting i tillegg til vanlig møblering, bilder osv for å få det til å se hyggelig ut inne. Jeg er ikke spesielt handy og jobber på kontor. Men har i hvert fall tiltakslyst 😉 Anonymkode: 51d0f...d96 Bra jobbet! Han har bodd der alene 3 år ca nå og ikke forandret noe. Jeg reagerer ikke på at alt etter foreldrene står, bare at han har ikke tilført eller endret, eller gjort noe nytt eller i sin stil eller ånd. Hedda-78 skrev (2 minutter siden): Er det han som eier huset, eller er det foreldrene som eier det fortsatt? Jeg tror der ble overført på ham, odelsgård. Anonymkode: 64cd2...716
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #10 Skrevet 31. oktober 2023 Snakker vi typ det ene paret fra grenseløst forselsket hus her 😅 men uansett så blr han jo ta vare på huset. Ville bare sett for meg fremtiden og bo i sånt hus. Eller om han faktisk har planer, noen har evighets planer som aldri blir ferdig, kan jo se sinna snekkeren og hva man har i vente om ting ikke blir gjort. Jeg ville vært skeptisk da jeg ikke orker og leve i et sånt hus. Anonymkode: 9c1da...f05
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #11 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snakker vi typ det ene paret fra grenseløst forselsket hus her 😅 men uansett så blr han jo ta vare på huset. Ville bare sett for meg fremtiden og bo i sånt hus. Eller om han faktisk har planer, noen har evighets planer som aldri blir ferdig, kan jo se sinna snekkeren og hva man har i vente om ting ikke blir gjort. Jeg ville vært skeptisk da jeg ikke orker og leve i et sånt hus. Anonymkode: 9c1da...f05 Jeg la ut bilde litt over av ca hvordan det er.. ja han har planer, store planer, mange planer, det fortalte han tidlig om, og siden han jobber i bank og forstår tall så tenkte jeg at det er realistiske planer. Men så ser jeg huset og det er jo ikke gjort små moderniseringer en gang... eller noen da, han har fått varmeovn på badet for det kunne trekke sånn om vinteren Anonymkode: 64cd2...716
Gjest Refreng Skrevet 31. oktober 2023 #12 Skrevet 31. oktober 2023 Å pusse opp krever mye organisering og penger, selv om man har råd er det mye styr. Arbeidsfolk som skal ha tilgang, ukesvis med arbeid og bråk og rot. Forstår at man som singel lett kan nedprioritere den slags. Er ikke sikkert han planlegger bo der for alltid heller, og da er det ikke vits å pusse opp så mye
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #13 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ok, kanskje det ikke holder på å falle sammen, men da vi kjørte inn på tunet hans hjemme første gangen så trodde jeg han bare skulle vise meg noe. Ytterveggene har løsnet litt og 90% av malingen har flasset av. Han lo litt og sa at det har ikke blitt gjort så mye siden foreldrene hans bygger gården på 60 tallet.... inne var det kjøkken som sist ble byttet på 70 tallet med en komfyr jeg hadde vært redd for å skru på. Det var trekkfullt og de lyse tynne gardinene hadde moren hans hengt opp på slutten av 80 tallet og han hadde ikke tatt de ned siden annet enn når en tante kom og vasket. Jeg fikk sjokk, han bare gikk inn der med den største selfølge som om alt var normalt. Det er ikke internett tilkoblinger eller et oppdatert strøm anlegg heller. Kan man si at han ikke har boevne? Det verste er at han jobber i bank og er ellers snill og oppegående.. Anonymkode: 64cd2...716 Hadde nok tatt en alvorlig prat om framtidsutsikter. Å ikke vedlikeholde er latskap. Innvendig innredning, greit nok; men trekk, manglende maling, vegger som løsner og tante som vasker - bekymringsverdig. Høres og ut som en kulturell arv siden heller ikke foreldrene vedlikeholdt. Anonymkode: 676ef...ae7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #14 Skrevet 31. oktober 2023 Det er nok av folk som bor og lar ting forfalle rundt seg men "har planer". Planer er lett å ha. Men det er vel mest dagdrømming med mindre man har konkrete datoer og midler avsatt Det er veldig mye man kan gjøre selv. Så det er ikke så mye "styr" For å si det sånn, da. Hvis han har all verdens goder grunner til å ha det rundt seg så hadde jeg ikke tatt med en date dit. I hvert fall ikke uten å advare på forhånd. Her er det noe som skorter..... Anonymkode: 51d0f...d96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå