Gå til innhold

Julebord med venner- alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på julebord sammen med venner og venners venner i desember. Blir en god gjeng. Men jeg er den eneste single. Alle andre kommer i par. Og for første gang på de fire åra jeg har vært alene så føles det bare så jævla trist.. Vet ikke om jeg orker å gå. Hvordan holder dere andre ut sånne par-greier??

Anonymkode: dede8...230

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vennene dine er så kjedelige at alle sitter i par og snakker og sosialiserer så hadde jeg nok holdt meg hjemme. Som regel er det ikke slik da. Man mingler og prater med alt og alle. Da er det ikke så nøye at noen kom dit i par og andre ikke. :)

Anonymkode: e9043...33d

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært eneste single i vennegjengen med bare par, i flere år... det har aldri plaget meg. Storkoser meg med vennene mine allikevel. Legg bort dine betenkeligheter rundt dette og kos deg! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis vennene dine er så kjedelige at alle sitter i par og snakker og sosialiserer så hadde jeg nok holdt meg hjemme. Som regel er det ikke slik da. Man mingler og prater med alt og alle. Da er det ikke så nøye at noen kom dit i par og andre ikke. :)

Nei, de gjør jo ikke det. Er bare noen dager det er kjipere enn andre å vær alene. Så er det lett å bli lei av spørsmål om hvordan «jakten» går, som om det eneste som står i hodet på en singel dame er å få seg et mannebein.

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg igjen i problemstillingen siden jeg er singel kvinne selv i en vennegjeng full av par. Men de kjenner meg så godt at de vet jeg trives på egenhånd, slik at samtalen går som regel i helt andre baner. Så dersom de spør, bare gi de et helt enkelt svar, og snu samtalen over på noe annet.

Skrevet

Det er du som kjenner vennene dine best og kan tenke deg hvordan det blir. Det er helt greit å droppe slike ting. Jeg har selv droppet arrangement med kollegaer som er "med følge", da jeg blir innmari lei av at de alltid skal ha med følge (har deltatt som singel flere ganger). Livet er for kort til å gjøre ting man ikke har lyst til, ting som ikke gir deg glede.

Kjenn på om det bare er "kjipt å gå alene igjen"-følelsen som tar deg og om du egentlig VET at det kommer til å bli hyggelig hvis du bare drar dit, eller om du vet at du kommer til å sitte med den kjipe følelsen hele kvelden. Og ta et valg ut fra det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, de gjør jo ikke det. Er bare noen dager det er kjipere enn andre å vær alene. Så er det lett å bli lei av spørsmål om hvordan «jakten» går, som om det eneste som står i hodet på en singel dame er å få seg et mannebein.

Har vært singel i mange år. Sånne spørsmål er bare å børste av seg. Si at du ikke er på noe «jakt», eller noe sånt🤷‍♀️ 

Men om vennene dine er sånne som er veldig avhengig av partneren sin, og holder seg mest sammendrag vedkommende, hadde jeg droppet julebordet. Da vil du nok føle deg utenfor..

Lykke til, uavhengig hva du velger❤️

Anonymkode: 099c6...d21

• Nyttig 1
Skrevet

Skal på julebord sammen med venner og venners venner i desember. Blir en god gjeng. Men jeg er den eneste single. Alle andre kommer i par. Og for første gang på de fire åra jeg har vært alene så føles det bare så jævla trist.. Vet ikke om jeg orker å gå. Hvordan holder dere andre ut sånne par-greier??

Det har aldri plaget meg. 

Anonymkode: a7b4b...0e1

• Liker 1
Skrevet
Engel skrev (20 minutter siden):

Det er du som kjenner vennene dine best og kan tenke deg hvordan det blir. Det er helt greit å droppe slike ting. Jeg har selv droppet arrangement med kollegaer som er "med følge", da jeg blir innmari lei av at de alltid skal ha med følge (har deltatt som singel flere ganger). Livet er for kort til å gjøre ting man ikke har lyst til, ting som ikke gir deg glede.

Kjenn på om det bare er "kjipt å gå alene igjen"-følelsen som tar deg og om du egentlig VET at det kommer til å bli hyggelig hvis du bare drar dit, eller om du vet at du kommer til å sitte med den kjipe følelsen hele kvelden. Og ta et valg ut fra det.

Takk for fint svar

ts

Skrevet

Etter en kort kommentar fra deg om hvordan jakten går, kan du jo med et stort smil spørre tilbake om hvordan sexlivet er etter 20 års ekteskap 🤭

Anonymkode: fc8d0...011

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter en kort kommentar fra deg om hvordan jakten går, kan du jo med et stort smil spørre tilbake om hvordan sexlivet er etter 20 års ekteskap 🤭

Anonymkode: fc8d0...011

😂😂

• Liker 1
Skrevet

Sjekk opp en eller annen, og ta med?

Skrevet

Hvis det er venners venner, kan du ta med deg en venninne feks? Du kjenner jo dine venner best og vet sånn ca hvordan stemningen blir, og om det er sjans for at det blir veldig parfokusert. Jeg er i litt motsatt situasjon, jeg er i forhold og en singel venninne har invitert meg på julebord med sine andre single venninner. Jeg har takket nei, for jeg har vært på fest og ute med dem før, og vet akkurat hvordan stemningen blir - partystemning med høy sjekkefaktor med fokus på å treffe og komme i snakk med menn 😂 Jeg har vært med dem ut før, og hatt det gøy, men kjente da jeg fikk invitasjonen at akkurat denne gangen orker jeg ikke 😅 

Anonymkode: 39627...849

Skrevet

Venninne var i samme situasjon, hun inviterte meg som hennes +1. kan du gjøre noe lignende?

Anonymkode: d1cf3...169

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Venninne var i samme situasjon, hun inviterte meg som hennes +1. kan du gjøre noe lignende?

Anonymkode: d1cf3...169

Greit forslag, fortell at dere også er i et lesbisk forhold. Så slipper dine kollegaer å spørre mer neste gang du kommer alene fordi dama ikke kunne være med :) 

Uansett så synes jeg du viser litt lav selvfølelse av at du skal gå alene, du burde fint klare det uten problemer. MEN, du må ikke delta.

Anonymkode: 95601...cfd

Skrevet

Jeg er den eneste single på ett sånt venners julebord. Aldri vært kjedelig 😊 noe drama i ny og ne, men sånn er det når kjærestepar drikker og krangler i fylla

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 16.26):

Med mindre de overfokuserer på pargreier og er nedlatende overfor TS fordi hun er singel ...

Anonymkode: a77d6...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...